Pioneer DDJ-SX topic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Didier82    posted on 19-11-2012 10:51
Afgelopen vrijdag heb ik dan eindelijk de langverwachte Pioneer DDJ-SX binnen gekregen. Zaterdag even met de controller gespeeld en de software geinstalleerd. Zondag was het dan zover, voor het eerst 'Live' ermee gedraaid. Ik had de S4 niet meegenomen, dus ik had geen back-up mocht het misgaan. Dat is toch altijd wel even spannend, maar achteraf gezien was al die spanning voor niets. Zowel de software als ook de controller hebben het uitstekend gedaan!

Hieronder in het kort mijn eerste ervaring met de DDJ-SX & Serato DJ icm MacBook Pro en Mountain Lion:

SOFTWARE:?
Omdat ik al jaren met Traktor draai, was het in het begin even wennen en zoeken. De opmaak van Serato DJ is toch weer net een stapje anders dan Traktor. Aangezien ik mijn playlists in i-Tunes maak, kon ik vrijwel meteen beginnen met draaien en hoefde ik niet eerst playlisten te gaan maken. Zoals ik al aangaf, het is even wennen... Maar het went snel! En voor mijn gevoel werkt de software ook sneller en stabieler dan Traktor.?

CONTROLLER:
Vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid ben ik altijd fan geweest van de DJ-producten van Pioneer. Zo heb ik in de loop der jaren heel wat verschillende Pioneer producten in mijn bezit gehad. Onder andere de CDJ-100, CDJ-800mk2, CMX3000, CDJ-400, CDJ-350, DJM-500, DJM-600, DJM-3000, DJM-700 en DJM-350. Af en toe eens een zijstapje gemaakt naar Denon (D4500 icm X500), maar dat was toch niet mijn ding. De CDJ-400 en CDJ-350 heb ik beiden gebruikt als software controller voor Traktor, wat mij zeer goed beviel. Ik kon immers al die koffers met CD's thuislaten. Maar ik was niet helemaal tevreden, want de CDJ's misten een paar knoppen waardoor rechtstreekse toegang naar bijvoorbeeld de effecten sector van Traktor niet mogelijk was. Halverwege 2012 heb ik de keuze gemaakt om over te stappen op de Traktor S4 controller. Een heel leuk en compact apparaat, maar ook hier zaten voor mij persoonlijk een aantal nadelen aan, namelijk het ontbreken van een toonregeling op het microfoon kanaal en het feit dat de controller alleen icm laptop gebruikt kan worden. Dus als de laptop uitvalt, werkt de S4 ook niet meer.?
In November 2012 ben ik vervolgens geswitched naar de Pioneer DDJ-SX icm Serato DJ. Dit is voor mij als drive-in DJ de ultieme controller. Want op deze controller zitten zelfs 2 microfoon kanalen met toonregeling. Tevens kan de controller stand-alone gebruikt worden, stel je moet een keer je laptop rebooten dan kun je even snel overswitchen naar een andere geluidsbron zonder dat het publiek het merkt. Niet te vergeten: Deze controller is oerdegelijk gebouwd, zoals we dat van Pioneer gewend zijn!

CONCLUSIE:
Als je nog twijfelt om deze controller aan te schaffen, niet doen! De software is snel en stabiel, de controller is degelijk en overzichtelijk.?

MIN-PUNTEN:
Ik heb de controller pas 3 dagen in bezit en heb dus ook nog geen negatieve punten kunnen ontdekken.

UPDATE 25-11-2012:
Gisteravond het eerste min-punt van de controller ontdekt. De microfoon overstuurt heel snel! Zowel met een Sennheiser E845 alsook met een Shure PG58 (draadloos) vervormde het signaal enorm, terwijl het signaal op dit kanaal niet eens in de buurt van de 0db kwam. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Heeft er wellicht al iemand een oplossing?
User edit by Didier82 on 25-11-2012 @ 14:19:28 (13%)

What do you think about Pioneer DDJ-SX topic ??

Vote :   

Lead    posted on 20-11-2012 10:54
Ik sta met de DDJ-SX te demonstreren bij Bax in we winkel op 6 december (donderdag middag) van 16:00 tot 18:00.

