Techno Party's (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Techno, graag, of neen bedankt ?

-Graag
-Neen, bedankt

Voting is only possible for our Members
Tekhead    posted on 13-11-2012 00:42
Ik weet dat de echte hard techno fans hier niet dik gezaaid zijn, maar is er iemand naar I Love Techno geweest afgelopen week-end ? En zijn er hier die naar Awekenings in Eindhoven gaan ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Techno Party's ??

Vote :   1 member likes this  

Dynamix86    posted on 14-11-2012 23:31
Poster: main
Dat is zeker waar, maar de wondere wereld van de techno bestaat uit heul veul sub-genre's.

Luister hier maar eens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=_5HRGMjGIDs?dapayk solo - motolee (meer richting de tech house)
http://www.youtube.com/watch?v=qpkfDZGZma0?Marek hemmann - Pictures (softere/minimal techno)
http://www.youtube.com/watch?v=r5vdqvirSVA?Gaiser - Ground (diepe techno)
http://www.youtube.com/watch?v=Uj8yPQkiiDY?Ben sims - welcome to the club (Nog net geen hard techno)

Moet zeggen dat dit ook de populairdere artiesten/nummers zijn.

Marek hemmann luisterde ik veel toen ik techno net leerde kennen, tegenwoordig vind ik alle 4 hierboven rete dik.

Edit:

En eentje wat voor mij echt 'techno' is.
http://www.youtube.com/watch?v=6WyzTax2ZwQ?Paul ritch - walk the line

En uiteindelijk heeft iedereen een andere smaak. Wat je zegt, over smaak valt niet te twisten Happy, laughing

Toch nog een 2e edit:
Het tofste techno nummer ooit gemaakt, de laatste keer door ben sims gedraaid op awake:
?http://www.youtube.com/watch?v=_drr8voViOE?Green velvet - Flash (The advent & industrialyzer remix)

Ik heb ze allemaal beluisterd. De eerste drie zou ik indelen in de deep house-categorie. Ik kan begrijpen dat sommigen dat leuke muziek vinden, maar ik hoor er geen refrein in dus ik kan het echt niet luisteren op een feest. En de laatste twee zijn wat sneller, de 'echte' techno zoals ik het interpreteer, maar ik mis gewoon de melodieen, de vrolijke vocalen en de keiharde drops?uit housemuziek. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, anders zou het een saaie wereld zijn :P.
Beatmatching is overrated
Estacy    posted on 15-11-2012 00:04
1 member likes this  idd, je hoeft niet van Techno te houden

Iedereen zijn ding. Sommige mensen vinden Trap lekker, ik kan daar echt niet naar luisteren.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 15-11-2012 05:07
Poster: Dynamix86
Als ik Carl Cox bijv. weereens hoor draaien op tv of het internet. Hij kan wel een hele goede dj zijn maar de muziek doet het gewoon niet voor mij. Wellicht kan iedereen een bepaalde soort muziek monotoom vinden als je het niet goed vindt, want mijn moeder bijvoorbeeld vind house heel monotoom terwijl dat het echt niet is naar mijn mening. Over smaak valt niet te twisten Winking my eye

CC i een god, die kan alle, maar dan ook alle stijlen draaien, en daarom dat hij ook gevraagd wordt op alle soorten party's, gelijk welk muziekstijl er gedraaid wordt. Ik kan ook niet genieten van al zijn gigs.
main    posted on 15-11-2012 10:20
Poster: Dynamix86
Ik heb ze allemaal beluisterd. De eerste drie zou ik indelen in de deep house-categorie. Ik kan begrijpen dat sommigen dat leuke muziek vinden, maar ik hoor er geen refrein in dus ik kan het echt niet luisteren op een feest. En de laatste twee zijn wat sneller, de 'echte' techno zoals ik het interpreteer, maar ik mis gewoon de melodieen, de vrolijke vocalen en de keiharde drops?uit housemuziek. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, anders zou het een saaie wereld zijn :P.

Zijn wel artiesten die draaien op techno feesten, of beter gezegd, wat mensen zien als een techno feest.

De lijn tussen techno en house is ook erg klein, alles tussen de hard-techno en de club-house heeft geen echte naam meer.
wie bepaalt bijvoorbeeld of iets minimal-house is of minimal-techno?

Uiteindelijk is alles electronisch
MichaelMiller    posted on 15-11-2012 17:08
@Tekhead Ja, onder andere Netsky, ook Major Lazer, Sub Focus, Flux Pavillion, TNGHT & Zeds Dead.?
?
?
Dit is wat ik persoonlijk heel erg vet vind in deze stijl;?http://www.youtube.com/watch?v=yCJgFq-mTqI
www.facebook.com/michaelmillerofficial
PhonicM    posted on 15-11-2012 17:08
Het gerne van muziek bepalen is heel vaak een beetje natte vingerwerk. House is net als techno een heel breed begrip en er zijn zat nummers die je in zowel house als techno zou kunnen benoemen. Er zijn ook ontzettend veel sub stromingen die geen benaming hebben of die gewoon niet te benoemen zijn.
User edit by PhonicM on 15-11-2012 @ 23:54:25 (2%)
PhonoGraaf    posted on 15-11-2012 22:24
2 members like this  Techno is idd een belachelijk breed genre, dus ik vind het ergens heel onterecht dat techno hier 'duister', 'minimaal', 'hard' of 'snel' word genoemd. Techno is techno, maar techno is zo veel meer dan meestal gedacht word.

