Eerste track
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Californication    posted on 28-11-2012 17:19
Joo

Ben sinds maandje ongeveer begonnen in FL en probeer er zo veel mogelijk tijd in te steken.

Moet nog veel leren maar ik heb mn eerste nummer gemaakt en ben benieuwd naar jullie meningen, tips etc.

http://soundcloud.com/timtim2011/project-v1

Thanks.

What do you think about Eerste track ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 28-11-2012 19:32
Hey,

Ik kan hier niet echt feedback opgeven. Je merkt dat je nog niet zo lang bezig bent, maar ik vind dit heel netjes voor een eerste track!?

Mijn feedback/tips zijn: Doorgaan met producen. Je bent al aardig op weg, maar dit is nog niet een echte track, daar bedoel ik mee dat het allemaal een beetje leeg is enzo, en niet heel spannend. Dus ga vooral door met producen, want dit klinkt wel al ergens naar!
Probeer ook eens je werk naast een track van een bekende producer die jij top vind te zetten, en te vergelijken. Probeer dat na te maken (die soort muziek) en probeer er dan je eigen draai aan te geven!?

Ben zelf ook nog een beginner, maar dit is wat ik heel veel van andere hoor & zelf als tips krijg Happy, laughing

Californication    posted on 28-11-2012 19:57
Thanks!

Ik heb vooral nog moeite met melodieen maken en die in de pianoroll zetten. Ik heb het melodie wel in mn hoofd maar het lukt me gewoon niet om hem te tekenen.

Misschien komt dat ook doordat ik geen midi keyboard heb..
D-Jesse    posted on 28-11-2012 20:01
Had ik ook hoor! Precies hetzelfde. MAar nu heb ik een keyboard en kan ik akkoorden vinden, maar geen melodie?Cry
Californication    posted on 28-11-2012 21:12
haha ja blijven proberen..

Vind het vooral moeilijk om samples te vinden die niet cheap klinken
Maracas    posted on 28-11-2012 21:20
Ik vind het zeker niet slecht voor een eerste plaat, een midikeyboard gaat je niet helpen met het maken van betere melodieen, dat ligt namelijk aan jezelf
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Californication    posted on 28-11-2012 22:07
Ja oke.. moet gewoon noten leren dan
Certas    posted on 28-11-2012 22:10
3 members like this  Kijk eens op http://www.nonstop2k.com en download een MIDI van een nummer dat je kent. Zijn vaak wel heel goed nagemaakt. Zo kan je kijken hoe anderen het doen en hoor je vaak vanzelf al welke noten bij elkaar klinken en welke niet Happy, laughing
http://www.soundcloud.com/Certas
D-Jesse    posted on 28-11-2012 22:23
Bas, heeeeeel erg bedankt voor die site! Heb heel veel aan midi's, zo kan ik kijken hoe verschillende melodieeen zijn opgebouwd! Top!
Californication    posted on 29-11-2012 10:36
Verder nog iemand op of aanmerkingen?
D-Jesse    posted on 29-11-2012 10:59
Nou een midi-keyboard kan wel degelijk helpen. Als je piano kan spelen, bedenk al gauw een melodie op het keyboard. Daarentegen is een pianoroll natuurlijk een beetje passen en meten. Omdat ik nog geen toonladders ken en dingen met keys enzo, vind ik nu alleen nog akkoorden met een keyboard. Maar dat gaat me makkelijker af, dan zonder keyboard!
AdenFarleigh    posted on 29-11-2012 18:08
Zeker een goede start wat mij betreft!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Californication    posted on 30-11-2012 12:34
bedankt voor de reacties, ik heb van vrienden te horen gekregen dat het ook wel lekker klonk maar nog niet af.

Geeft me iig motivatie om door te gaan met producuren.
Californication    posted on 30-11-2012 12:40
-edit-
User edit by Californication on 30-11-2012 @ 12:40:31 (99%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

135 Users online: 22 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 3.573
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.088