KRK monitoren aanschaffen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 12-11-2012 19:07
Hallo.

Ik ben van plan om KRK monitoren aan te schaffen, maar ben hierbij benieuwd naar hoe ik deze aan kan sluiten, en wat ik er dus nog bij nodig ben.

Ook wil ik graag weten welke ik het beste kan aanschaffen als beginnende producer. Ik woon in een huis met 2 onder 1 kap, en heb mijn ouders beneden zitten die over het algemeen wel redelijk veel accepteren qua volume. Het moet dus niet door het hele huis heen knallen.

Wat raden jullie mij aan ? En wat moet ik er precies bij kopen zoals evt. geluidskaart? of kan dit gewoon met mijn interne geluidskaart die in mijn moederbord zit ??

Ook heb ik nog een Audio 6 geluidskaart liggen. Kan ik deze tussen mijn pc en krk's zetten ?

DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
User edit by jeffrey412 on 12-11-2012 @ 19:12:25 (16%)

What do you think about KRK monitoren aanschaffen ??

Vote :   

FSR    posted on 12-11-2012 19:19
Hey Jeffry Winking my eye!

Wat is je budget?
Je hebt het instap model serie (Rokit)
En de mid range serie (VXT)
En een hoog segment serie (Expose)

Rokit serie heb je de 5, 6 en 8 inch conus varianten. En de prijs begint vaaf 260 euro op Bax
VXT heeft een vergelijkbare range aan grote qua conus (4, 6 en 8 inch) maar de prijs is hoger door de betere componenten. De prijs begint vanaf 590 euro per set
De expose heeft een prijs van 2500 euro per stuk... mocht je dat willen ^^

Daarnaast is de geluidskaart op je moederbord vaak niet sterk genoeg of heeft niet de juiste aansluitingen. Met een externe geluidskaart (USB) kom je een heel eind.

Kijk even rond bij de Lexicon serie (Alpha/Lambda/Omega)
Of de M audio Fast Track C400

Juiste kabels erbij en je kan ze perfect direct aansluiten en beluisteren...

Succes!
jeffrey412    posted on 12-11-2012 19:33
Mijn budget is samen met de geluidskaart zo'n 500 euro. Ik ben op het gebied van produceren een beginner en wil dus niet te gek doen. Ik belde de roze winkel net, hun vertelde mij dat tussen de RP5 en RP6 veel verschil zit als je house gaat produceren. Is dit een verkoop praatje of hoe denken jullie hierover??

de?M-Audio Fast Track C400 USB-audio-interface had ik idd ook al naar gekeken.?

Thanks voor je antwoord iig !?

Bjonson    posted on 12-11-2012 19:41
ik zou in plaats van krks, ?naar de yamaha hs50 gaan kijken voor al omdat je wil produceren. ik heb zelf ook rp5jes maar die gebruik ik sinds donderdag alleen nog maar om op te draaien, omdat ik sinds toen de troste bezitter ben geworden van de hs50. voor het produceren zien die speakers egt veel chiller dan de rp serie van krk.
FSR    posted on 12-11-2012 19:44
De RP 5 zal minder laag weergeven en dus een iets strakker mid geven dan de RP 6 die wat minder strak mid geeft maar een beter laag..

Of het verschil echt noemenswaardig is weet ik niet.

Hoewel ik de roze winkel over het algemeen wel geloof, ik heb ze iig nog niet kunnen betrappen op onzinverkoop praatjes of feiten die niet waar zijn.

Ik heb zelf de C400 van M Audio en ben er zeer tevreden over. Mocht je twijfelen tussen de C400 of de Lexicon, dan zeg ik de C400... De geluidskwaliteit is stukken beter en ik hoorde het direct! Veel strakker mid en ook het hoog was helderder...

Ook voor opnemen met een microfoon gaat heel vloeiend met de C400 dan met de lexicon (wat een ramp was)

Succes!
D-Jesse    posted on 12-11-2012 20:43
Koop iig een goede geluidskaart. Dat is echt heeel handig & een must voor het produceren! Voor de rest moet je bekabeling kopen om vanaf je monitors naar je pc te kunnen. Houd rekening dat je 2 koptelefoon ingangen nodig hebt voor 2 monitoren.

edit: De Focusrite Scarlett 2i2 is ook een geweldige kaart. Focusrite maakt sowieso briljante kaarten en het heeft alles wat je nodig hebt! Voor de rest is die c400 ook niet verkeerd maar volgens wel iets duurder...
User edit by D-Jesse on 12-11-2012 @ 20:49:52 (88%)
Unidentified    posted on 12-11-2012 22:56
Waarom voor een nieuwe geluidskaart kijken als je al een degelijke hebt liggen? Gebruik je Audio6 en je hebt meer budget over voor je monitors in combinatie met eventueel een setje stands of Auralex Pads
jeffrey412    posted on 12-11-2012 23:27
Oke thanks allemaal!

