[VID] Rekordbox 2, get ready for the Nexus
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-11-2012 01:12
Eigenlijk op verzoek van een aantal mensen die tijdens workshops in de afgelopen weken heb ik een screencast opgenomen hoe je je Rekordbox collectie up-to-date kunt krijgen. Dat wil zeggen, dat je maximaal gebruik kunt maken van de CDJ-2000nexus als je USB sticks die tegen komen Winking my eye

Bullet Arrow Analyzeren van de ontbrekende data (de nexus heeft meer data nodig voor o.a. de waveform)
Bullet Arrow Analyzeren van de Keys van je tracks (net zoals in Mixed in Key, alleen anders geschreven)
Bullet Arrow Aanzetten van Auto Hot Cue laden voor een track
Bullet Arrow Beatgrid aanpassen
Bullet Arrow Cue Punten opslaan
Bullet Arrow Active Loop maken
Bullet Arrow Exporteren van tracks

Het doel was eigenlijk om een filmpje te maken waar dit in zit (de voorbereiding) als ook het gebruik ervan. Maar aangezien ik de screencast al gemaakt heb en de video met de nexus set nog moet schieten (en bedenken hoe alles in beeld te brengen) wilde ik dit alvast online gooien... anders is het oud nieuws tegen de tijd dat de hele film in elkaar zit Winking my eye

Als er nog dingen ontbreken zie ik het commentaar wel komen hier op het forum... wie weet kan dat in V2...
Let the BASS be louder

What do you think about [VID] Rekordbox 2, get ready for the Nexus ??

Vote :   

Dynamix86    posted on 19-11-2012 02:31
Ik wist dit al, maar bedankt voor het maken van de video. Wel jammer dat de kwaliteit zo laag is, want ik kan de tekst in Rekordbox niet lezen in jouw video.?

Ik heb nog een kleine aanvulling op de video. Als je bij je voorkeuren in Rekordbox de optie 'Prepare hot cue auto load setting for CDJ use (on import)' aanvinkt, dan worden de hot cues voor alle tracks die vanaf dat moment geimporteerd worden automatisch geladen in de CDJ-2000 nexus; je hoeft dan niet bij elke nieuwe track een nieuw vinkje te zetten.
Beatmatching is overrated
Lead    posted on 19-11-2012 12:38
Beeld qualiteit is niet het beste, maar ik kwam er pas later achter dat je screencasts niet kunt resizen zonder dat het onduidelijk wqordt. De volgende keer moet ik het dus in resolutie opnemen waaarin het gebruikt wordt.

Nu is het opgenomen in mijn desktop resolutie (1600x1200) maar Youtue verkleint dit naar 480p (640x480), en daar gaat het mis Unhappy Maar is een les voor mij voor de volgende screencast die ik doe Winking my eye
Let the BASS be louder
Dynamix86    posted on 19-11-2012 19:12
Kan gebeuren, de bedoeling is in elk geval goed. Ik zie uit naar je volgende videos.
Beatmatching is overrated
Ingrid    posted on 22-11-2012 18:11
Als je alles gedaan hebt uit de video, je usb stick prepared for Nexus, maakt dit dan uit of je je USB stick gebruik in gewoon de CDJ 2000? Werkt dan alles gewoon hetzelfde?
MarcoMartinez    posted on 24-11-2012 09:31
Als je geen update hebt gedraaid in recordbox 2.01 dan speelt de cdj 2000 nexus ook je tracks af, je ziet dan alleen onderin het display de 'oude wafevorm' van de cdj 2000. Na de update zie je ook de nieuwe waveform boven in de speler met extra info zoals bv key als je deze hebt geannaliseerd in recordbox 2.01., zo is mijn ervaring.

www.djmarcomartinez.com
Ingrid    posted on 24-11-2012 14:27
Oke! Maar dit maakt andersom niet uit? Dat hij 1 of andere error geeft in de CDJ 2000 (dus niet de Nexus) omdat je analyzeren van ontbrekende data hebt gedaan.
MarcoMartinez    posted on 24-11-2012 16:27
Beste is om te updaten naar 2.01 en dan je collectie in recordbox een keer s'nachts opnieuw te annalyseren dan ben je overal van af. Dwz dan werkt het op allebei de spelers naar behoren,kom je dan een keer een nexus cdj 2000 tegen dan werkt daar ook alles op!
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 24-11-2012 @ 16:28:34 (96%)
Ingrid    posted on 25-11-2012 11:26
Ah bedankt! Dat wilde ik graag weten Happy, laughing Heb alles al geanalyzeerd dus komt goed nu :D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

194 Users online: 20 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 43.466
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.716.418