En wat eerder gezegd werd, techno gaat verder dan muziek en de luisteraars ervan willen ook meer dan zomaar techno. Tenminste, de echte, echte die-hard fans. Er is soms techno waar niet eens een bass of duidelijke beat in zit, maar puur de hats en claps overheersen en ook heerlijk zijn om op los te gaan. Of techno met een lead synth die 6 minuten blijft vari?ren, iets wat je weinig ziet bij andere electronische muziek.

Techno word vaak als monotoon bestempeld word, en hoewel dit vaak ook echt zo is, valt er zo veel meer uit te halen. Maar om dat te ontdekken moet je dieper graven! Denk aan Orphx, Morphosis, Richard Oddie, Delta Funktionen, Angel Alanis... bla bla. En deze artiesten zijn dan vrij 'duister', maar das mijn smaak he Winking my eye

Trouwens.. Monotoon is niks mis mee?Embarassed?maar das een kwestie van smaak...?

Ashley    posted on 15-11-2012 22:28
1 member likes this  ik vind techno zo kut he
Maar wat nou als het lukt, mama?
PhonoGraaf    posted on 15-11-2012 23:17
Ashley, hier een stuk zeep, daar een wasbak! Sterkte met je zonden overdenken! Winking my eye
Estacy    posted on 15-11-2012 23:19
Poster: Ashley
ik vind techno zo kut he

ik vind tech-house zo kut he
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonicM    posted on 16-11-2012 00:03
ik vind techno zo kut he

Dat heb ik nou met progresive, r & b de meeste electro house & all die commerci?le troep van hardewell, avici, david guetta, nickyt romereo,shm, jas R, ali b et cetera
Je kan geen radio aanzetten of ze hebben weer een nieuw liedje waar iedereen van 16 jaar en jonger op los gaat, en ook de DJ's die dit allemaal draaien hebben totaal geen orginaliteit ze draaien allemaal dezelfde nummers spaceman, levels? of een slechte variant hier op.
Roov    posted on 16-11-2012 02:23
ik vind techno zo kut he

Wanneer Ashley dit zegt dan meent ze het ook echt. Sublunary night, bin ich bei!
Tekhead    posted on 16-11-2012 04:19
Poster: PhonicM
Het gerne van muziek bepalen is heel vaak een beetje natte vingerwerk. House is net als techno een heel breed begrip en er zijn zat nummers die je in zowel house als techno zou kunnen benoemen. Er zijn ook ontzettend veel sub stromingen die geen benaming hebben of die gewoon niet te benoemen zijn.

Het bepalen van een genre is voor mensen die zelf met muziek bezig zijn, moeilijker om te bepalen dan voor de luisteraars en fans van het electronische g?nre. De party people kent meestal maar 1 of 2 stijlen bij naam uit het electronisch circuit. DJ's, producers, promotors etc... stellen veel te veel parameters in waar een track aan moet voldoen om tot een bepaalde stroming te behoren, en mits dat er maar weinig productie's zijn die dan volledig aan die voorwaarden voldoen zit er voor vele niks anders op dan het kind maar ne naam te geven waardoor er dan weer nieuwe stijlen op de markt komen, belachelijk gewoon.
Het is trouwens ook zo dat zelfs voor uitgesproken stromingen zoals Techno, Trance, House en de ...Core genre's de meningen verdeelt zijn, daar bedoel ik mee, dat de jonge generatie feesters er een ander idee op na houd dan de oudere of eerste generatie, en ook de nationaliteit is nog eens bepalend, dat is op dit topic wel al duidelijk genoeg aangetoont. Ik heb een andere mening dat vrijwel iedereen hier als het gaat over 'hoe echte techno moet klinken' en dat verschil is toch aanzienlijk.
Als ik hier lees dat Techno ?leeg, monotoon, saai en weinig dansbaar is, dan krijg ik een spontane aanval van hyperventilatie en stel ik vast dat men het eigenlijk over sub stromigen heeft en niet over de stijl pur-sang.?
Trouwens is het herkennen van pure techno niet zo moeilijk, het is de enige stijl die je ook moet voelen, echte techno beats voel je ook gewoon door je lichaam pompen waardoor je steeds spontane danskicks krijgt. Ik ben een uitgesproken liefhebber van het hardere werk, maar ook van het originele technogeluid uit de beginperiode, de meeste andere zogenaamde sub-stijlen van Techno, zijn niet mijn ding, ik word daar warm, noch koud van. Trouwens mag techno pronken met de titel van styl' met de trouwste aanhang.
Tekhead    posted on 16-11-2012 04:26

Het tofste techno nummer ooit gemaakt, de laatste keer door ben sims gedraaid op awake:
?http://www.youtube.com/watch?v=_drr8voViOE?Green velvet - Flash (The advent & industrialyzer remix)

Het hoogtepuntnummer in de Afterclubs.