Wie dus nog vragen heeft of de DDJ-SX in werking wil zien kan daarheen komen.Ik heb het nog niet vermeld zien staan op hun website, maar ik heb hem al wel in mijn agenda staan Winking my eye
Let the BASS be louder
djcanta    posted on 20-11-2012 13:02
mooie en eenvoudige review! Ik werk zelf nu bijna 2 jr met een Macbook Pro en de Kontrol S4 van NI en ik ben nog orienterende naar een alternatief. Die laptop blijft, dat is zeker! Al zoek ik wel een betere controller als backup. Bij de meeste locaties kan ik namelijk met 2x CDJ2000 of 2x CDJ900 uit de voeten en dat is natuurlijk top. Volgens mij werkt de Serato DJ-software niet met de CDJ2000 / CDJ900 hardware wat Traktor wel kan. Daarom hoop ik stiekem op de DDJ-TX of die er ooit nog gaat komen is natuurlijk de vraag. Een controller is voor mij namelijk een backup die ik altijd bij me wil hebben voor 't geval de CDJ'tjes niet goed zijn of zelfs ontbreken zoals op 2 vaste locaties bij mij 't geval is.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
angelo6210    posted on 20-11-2012 13:22
Ook ik heb de DDJ-SX in gebruik. Fijn apparaat. Met name de jogs zijn heerlijk!?
Nadeeltjes:
- krijg Serato DJ niet aan de praat met een nieuwe windows laptop. Die gaat dus weer terug naar de winkel.?
? Op de MacBook Pro werkt ie prima.
- de jogs moet je vasthouden als je wilt backspinnen. Doe je dat niet, dan scratcht ie maar een halve ronde terug.?

Voordelen:

Zeer degelijk en professionele uitstraling.?
Plug&Play (met Apple)

Zeker de moeite waard!

]

Sandr    posted on 20-11-2012 14:29
Poster: Lead
Ik sta met de DDJ-SX te demonstreren bij Bax in we winkel op 6 december (donderdag middag) van 16:00 tot 18:00.

Wie dus nog vragen heeft of de DDJ-SX in werking wil zien kan daarheen komen.Ik heb het nog niet vermeld zien staan op hun website, maar ik heb hem al wel in mijn agenda staan Winking my eye

Ik heb het al wel zien staan maar mag niet linken naar webshopsWinking my eye
?
Nieuwsbericht aldaar is van 9 november.
Play that funky music white boy....
Lead    posted on 20-11-2012 14:44
Hehe, in dit geval is het iets anders :p

Pioneer XDJ-AERO en DDJ-SX demo bij Bax, op deze pagina vindt je ook het formulier om je op te geven.
Let the BASS be louder
Didier82    posted on 26-11-2012 08:49
UPDATE 25-11-2012:
Gisteravond het eerste min-punt van de controller ontdekt. De microfoon overstuurt heel snel! Zowel met een Sennheiser E845 alsook met een Shure PG58 (draadloos) vervormde het signaal enorm, terwijl het signaal op dit kanaal niet eens in de buurt van de 0db kwam. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Heeft er wellicht al iemand een oplossing?

Yorick    posted on 26-11-2012 09:22
Poster: Didier82
strong class='header'>UPDATE 25-11-2012:

Verzwakker tussen zetten?
Didier82    posted on 26-11-2012 10:52
Poster: Yorick
Verzwakker tussen zetten?

Dat zou ik kunnen doen, maar de microfoons werken goed op iedere mixer, behalve de DDJ-SX.
Dan lijkt het mij toch meer een DDJ-SX probleem dan een probleem met de microfoon?

Er zijn trouwens veel mensen met dit probleem, kijk maar?eens op het forum van?Serato?en Pioneer:
Serato Forum
Pioneer Forum

@Lead: Weet jij wellicht of Pioneer al bezig is met een oplossing?
bdk    posted on 26-11-2012 21:53
Hey ,?

? Hier ook een SX gebruiker ,?

? Vind het jammer dat de microffon niet word opgenomen in Serato. Weet niet of dit een software matig iets is. Of werkt het o.a bij Ableton ook niet ?
? De Controller werkt i.i.g wel met Ableton?
Hopelijk komt Serato nog met de Bridge voor Serato DJ?

? Oversturing heb ik nog niet gehad moet ik eens uitproberen...?

? Jocks zijn heerlijk ! stond vanmiddag nog in de MM (Roermond) schijnen nu ook officieel Pioneer dealer te zijn ??
? stond de Ergo en de de T1. Oke is ook een andere prijsklasse maar wat een groot verschil zeg alleen al in de jocks en ? ? ?uitstraling. ook de potti's van ddj sx zijn zo als de DJM 700-800. Klasse !

schiet me net te binnen heb je de laatste firmware ... ik had m nog niet thuis maar moest meteen opgraden via de Pioneer site...

??
youngbeatsz    posted on 26-11-2012 23:10
ik heb eigenlijk nog een vraagje voor de gebruikers, is het eigenlijk mogelijk om de gewone serato te bedienen via dit? zoals met de RANE geluidskaarten? ik werk nu met SL1 maar wil graag beide behouden, zowel nog via de SL1 als de SX maar heb me laten wijs maken dat serato dj nieuwe software is speciaal voor SX?

