Techno Party's (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Techno, graag, of neen bedankt ?

-Graag
-Neen, bedankt

Voting is only possible for our Members
Tekhead    posted on 13-11-2012 00:42
Ik weet dat de echte hard techno fans hier niet dik gezaaid zijn, maar is er iemand naar I Love Techno geweest afgelopen week-end ? En zijn er hier die naar Awekenings in Eindhoven gaan ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Techno Party's ??

Vote :   1 member likes this  

PhonicM    posted on 13-11-2012 03:25
Ik denk dat ik zeker wel naar Awakenings ga in het klokgebouw ben er vorig jaar ook geweest was goed te doen, ben niet zo fan van de hard tech ikzelf hou meer van het minimalistische gebeuren. Maar ik ben dan ook misschien een van de weinige mensen die de opbouw vetter vinden dan het harde knallen. Ik heb vorige week nog een techno mixje van 1 uurtje gemaakt? van build up to climax zet de link hier kun je ff checken mocht je daar behoeften aan hebben http://soundcloud.com/phonicm/phonic-vibes-tech-edition?
Ik ben trouwens ook naar de Loveland ADE special geweest, was ook echt lekkere techno muziek. Het is jammer dat er geen clubs zijn die zich specialezeren in techo in ieder geval zover ik weet, misschien een goed Cool om er een te beginnen.

User edit by PhonicM on 13-11-2012 @ 03:27:27 (9%)
Estacy    posted on 13-11-2012 07:24
Ik ben een techno fan, maar nog geen 18 dus feestjes worden em nog ff niet. plus, ik heb echt helemaal niemand uit mn vriendenkring, ik weet ook zeker niemand in het dorp, die van Techno houdt. dus ja
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 13-11-2012 08:37
Graag! Laatste feest was voor mij 18 oktober. Awakenings in de gashouder met ben sims, Joseph capriati en Adam beyer. Volgende feest is awakenings op 1 januari, ook in de gashouder.
User edit by main on 13-11-2012 @ 08:39:15 (1%)
D-Jesse    posted on 13-11-2012 09:14
1 member likes this  Grappig dat iedereen Techno zo vet vind. Ik vind er geen bal aan eerlijk gezegd. Dat minimal tenminste. Net zoals dat minimal house, is gewoon niks voor mij. Beetje saai vind ik het haha. Maar dat is mijn mening Happy, laughing

Dolivieira    posted on 13-11-2012 10:27
Ben niet z'n hard techno man. Maar laatste tijd ben ik weer helemaal terug op de DeepHouse, Techhouse Minimal en Techno sfeer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bcurly    posted on 13-11-2012 14:35
Af en toe vind ik het heerlijk, vooral als er gewoon een goede installatie staat.
Smeerboel Oud & Nieuw aanwezig!?Cry
maartenw    posted on 13-11-2012 14:43
Ik ben ook niet een echte Hard Techno man, maar minimal, deep house, tech house en techno vind ik absoluut geweldig!
Estacy    posted on 13-11-2012 15:23
Poster: D-Jesse
Grappig dat iedereen Techno zo vet vind. Ik vind er geen bal aan eerlijk gezegd. Dat minimal tenminste. Net zoals dat minimal house, is gewoon niks voor mij. Beetje saai vind ik het haha. Maar dat is mijn mening Happy, laughing

minimal is ook niks, lekker hard, niet t?. dat is techno.?

dit is bijv. lekker:

zoiets helemaal, maar dat hoor je nergens meer

heel wat anders dan minimal. wat ook maar weer bewijst hoen brede stroming Techno wel niet is
Estacy    posted on 13-11-2012 15:24
daar ging iets mis met de videos... hier nog eens, editen schiet niet op

Lucalicious    posted on 13-11-2012 17:06
1 member likes this  Nee, het is echt niet mijn ding. ik kan op de een of andere manier geen energie halen uit dat monotone. ik hou meer van swingende beats en dikke melodieen. sommige tech-house kan ik nog wel waarderen, maar daar houdt het toch op.?

maar wat jij hierboven bijvoorbeeld plaatst estacy, zou ik eerder als een soort hardcore bestempelen haha.
Estacy    posted on 13-11-2012 17:11
Ieder zn ding, deephouse kan ik ook van genieten, heel soulful, lekkere vocals, beetje disco.?

