Poster: Megitto
ik denk dat je van het idee korte levensduur stilaan mag afstappen. Een ssd zal lang genoeg meegaan, ssd zit niet meer in zijn kinderschoenen en is echt al een goed ontwikkelde technologie. Een laptop is na 5 jaar ook afgeschreven (verouderd, moederbord stuk,...). En voor on the road is een ssd misschien wel beter omdat hier minder bewegende onderdelen in zitten.
Poster: Sebasz
Een normale HDD is ook prima voor onderweg hoor. Je moet een HDD alleen niet laten flikkeren van 10meter hoogte, want dan heb je kans dat ie kapot is idd. Een SSD is naar mijn mening toch nog steeds wat gevaarlijker als het om belangrijke data gaat. Bij een HDD heb je nog veel opties om data te herstellen als iets is beschadigd of de schijf (half) kapot is. Is er iets met een SSD kapot ben je alle data kwijt. Dus stel dat je SSD er na 3 jaar mee kapt ben je de sjaak. Kapt je HDD na 6 jaar ermee kun je nog genoeg dingen terughalen met wat moeite?
Poster: Snoeydan is er waarschijnlijk een hardwarematige fout ?dat die schrijfkop is afgebroken/kapot ofzo. dus die kun je door de fabrikant laten fixen als je dat zou willen
En hoe haal je die dingen terug dan? Ik heb een externe?HD van 128 gig vorig jaar laten vallen en sindsdien doet ie het niet meer.
Een normale HDD is ook prima voor onderweg hoor. Je moet een HDD alleen niet laten flikkeren van 10meter hoogte, want dan heb je kans dat ie kapot is idd. Een SSD is naar mijn mening toch nog steeds wat gevaarlijker als het om belangrijke data gaat. Bij een HDD heb je nog veel opties om data te herstellen als iets is beschadigd of de schijf (half) kapot is. Is er iets met een SSD kapot ben je alle data kwijt. Dus stel dat je SSD er na 3 jaar mee kapt ben je de sjaak. Kapt je HDD na 6 jaar ermee kun je nog genoeg dingen terughalen met wat moeite?
dan is er waarschijnlijk een hardwarematige fout ?dat die schrijfkop is afgebroken/kapot ofzo. dus die kun je door de fabrikant laten fixen als je dat zou willen