Ruis door Reloop RMX20 mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JariK    posted on 26-11-2012 15:27
Ik heb thuis de volgende set-up staan:

Reloop rmx20 mixer met 2 reloop rp4000 draaitafels.
Deze zijn aangesloten op een Traktor Audio 6 om timecode te kunnen draaien. Nu heb ik ook nog een Audio 2 liggen en die gebruik ik als geluidskaart voor mijn mac (Dus voor Ableton en Itunes etc.). Als ik gewoon mijn mac gebruik voor itunes of ableton gooi ik de Audio 2 in de line van CH1 en als ik timecode wil draaien verwissel ik hem die line voor de kabels van de OUT A van de Audio 6. Verder heb ik twee Rokit5 speakers rechtstreeks met jack vanuit mijn mixer naar XLR op de speakers aangesloten.

Dit werkte allemaal uitstekend, maar er beginnen zich wat problemen voor te doen. Af en toe als ik traktor draaiende heb begint ineens het geluid enorm te kraken. De oplossing hiervoor is altijd gewoon even de USB van de Audio 6 er uit gooien en er weer in. Lijkt mij echter niet helemaal een goed teken. En verder heb ik sinds kort een enorme ruis op mijn speakers wanneer ik mijn speakers en mixer aan zet. Als ik de mixer uit zet is de ruis direct weg dus ik vermoed dat er iets met die mixer mis is. De ruis is overigens een constant ruis geluid gecombineerd met een hoge piep en met een soort constant geknisper. Het klinkt een beetje alsof de ground van m'n draaitafels niet goed aangesloten is, wat natuurlijk wel gewoon het geval is.

Iemand een idee wat deze problemen veroorzaakt? Mixer gewoon stuk, of is er misschien iets met de set-up wat niet helemaal verstandig is?

Alvast bedankt!

What do you think about Ruis door Reloop RMX20 mixer ??

Vote :   

JariK    posted on 26-11-2012 15:42
Vond het een beetje vreemd dat ik een poll bij dit topic moest maken overigens.. maar ik ben net nieuw hier dus ik zal nog wel niet helemaal door hebben hoe het werkt..
Certas    posted on 26-11-2012 15:53
Poster: JariK
Vond het een beetje vreemd dat ik een poll bij dit topic moest maken overigens.. maar ik ben net nieuw hier dus ik zal nog wel niet helemaal door hebben hoe het werkt..

Die kan je gewoon weg laten Happy, laughing Is geen verplicht veld hoor!
http://www.soundcloud.com/Certas
JariK    posted on 26-11-2012 16:08
steeds als ik hem wilde posten zonder die poll kreeg ik een melding dat ik de poll eerst aan moest maken.. maar doet er niet toe! Ik ben benieuwd naar reacties!
mikedhanpat    posted on 26-11-2012 16:39
Als ik naar je eerste probleem kijk, lijkt het me een gevalletje dat je mac te vol staat en niet alles meer kan verwerken. Verhoog je latency wellicht iets, misschien dat dat helpt.?

Wat betreft je tweede probleem, lijkt het me dat je mixer de boosdoener is.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
D-Jesse    posted on 26-11-2012 16:47
Mijn Behringer mxier geeft ook ruis, maar als je muziek draait hoor je die niet.
DJSHAK3S    posted on 26-11-2012 16:50
Zet je master out/gain's wat lager, is deze ruis er ook wanneer alle faders naar onder staan?
JariK    posted on 26-11-2012 16:52
Poster: mikedhanpat
Wat betreft je tweede probleem, lijkt het me dat je mixer de boosdoener is.

Maar wat kan dan de ruis veroorzaken in de mixer? Is het iets dat gefixt zou kunnen worden of is hij gewoon aan het einde van z'n latijn? Het is al best een oud mixertje namelijk..
JariK    posted on 26-11-2012 18:19
Poster: DJSHAK3S
Zet je master out/gain's wat lager, is deze ruis er ook wanneer alle faders naar onder staan?

heb ik allemaal al gedaan. Ruis blijft aanwezig:. Ook wanneer gain, master en faders helemaal dicht staan. De ruis wordt overigens wel veel harder wanneer ik de gain, master en faders open draai!
DJSHAK3S    posted on 26-11-2012 20:59
Wat zijn je instellingen achterop de krk?
JariK    posted on 26-11-2012 21:02
Die switches staan op 0db en volume op beiden in het midden
Baart    posted on 26-11-2012 21:03
Hmm, klinkt inderdaad alsof het in je mixer zit.
Wat gebeurd er als je een ipod verbind? Nog steeds ruis?
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
JariK    posted on 26-11-2012 21:34
Het moet wel in de mixer zitten, want zodra ik al mijn tulpen uit de Channels van de mixer trek hoor je nog steeds ruis. Het is dan echter wel een stuk minder, maar je hoort het nog steeds. Wanneer ik dus de audio 6 en audio 2 er aan hang wordt het erger. Zou het te maken kunnen hebben met de jack uitgangen op mn mixer waar de krks aanhangen?
DJSHAK3S    posted on 26-11-2012 21:39
Is je stroom geaard?
JariK    posted on 26-11-2012 22:15
Jep!

This is an old Topic

No new postings for 4.547 days.
 Post CommentThat would be 151.6 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 13 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 50.333
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.438.707