Camera's Ready... Prepaire your Flash !
main    posted on 16-11-2012 09:57
Poster: Tekhead
Het hoogtepuntnummer in de Afterclubs.

Camera's Ready... Prepaire your Flash !

Keihard knallen!

Dit was zn set:?http://www.mixcloud.com/Route12/ben-sims-live-ade-drumcode-awakenings-gashouder-181012/
Vanaf 38:00 was het voor mij keihard stampen, heerlijk om die vocalen er al eerder in te horen!
FASA    posted on 16-11-2012 12:04
Afgelopen weekend I love techno, december Timewarp en januari awekenings!
?
Ik was nooit echt van de techno vond het allemaal veel te eentonig. Toen ben ik naar Tomorrowland gegaan met 20 Belgen (waar ik er eigenlijk maar 1 van kende) Die veel meer van de techno / minimal waren. Veel met hun gaan kijken en eerst vond ik het echt ruk. Maar moet zeggen. Wanneer je eenmaal die flow te pakken hebt is het zo vet!!! En nu ben ik echt verkocht!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Tekhead    posted on 16-11-2012 15:49
Poster: FASA
?
Ik was nooit echt van de techno vond het allemaal veel te eentonig. Toen ben ik naar Tomorrowland gegaan met 20 Belgen (waar ik er eigenlijk maar 1 van kende) Die veel meer van de techno / minimal waren. Veel met hun gaan kijken en eerst vond ik het echt ruk. Maar moet zeggen. Wanneer je eenmaal die flow te pakken hebt is het zo vet!!! En nu ben ik echt verkocht!

techno is idd veel populairder in Belgi? dan Nederland, en ja is een stijl waarvan je moet leren houden en zoals je zegt de Flow opnemen en je geraakt er nooit meer vanaf.
main    posted on 16-11-2012 16:38
Poster: FASA
?

Hoor net dat mn broer gaat werken op timewarp, lucky basterd dat ie is.
Roov    posted on 16-11-2012 16:51
Hoor net dat mn broer gaat werken op timewarp, lucky basterd dat ie is.

Ik was ook opgeroepen om daar te werken maar geloof me, dat wil je niet. Is alleen maar keihard cheffen en je bent bijna niet bezig met de muziek.
main    posted on 16-11-2012 19:01
Keihard knallen!

Dit was zn set:?http://www.mixcloud.com/Route12/ben-sims-live-ade-drumcode-awakenings-gashouder-181012/
Vanaf 38:00 was het voor mij keihard stampen, heerlijk om die vocalen er al eerder in te horen!

Weet iemand heel toevallig welke track hij draait na ?flash? ? Heerlijke funky vibe!

http://www.mixcloud.com/Route12/ben-sims-live-ade-drumcode-awakenings-gashouder-181012/
42:00 heeft ie m erin samen met flash

edit:

Heel toevallig net de after van die pracht avond aan t kijken, zit precies dat stukje in van sims:
http://www.youtube.com/watch?v=tMS1pnklAjM
User edit by main on 16-11-2012 @ 19:05:03 (33%)
Tekhead    posted on 18-11-2012 11:20
green Velvet,?
Let's go to the party,... and i hope to see you @ Lalalaland
main    posted on 20-11-2012 21:54
Dank u.

Aftermovie van adam beyer komt net online overigens:?http://www.youtube.com/watch?v=6l1h3CwpZlU&feature=g-u-u

Ontzettend dikke nacht
Tekhead    posted on 21-11-2012 19:28
Dank u.

Aftermovie van adam beyer komt net online overigens:?http://www.youtube.com/watch?v=6l1h3CwpZlU&feature=g-u-u

Ontzettend dikke nacht

Nice

Tekhead    posted on 24-11-2012 12:26
Poster: Lucalicious
Nee, het is echt niet mijn ding. ik kan op de een of andere manier geen energie halen uit dat monotone. ik hou meer van swingende beats en dikke melodieen. sommige tech-house kan ik nog wel waarderen, maar daar houdt het toch op.?

maar wat jij hierboven bijvoorbeeld plaatst estacy, zou ik eerder als een soort hardcore bestempelen haha.

No Hardcore beste, maar awesome HardTechno, I LOVE IT
BTW toch een lekker wijf zeg mmmmmmm
User edit by Tekhead on 24-11-2012 @ 12:29:36 (9%)
tek-zotic    posted on 24-11-2012 12:35
inderdaad tek, maar af en toe wordt de grens tussen hardtechno en industrial hardcore toch een beetje vaag :D

119 Users online: 21 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 8.863
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.616.614