Rekordbox herstellen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 18-11-2012 15:21
Hallo,

Aangezien ik wat problemen had met mij macbook heb ik hem opnieuw geinstaleerd. Voor die tijd heb ik natuurlijk wel een backup gemaakt van rekordbox.

Nu wou ik de rekordbox herstellen, maar nu kan hij de tracks niet vinden op mijn macbook ondanks dat ik alle muziek in dezelfde mappen heb zitten. Hoe los ik dit op?

Is er misschien ook een mogelijkheid om de afspeellijsten/que-points etc. in rekordbox te laden vanaf een SD/USB ipv andersom ?
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Rekordbox herstellen ??

Vote :   

Lead    posted on 19-11-2012 00:55
Je gaat naar de Missing File Manager (File > Missing File Manager). Vanauit dat overzicht kun je ze opnieuw zoeken en aanwijzen. Als je dit overizcht sorteert op de kolom Locatie kun je gemakkelijk een heel mapje tegelijk selecteren. Als je dan de eerste aanwijst vindt hij de rest ook.

Je kunt USb sticks maar ook SD kaarten gebruiken om vanuit Rekordbox naartoe te exporteren. Cue punten staan op het zelfde device als waar de muziek staat.
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 19-11-2012 13:47
Thanks voor je antwoord.?

Dit had ik zelf alleen wel al uitgevonden. Helaas heb ik ZEER veel submapjes en weet ik dus niet zo waar welk nummer in zit. kortom, dit gaat mij heeeel veel tijd kosten op deze manier.. Er is dus geen andere mogelijkheid ?

Hoe kan ik trouwens mijn gemaakte que points op de cdj exporteren naar mijn macbook?
Lead    posted on 19-11-2012 13:50
Je kunt ook hoofdmappen aangeven waar tracks inzitten. Maar als je er wat mee gaat expirimenteren zie je dat de moeite meestal wel meevalt...

En anders gooi je alle ontbrekende tracks weg en importeer je je hoofdmap opnieuw. Je bent wel entries in Playlisten en Cue punten kwijt, maar zo krijg je je tracks wel terug.

Als je zeer veel submappen hebt zou ik ook je manier van organiseren eens nader onderzoeken, wellicht kan dit veel slimmer zonder al die mapjes...

Poster: jeffrey412
Hoe kan ik trouwens mijn gemaakte que points op de cdj exporteren naar mijn macbook?

In Rekordbox rechts klikken op je Device en dan 'Update Collection'
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 19-11-2012 13:59
Ik kan alleen op 'openen' klikken als ik echt een mp3tje geselecteerd heb, ik kan dus niet de map selecteren..

De reden van mijn submapjes is omdat ik af en toe nog wel is met traktor draai. in traktor zelf ben ik nooit echt bezig met playlisten aangezien ik het dsu via submapjes doe.

Lead    posted on 19-11-2012 14:39
misschien is het dan nu tijd om goed te gaan organiseren Confused
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 20-11-2012 19:30
Nou, vandaag alles weer even gereset en rekordbox op mijn windows pc geinstaleerd. De hele tijd bezig geweest met het analyseren van de tracks, totdat hij ineens stopte.?

Vanaf nu loopt het programma elke keer vast, al opnieuw geinstaleerd, werkt niet. daarna nog een keer opnieuw geinstaleerd en de instalatie mappen verwijderd, maar steeds blijft hij vast lopen bij opstarten.

Wel vind hij steeds na het opnieuw instaleren de playlisten terug, er is dus ergens nog een mapje verstopt waarin hij een backup opslaat. Iemand enig idee waar dat mapje zit ?
jeffrey412    posted on 20-11-2012 19:31
Update: Nu opent rekordbox INEENS wel weer, maar hij analyseerd geen tracks meer. ze blijven op 0% staan, zodra ik een nieuwe track erheen sleep, loopt hij gewoon weer vast. Als ik rekordbox afsluit, loopt hij ook vast.
User edit by jeffrey412 on 20-11-2012 @ 19:32:36 (27%)
Dynamix86    posted on 20-11-2012 21:29
Weet je zeker dat Rekordbox geen nummers meer analyseert? Ik heb laatst ook ineens 600 nummers opnieuw geanalyseerd en toen had Rekordbox het er vrij moeilijk mee (sloeg ook eens vast), maar de muziek werd wel geanalyseerd. Het analyseren gebeurt lang niet altijd op volgorde is mijn ervaring, maar Rekordbox pakt bijvoorbeeld eerst nr. 371, dan 220, dan 54 etc. Als je het zeker wilt weten, selecteer dan ??n track en klik op 'muziekstuk analyseren', dan zou ie moeten gaan lopen. Als dat werkt, gewoon afwachten tot de rest klaar is.
Beatmatching is overrated
jeffrey412    posted on 21-11-2012 10:50
Jep, Ik weet het heel zeker, heb hem afgelopen nacht de hele nacht aangehad en hij hing gewoon nog steeds vast. Ik had hem 20 nummers tegelijk laten importeren en zelfs toen liep de boel vast.. Ook heb ik al geprobeerd om alleen 1 track te analyseren, maar ook dan loopt de boel vast.
Lead    posted on 22-11-2012 10:21
En ook voor dit soort dingen is het belangrijk dat je op regelmatig je database wegschrijft als backup, als je die inlaad analyseerd hij daarna wellicht wel goed.

Je doet dit door te kiezen in Rekordbox File > Library > Backup

En dit zou je iedere keer moeten doen als je aan je Rekordbox hebt gewerkt... Een brief in Word of project in Ableton sla je immers ook op als je achter je computer vandaan gaat...
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 22-11-2012 13:09
Dit doe ik ook altijd nadat je mij dit had verteld op de workshop Happy, laughing

Helaas loopt de boel dan ook vast. Ik heb nu inmiddels alles op m'n macbook weer opnieuw geanalyseerd. Toch jammer dat het op mijn (nieuwe) pc steeds weer vast loopt.

This is an old Topic

No new postings for 4.550 days.
 Post CommentThat would be 151.7 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 26 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 15.326
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.305.456