Welke muziek werkt voor mannen en vrouwen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dynamix86    posted on 21-11-2012 01:51
Hey allen,

Zodat de titel al doet vermoeden vraag ik mij het volgende af: op wat voor muziek gaan vrouwen los en waarop gaan mannen los?

Ik heb het niet zozeer over genres, maar meer over subgenres, gebruikte instrumenten, tonen, vocalen etc. Wat vinden mannen en vrouwen leuk om te horen??

Ik ben benieuwd naar jullie kennis/mening hierover omdat ik dit beter wil begrijpen en zodoende meer vrouwen (of mannen) aan het dansen kan krijgen als ik dat wil.?

Ik draai house-muziek (voornamelijk elektro en progressive) en over het algemeen kunnen zowel mannen als vrouwen uit hun plaat gaan op hedendaagse house-muziek, maar wat voor tracks werken nou echt het meest voor vrouwen en welke voor mannen??

In mijn beleving vinden vrouwen het vooral fijn om vocalen te horen in een track en met name vrouwelijke vocalen. Daarnaast denk ik dat zij meer van vrolijke nummers en meer van popmuziek houden dan de gemiddelde man.?Ook denk ik dat mannen minder weg zijn van vocalen en meer losgaan op keiharde drops zoals je vaak hoort in electro-house. Kunnen jullie je daarin vinden?

Zijn er ook bepaalde toonhoogten (keys) die beter werken voor mannen of vrouwen?

Brand maar los.
Beatmatching is overrated

What do you think about Welke muziek werkt voor mannen en vrouwen? ??

Vote :   
Estacy    posted on 21-11-2012 07:23
heel super algemeen zie ik vrouwen R&B leuker dan mannen, terwijl bij hardstyle mannen toch echt de boventoon voeren
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerdo    posted on 21-11-2012 08:45
Welke bepaalde toonhoogten aan zouden slaan bij mannen of vrouwen zou ik ook niet weten. Ik denk ook niet dat je kunt zeggen dat een bepaalde toonhoogten aan zou slaan. Daar gaat het volgens mij niet om. Ik denk echt dat jij het moet zoeken in de subgengres van house. Vrouwen houden over het algemeen wel van latin house en mannen vaak wel van progressive en electro.
Maar ik denk dat je het binnen house niet zo makelijk kunt zeggen als met de niet house muziek. Bijvoorbeeld als je het allround zou bekijken dan houden vrouwen vaak van muziek waar ze echt op kunnen dansen, denk aan suavemente bijvoorbeeld. En mannen meer van de rock.
djcanta    posted on 21-11-2012 10:14
er is niet een lijn in te trekken maar over 't algemeen houden mannen van nr's die beuken en vrouwen van nr's met een diepgang. Uitzonderingen daar gelaten Winking my eye je kan 't wel op alles toepassen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
jeffrey412    posted on 21-11-2012 10:53
Naar mijn ervaring houden vrouwen in een random club veel van lekkere trommeltjes en shakjes, met daarbij een toevoeging van een dirty house deuntje. ?Toch is elke locatie anders, ik kom ook op plekken waar de dames de gehele tijd om hardstyle lopen te zeuren, en dat als de tent nog maar een uurtje open is?Embarassed
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
D-Jesse    posted on 21-11-2012 14:42
Ik weet iig dat meisjes/vrouwen toch wel echt kunnen losgaan op moombahton <3_<3

Onder de house is het denk ik; latin = vrouwen, progressive=mannen. Maar dat is niet iets wat ik zelf helemaal kan bevestigen, aangezien ik daar nog nooit op heb gelet, en eigenlijk ook nooit latin draai. Maar de mannen zijn wat meer van het progressive i guess, omdat mannen nou eenmaal van keiharde muziek houden, kijk maar naar hardstyle.

