gewoon 15' macbook pro. 13' is veel te klein als je fatsoenlijke dingen wil doen behalve tekst typen. de reden dat die 13' zo populair is, is omdat het de goedkoopste is uit de serie. wil je een fatsoenlijke laptop van apple moet je (n?g) meer geld neertellen.
Dus als je niet meteen de 15' kan betalen zeg ik doorsparen!
en dan kun je ook wel zeggen ja maar ik koppel hem aan externe monitor als ik logic ga doen of photoshoppen. ja leuk maar onderweg heb je er dus geen ruk aan. Betaal wat meer, krijg wat meer (letterlijk). Geef jezelf gewoon die extra luxe/gebruiksvriendelijkheid?

Poster:?
Lomme_Je reactie slaat kant noch wal..?1. Je begaat een h??l grote fout om te zeggen dat een HDD stabieler is als een SSD.?Een SSD heeft geen mechanische bewegende onderdelen, dus je kunt vrolijk met een 'draaiende' SSD gaan rondzwaaien. Nu zijn hedendaagse HDD's ook meer dan robuust genoeg voor laptops, dus je moet het al aardig bont gaan maken wil je een HDD tot een headcrash brengen.
2. Wat je Macbook betreft: Je hebt ruim voldoende aan de standaard 13' Air/Pro met 4gb werkgeheugen, moest je Logic icm Ableton en nog wat randprogramma's draaien raad ik je inderdaad wel de 8gb aan. Die kan je makkelijk zelf in je laptop steken en is de meerprijs bij Apple allesbehalve waard. (Op de site zo'n ?150 als ik me niet vergis, als je het zelf doet meer als de helft goedkoper) Ik kan je er wel bij zeggen dat ik vlot iTunes, Logic, Chrome, Photoshop, Lightroom en nog wat randprogramma's kan draaien op mijn i5 2.5GHz met 4gb geheugen.?
Ik denk dat hij met stabieler bedoelde dat je HDD langer meegaat bij normaal gebruik, aangezien SSD vrij snel aan zn levensduur kan zitten. En wat betreft de air, dat is een grote grap man geen volwaardige laptop voor intensief gebruik zoals de topicstarter dat wil. Enige voordeel is de SSD, maar die weegt niet op tegen alle nadelen ten opzichte van een pro 13/15'
Poster:?feestbeest
Alleen de video kaart vind ik wat minder, dit is wel op te lossen doormiddel van het updaten van je ram.
Wat een onzin, je kaart kan niet ineens sneller renderen als je meer ram geheugen hebt hoor.
Poster:?FASA
2: Als je hem in de btw vrije dagen koopt heb je naast 4 gig werkgeheugen extra ook een i7 in plaats van i5 processor. Zoals ik in mijn post heb aangegeven kun je alles al met een i3. Echter als je het goed speelt heb je met (in verhouding!!) een klein prijsverschil een i7 + 8 gig werkgeheugen. Is dit noodzakelijk? Absoluut niet. Is dit handig? zeker weten van wel, zeker als je hem langer wilt gebruiken (in de zin van een aantal jaren). Als je dan toch dik meer dan 1000 euro uit gaat geven.
Ja of hij koopt gewoon meteen de 15' zoals ik net al zei, dan krijg je standaard een i7
Poster:?Snoey
Je kan bij de pro de cdspeler vervangen voor een SSD, dan heb je zowel HDD als SSD.?
Mijn vriendin heeft de Air, ding is rete snel (Zit een SSD in). Enige nadeel is dat de Air geen ruimte heeft om zelf dingen toe te voegen of te vervangen.
?
Ander voordeel van een SSD, is dat je bij het kopieren, plakken, in- en uitpakken van data en renderen een stuk sneller gaat. (Natuurlijk hangt het ook van de processor af, een i7 kan meer data verwerken dan een i5, maar die kunnen sneller data verwerken dan een HDD kan schrijven).
?
Mijn voorkeur gaat naar de 15', maar die zijn afgelopen update 350 euro in prijs gestegen!!!?
Het nadeel van een SSD is dat die dingen gewoonweg minder betrouwbaar zijn dan een HDD, en daar komt nog eens bij kijken dat als je SSD er mee ophoudt, je ook daadwerkelijk ALLES kwijt bent. Bij een HDD kun je nog vanalles terughalen mocht er iets niet meer werken.?
Maar inderdaad, belachelijk duur de 15' misschien ook een reden om naar een andere 15' laptop te kijken? Een dell xps bijvoorbeeld. Nu ben ik geen fan meer van dell na mijn laatste ruzie over garantie, maar goede laptops voor een goede prijs hebben ze wel.
En als je per se een macbook wil dan wacht je gewoon op de BTW vrije dagen van mediamarkt. Iemand die zei dat je dan maar een bedrijfje op moet richten trapt de belastingdienst natuurlijk niet in?