Techno zie ik als het boze broertje van house. Waarin house vrolijk is (vaak dan) en vrij 'organisch' is Techno, ja, techno. De naam zegt het al, niet een piano of saxofoon, maar synths.
Tekhead    posted on 13-11-2012 20:35
Poster: Estacy
daar ging iets mis met de videos... hier nog eens, editen schiet niet op

http://www.youtube.com/watch?v=SBLIc6aQPck&feature=related

Deze heb ik hier al eens geplaatst he makker, en dit is wel mijn ding, stomende, pompende en adrenaline ontploffende techno. Het klinkt mss wat verwaand, maar de liefhebbers van dit genre zijn overwegend 'ervaren' party lovers die niet houden van al die afkooksels (flauw of niet flauw, is voor iedereen anders) van het grote medium House Music. Techno is sinds het ontstaan van House de enige stijl die de housenation generatie en hun way of life blijft uitstralen, geen dress, dance of andere codes zijn nodig om erbij te horen, dat was vroeger zo en is nu nog steeds zo, en het schijt hebben wat anderen er van denken. Echte techno liefhebbers houden niet van stijlen die zich een sub stijl of sub- cultuur noemen van Techno zoals minimal, tek-house, electic tek en wat nog allemaal, alleen de hardere stijlen worden aanvaard, zoals Hard Techno en andere Schranz. De grote, beruchte, spraakmakende, legendarische party's van de jaren 80-90 waren ook geen house party's maar Rave's en de echte Techno party's zijn daar een voortzetting van. De Hardere stijlen (geen core of terror toestanden) zijn nooi als commercieel produkt gebruikt itt tot het gros van meeste nieuwere stijlen. Ik blijf fan en voel me er nog steeds in thuis, ook op de party's.
Tekhead    posted on 13-11-2012 20:37
Poster: Estacy
Ik ben een techno fan, maar nog geen 18 dus feestjes worden em nog ff niet. plus, ik heb echt helemaal niemand uit mn vriendenkring, ik weet ook zeker niemand in het dorp, die van Techno houdt. dus ja

Dringend Verhuizen vriend Laughing out Loud
MichaelMiller    posted on 13-11-2012 21:06
Vrienden van mij bij I Love Techno geweest (niet voor de techno btw).?
Scheen echt ziek vet te zijn geweest!?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Drumworks    posted on 13-11-2012 21:36
bij dorpen ligt het net iets anders met techno. Ik kom ook uit een dorp en daar houdt ook niemand ervan. Zelf geef ik er ook niets om. De kicks zijn te klein en te leeg naar mijn mening en de impacts te klein.
The beats are still banging :)
tek-zotic    posted on 13-11-2012 22:14
ik ben principieel niet naar ILT gegaan. Heel het ilt gevoel was voor mij weg.?
die link van estacy is echt volledig mijn ding
dit vind ik overigens ook wel vet:

Dyno    posted on 13-11-2012 22:33
Dat hele snelle trek ik ook niet zo, maar om een voorbeeld te geven, dit is een techno/techhouse/minimal setje dat ik laatst heb gedaan met een vriend van me:

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Dynamix86    posted on 13-11-2012 23:42
Techno is niks voor mij. Ik vind het te snel, te duister en te monotoom klinken, net als Tech House, al zijn er wel een paar nummers die ik goed vind, maar daar houdt het ook mee op. Dit jaar op Sensation werd vrijwel alleen maar Tech House gedraaid behalve toen Hardwell om 5 uur moest optreden. Ik heb nog nooit zo'n avond met kutmuziek beluisterd als toen behalve dan toen ik drie weken terug op een dubstep-feest belandde in de HMH. Tech House wil ik geeneens horen als ik in de wachtkamer zit bij de tandarts, laat staan in de arena met 40.000 man. Anyway, ieder zn ding Happy, laughing.
Beatmatching is overrated
Tekhead    posted on 13-11-2012 23:44
Poster: MichaelMiller
Vrienden van mij bij I Love Techno geweest (niet voor de techno btw).?
Scheen echt ziek vet te zijn geweest!?