Maar als ik een moombahton track in m'n set draai, dan zie ik toch wel echt wat meisjes allemaal kunnen op de dansvloer :P
PhonicM    posted on 21-11-2012 14:47
Hardstyle is in mijn ogen geen keiharde muziek, vind het wanna be happy hardcore. Ze willen Hard zijn met hardstyle maar zijn bijna zo soft als trance. Foot in Mouth
D-Jesse    posted on 21-11-2012 18:04
Ahjoh ik wist zowat nieteens dat er hardstyle & hardcore bestonden. Iig 1 van de 2 haha
Tekhead    posted on 21-11-2012 19:32
Poster: djcanta
er is niet een lijn in te trekken maar over 't algemeen houden mannen van nr's die beuken en vrouwen van nr's met een diepgang. Uitzonderingen daar gelaten Winking my eye je kan 't wel op alles toepassen.

dit is een met sex doorspekte opmerking he lol
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 21-11-2012 19:53
haha zo had ik em nog niet gezien?Foot in Mouth
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 21-11-2012 21:04
Vrouwen houden gewoon van alles wat lijkt op spaanse, portugese, zonnige zomerse muziek, of dat nou in de R&B is, de house, mja hardstyle etc. word lastiger haha. Maar over het algemeen, hoe 'zonniger en zomerse', hoe beter ze losgaan. Op mannen leg ik geen zware focus. Als dames losgaan, dan gaan die mannen mee
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Yvaroz    posted on 21-11-2012 21:18
Hardstyle voor de mannen vaak, bij mij gaat reggeaton en moombahton goed bij de vrouwen, house is op het begin om een beetje op te bouwen wel goed, en dan wel een beetje chillere house
Nothing is Impossible
Dynamix86    posted on 26-11-2012 04:04
Wat ik al dacht dus. Bedankt voor het meedenken/delen?Cool
will-j    posted on 26-11-2012 17:16
Mijn ervaringen:

Vrouwen: R&B, hitjes (Nicki Minaj etc), progressive house en af en toe ook dirty house
Mannen: electro, progressive (maar dan de iets meer electrische dan instrumentele progressive) en ook wel regelmatig dirty house
Snoey    posted on 29-11-2012 23:54
Hier kan je geen richtlijnen voor trekken.?
?
Weetje hoeveel bedrijven bezig zijn met het ontdekken wat hun doelgroep leuk vindt??
?
MILJOENEN!!!
?
Vrouwen en mannen heb je alle leeftijden, culturen, nationaliteiten etc...
?
Je kan hoog uit een beetje inschatten dat bijv. bepaalde RNB platen lady killers zijn, verder zul je echt zelf moeten leren hoe je je publiek kan lezen en hoe je daar op in moet spelen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
PhonicM    posted on 30-11-2012 02:07
Eindelijk een reactie van iemand die zich zelf niet tot profeet verklaard Cry.

Muzieksmaak is iets persoonlijks niet allen vrouwen zullen van R & B houden of allen mannen van progresive.

Je moet gewoon uit proberen waarmee je jou publiek aan het dansen krijgt.
Maracas    posted on 30-11-2012 02:08
Daar werden we ook DJ voor toch?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
FloRise    posted on 30-11-2012 11:25
Vrouwen willen vaak meer melodie en vocale in de muziek. Mannen zoeken in de muziek vaak meer naar de baseline gecombineerd met claps. Dit is dus vaak prima te combineren. Vrouwen willen vaak wat vrolijker en opvallender, maan en kunnen grimmigere muziek wat eerder waarderen. (dit is goed te zien in de techno en tech house) House muziek ga ik geen meningen over geven. Want house is al heel snel vrolijk en melodieus. Dus vinden ze altijd wel prima.. Ik heb een keer moeten draaien op een vereniging waar alleen vrouwen waren, toen had ik gewoon meer tech House bij me dan normaal. En ook meer commerci?lere muziek. Vaker heb ik moeten draaien waar alleen mannen zijn. Dan is m'n map meer techno. Maar Muziek ligt meer leeftijd gerelateerd dan geslacht gerelateerd naar mijn mening. Ook is de omgeving en levensfase belangrijker. Of je student bent of niet etc.. Spice girls for live :P
Dynamix86    posted on 30-11-2012 15:03
Dank je FloRise voor je waardevolle toevoeging!
AdenFarleigh    posted on 30-11-2012 22:55
Wat ik vaak merk in het genre house is dat dames veel houden van nummers met Zuid-Amerikaanse of Afrikaanse invloeden Happy, laughing
Mannen daarentegen houden inderdaad vaker van het wat stevigere (dus niet per see electro, het kan evengoed stevig en melodieus zijn) werk.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 4.678 days.
 Post CommentThat would be 155.9 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 83 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 18.499
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.290.279