Ik heb zojuist de RP6 besteld en morgen in huis! ik gebruik dan dus gewoon de audio 6 geluidskaart. Alleen wat voor verloopstukje moet ik dan hebben om van de audio 6 naar de krk's te gaan ?
FSR    posted on 12-11-2012 23:27
Ik zie inderdaad nu pas die audio 6...

In dat geval voor 500 euro max een dikke set halen

daarmee koop je gemakkelijk de RP 6 voor... misschien zelfs de 8 nog?

D-Jesse    posted on 13-11-2012 09:06
Haha excuses ik zo nu ook pas dat je de audio 6 heb. :p Ik weet niet precies welke kabels je daar voor nodig hebt. Het is ook meer een geluidskaart voor het draaien maar hij moet volgens mij makkelijk bruikbaar voor het produceren zijn! Heb hier alleen neit zoveel verstand van
Gery    posted on 13-11-2012 12:10
voor productie van house is kick en bass belangrijk. ?eigenlijk hoe groter de speaker, hoe beter en realistischer de 'vlakke' weergave van het geluid is. ?op kleinere speakers ga je dikwijls gaan overcompenseren op laag omdat je die minder goed hoort. ?ikzelf heb de VXT 6 staan, maar had ik het geweten had ik doogespaard voor de 8 eigenlijk. ?Maar uit de 6 komt zeker ook al een zeer hoogstaand geluid hoor.

Ik raad je wel aan de VXT te nemen ipv rokit.. zeker voor te producen. ?op lange termijn zijn extra euro's zeker waard!
De rokits zijn aan de andere kant dan meer geschikt voor bvb als monitor om mee te draaien Happy, laughing
DJ - Producer
D-Jesse    posted on 13-11-2012 12:26
Rokits om mee te draaien? Correct me if i'm wrong maar het blijven STUDIO monitoren... :p
Mr-    posted on 13-11-2012 15:48
Poster: D-Jesse
Rokits om mee te draaien? Correct me if i'm wrong maar het blijven STUDIO monitoren... :p

allemaal leuk en aardig dat je hier op reageerd, maar als je niet weet waar je het over hebt hou je dan buiten het topic...?

verder heb ik zelf ook de rokit gp2 6 (voor te draaien) maar ik ben er erg tevreden over!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
MTHIJSMusic    posted on 13-11-2012 18:44
de Rp5 G2 geven genoeg ! heerlijke monitoren zeker een aanrader !
Matthijs Kuiters
MarcoMartinez    posted on 13-11-2012 19:07
Om mee te draaien zal bedoeld zijn in de zin van om thuis te draaien.?
Ik heb daar zelf ook de rokit 6 voor.
www.djmarcomartinez.com
D-Jesse    posted on 13-11-2012 21:07
Poster: Mr-
allemaal leuk en aardig dat je hier op reageerd, maar als je niet weet waar je het over hebt hou je dan buiten het topic...?

verder heb ik zelf ook de rokit gp2 6 (voor te draaien) maar ik ben er erg tevreden over!

Nou sorry ik zei toch correct me if im wrong? Ik had er geen idee van dat je studiomonitoren kunt gebruiken om te draaien, dat is nieuw voor me.

En wat MarcoMartinez nu zegt, dan snap ik het. In de zin van thuis draaien zullen ze zeker handig zijn, maar ik had in mijn hoofd dat je op feestjes draaien bedoeld waar bijv 50 man komt, en ik denk dat ze daar net te weinig power voor geven??

Kwam misschien bijdehand over, zo bedoelde ik het niet.

Estacy    posted on 13-11-2012 21:12
je kunt ze gebruiken voor draaien, maar voor dezelfde prijs heb je een hifi setje wat veel fijner klinkt.?

Ook KRKs zou ik gewoon in de studio houden
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
jeffrey412    posted on 14-11-2012 18:01
Ik heb ondertussen de RP6 G2 gekocht! HEEERLIJK geluid en zeer tevreden mee !
FSR    posted on 15-11-2012 00:16
Hands up voor Jeffry, mooi dat je er tevreden mee bent :D! Top!

This is an old Topic

No new postings for 4.558 days.
 Post CommentThat would be 151.9 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 17 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 39.232
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.427.606