Voor Netsky zeker ? Die Boris is echt wel een krak in z'n vak, en ook een toegangkelijke sympathie gast. Jammer dat ze niet een kijkje zijn gaan nemen in bvb the Red Room.
Poster: tek-zotic
ik ben principieel niet naar ILT gegaan. Heel het ilt gevoel was voor mij weg.?
die link van estacy is echt volledig mijn ding
dit vind ik overigens ook wel vet:

Ik ben verleden editie bewust niet geweest omwille hetzelfde als gij, en het ontbreken van Mr ILT Dave Clarke was de druppel.
Er is heel veel negatieve commentaar geweest op de organisatie omwille van hun keuze van dj's en muziekstijlen maar vooral voor het verkrachten van naam en concept, en dat heeft toch enigzins geholpen, want dit jaar waren er wel top techno dj's en was ook Dave clarke weer present en werd er stevig op los gebeukt, ben benieuwd wat volgend jaar brengt.
Tekhead    posted on 13-11-2012 23:49
Poster: RiliciousZ
ij dorpen ligt het net iets anders met techno. Ik kom ook uit een dorp en daar houdt ook niemand ervan. Zelf geef ik er ook niets om. De kicks zijn te klein en te leeg naar mijn mening en de impacts te klein.

Welke impacts bedoel je dan ? De impact op het menselijk lichaam, inclusief hun brein, is alles behalve klein hoor, en wat je bedoelt met kleine, lege kicks is mij een compleet raadsel hoor !
Bjonson    posted on 14-11-2012 05:58
hier een beetje techno dan maar
?
http://www.youtube.com/watch?v=aKf2ibxoMf0
main    posted on 14-11-2012 06:37
Poster: Dynamix86
Techno is niks voor mij. Ik vind het te snel, te duister en te monotoom klinken, net als Tech House, al zijn er wel een paar nummers die ik goed vind, maar daar houdt het ook mee op. Dit jaar op Sensation werd vrijwel alleen maar Tech House gedraaid behalve toen Hardwell om 5 uur moest optreden. Ik heb nog nooit zo'n avond met kutmuziek beluisterd als toen behalve dan toen ik drie weken terug op een dubstep-feest belandde in de HMH. Tech House wil ik geeneens horen als ik in de wachtkamer zit bij de tandarts, laat staan in de arena met 40.000 man. Anyway, ieder zn ding Happy, laughing.

Te snel? Te monotoom? Dan vraag ik me af wat voor techno je aan het luisteren bent!
Dynamix86    posted on 14-11-2012 19:43
Poster: main
Te snel? Te monotoom? Dan vraag ik me af wat voor techno je aan het luisteren bent!

Als ik Carl Cox bijv. weereens hoor draaien op tv of het internet. Hij kan wel een hele goede dj zijn maar de muziek doet het gewoon niet voor mij. Wellicht kan iedereen een bepaalde soort muziek monotoom vinden als je het niet goed vindt, want mijn moeder bijvoorbeeld vind house heel monotoom terwijl dat het echt niet is naar mijn mening. Over smaak valt niet te twisten Winking my eye
Beatmatching is overrated
main    posted on 14-11-2012 20:03
Dat is zeker waar, maar de wondere wereld van de techno bestaat uit heul veul sub-genre's.

Luister hier maar eens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=_5HRGMjGIDs?dapayk solo - motolee (meer richting de tech house)
http://www.youtube.com/watch?v=qpkfDZGZma0?Marek hemmann - Pictures (softere/minimal techno)
http://www.youtube.com/watch?v=r5vdqvirSVA?Gaiser - Ground (diepe techno)
http://www.youtube.com/watch?v=Uj8yPQkiiDY?Ben sims - welcome to the club (Nog net geen hard techno)

Moet zeggen dat dit ook de populairdere artiesten/nummers zijn.

Marek hemmann luisterde ik veel toen ik techno net leerde kennen, tegenwoordig vind ik alle 4 hierboven rete dik.

Edit:

En eentje wat voor mij echt 'techno' is.
http://www.youtube.com/watch?v=6WyzTax2ZwQ?Paul ritch - walk the line

En uiteindelijk heeft iedereen een andere smaak. Wat je zegt, over smaak valt niet te twisten Happy, laughing

Toch nog een 2e edit:
Het tofste techno nummer ooit gemaakt, de laatste keer door ben sims gedraaid op awake:
?http://www.youtube.com/watch?v=_drr8voViOE?Green velvet - Flash (The advent & industrialyzer remix)
User edit by main on 14-11-2012 @ 20:15:01 (54%)
LilQuint    posted on 14-11-2012 20:15
Ik begin zelf ook steeds meer over te stappen op Tech House, kan er toch echt beter mijn weg in vinden als in progressive, altijd toch wel al een kleine liefde gehad voor tech Happy, laughing! Liefde word steeds groter btw!

118 Users online: 21 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 14.056
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.621.807