Tekhead    posted on 27-11-2012 01:45

Fijn, als ik me kan vrijmaken kom ik zeker langs, is lang geleden, effe burten en demo geven Lead, graag.
Heb me ingeschreven en zie nu dat het verplaatst is naar 16u30 !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 27-11-2012 @ 01:56:02 (15%)
bdk    posted on 27-11-2012 06:30
@Youngbeatz, Het ios mogelijk maar dan moet je sl1 analoog aansluiten op de ddj sx . en je computer moet dan beide serato programma tegelijk draaien ...?

Weet niet of een pc - mac dit trekt?

Je hebt dan qua geluid 2 sporen voor Serato dj en 2 sporen Serato Scratch

?Serato DJ is niet speciaal voor de SX gemaakt maar de sx is op het moment de enige controller waarmee je Serato Dj kunt draaien. Andere controllers volgen vanaf jan 2013.

Serato Dj is de vervanger voor Serato Itch. En lijkt erg op de Scratch variant meer Pro dus.

Lead    posted on 27-11-2012 14:31
Ja, er wordt gewerkt aan verbetering van de firmware voor de SX.

Of daar de specifieke oplossing in zit voor de microfoon, daar kan ik nog geen antwoord op geven Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-11-2012 14:31 (3%)
youngbeatsz    posted on 27-11-2012 16:09
maar ik bedoel eerder of het mogelijk is te draaien met de DDJ sx in combinatie met de serato software (de gewone software, niet serato dj, niet serato itch) door enkel de usb aan te sluiten

Didier82    posted on 28-11-2012 08:46
Ja, er wordt gewerkt aan verbetering van de firmware voor de SX.
Of daar de specifieke oplossing in zit voor de microfoon, daar kan ik nog geen antwoord op geven Winking my eye

Ik?hoop maar dat er iets aan de microfoon gedaan wordt. ?Het 'officiele' antwoord van Pulse (Pioneer forum) is voor mij?niet echt bevredigend, want ik heb het probleem ook met een vaste microfoon.
?
Regarding the microphone input on the DDJ-SX

Pulse posted this on Nov 27 09:54

The MIC inputs on the DDJ-SX are designed to output a clear and crisp?sound if it is used under the correct conditions.? However, depending on the usage of microphones distortion can occur.? Such distortion is caused?when the MIC input level is so high that it exceeds the tolerance level of?the MIC amp circuit.? If this happens, no matter how you adjust the TRIM?knob on DDJ-SX, distortion will not disappear.? If the gain level can be?adjusted on a wireless microphone, it is recommended to lower the gain?level until any distortion disappears.? When distortion occurs even though?you are using a wired microphone, it is recommended to set the TRIM knob?higher to avoid excessive input levels.? When excessive input is prevented,?optimal sound quality without distortion can be output.

Dav3    posted on 08-03-2013 07:26
ERg mooie controller dit met erg leuke unieke feautures! Ik heb deze een tijdje onder handen gehad voor een review.
Voor de geintereseerde staat er de review van de DDJ-SX online op DJ2DJ.nl.
www.everybeat.nl
MrEofRPSFam    posted on 08-03-2013 21:33
here a new videomix from me and my baby SX, enjoy the bass Happy, laughing
15 minutes of trap
http://www.youtube.com/watch?v=7eNn-hSLa10
http://werunthis.net
User edit by MrEofRPSFam on 08-03-2013 @ 21:34:14 (20%)
Zimm    posted on 09-03-2013 11:36
Wat een t*ringherrie in de mix
Didier82    posted on 13-03-2013 19:37
Er is een update beschikbaar voor zowel de Serato DJ software alsook een firmware update voor de DDJ-SX.
Snoey    posted on 14-03-2013 22:17
Sinds het testen van de XDJ Aero (waar je muziek gewoon uitvalt bij elke track na een minuut) geloof ik niet meer in midi controllers. Zelfde met al die 30 andere apparaten die uitgebracht worden op midi gebied.?
?
Ik dacht dat de kracht van het merk zat in de focus van de kwaliteit op enkele producten. Zit Pioneer nog wel in Japan? Of worden de Dj spullen tegenwoordig in een ander land bedacht en gemaakt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
maus41    posted on 23-03-2013 10:25
Beste dj vrienden.... Ik ben sinds December vorigjaar in het bezit van de DDJ SX !! een super , solide?controller....de basis handelingen vrijwel onder de?knie..
Echter?vraag ik me aan paar dingen af...wat is nu het 'gemak'van de 'DUAL DECK' ?? en?de 'sample deck' hoe werkt dat in godsnaam...?? de?tracks laden lukt?me..maar dan speelt ie de track gewoon af...?

wie o wie kan mij een beetje op weg helpen..Confused

alavst bedankt !!? grt maus

This is an old Topic

No new postings for 4.432 days.
 Post CommentThat would be 147.7 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 15 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 47.011
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.762