Een fuif openen, welke muziek?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Annielover    posted on 12-11-2012 18:18
Hallo iedereen,

Ik moet over enkele weken draaien op een fuif van 21u tot 23u en ik ben op zoek naar geschikte openingsnummers.
Zelf ben ik gewoon om na middernacht te draaien, dus dan draai ik vooral knallers, maar nu is het dus mijn eerste keer dat ik een fuif moet 'openen'.

Welke (hedendaagse) liedjes raden jullie me aan? Begin ik met R&B of is rustige Dance beter?
Ik dacht bvb aan 'Stereo Love' of 'Call me Maybe', goed of niet?

Het is voor 500 man en het publiek is 18 - 25 jaar.

Bedankt!!!

What do you think about Een fuif openen, welke muziek? ??

Vote :   
D-Jesse    posted on 12-11-2012 18:20
1 member likes this  Ligt er aan wat voor feest het is! Als het een dance feest is open ik meestal met wat dance-achtige top 40/Dance smash muziek en ga later over naar echte house. Als het van alles en nog wat is gooi ik er weleens trap of R&B doorheen. Denk aan Usher, Kanye West (Niggas in paris), etc.
Estacy    posted on 12-11-2012 18:23
meeste feestjes (hier althans) beginnen pas rond 11 uur een beetje op gang te komen. Jij moet t publiek warmdraaien, dus af en toe een knaller, maar niet te veel, de hoofdact moet nog wat te draaien hebben. rustig beginnen, bouw het wel op
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Annielover    posted on 12-11-2012 18:27
Ja het is inderdaad een dance feest. Een studentenfuif om precies te zijn Happy, laughing
Ik denk dat ik de laatste 30 of 45 min echte house ga draaien en daarvoor top40 zoals je zegt.

Maar hebben jullie het ook zo moeilijk om R&B / vocal songs te mixen?
De vocals lopen altijd door elkaar bij mij Unhappy wat ik soms doe is de LP filter aanzetten, maar dit werkt niet altijd...

Tips? Happy, laughing
Maracas    posted on 12-11-2012 18:31
2 members like this  Beter leren timen Winking my eye
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
FSR    posted on 12-11-2012 19:39
@Annielover, gouden tip van een vriend van mij die professioneel DJ is. Nooit (of in ieder geval zo weinig mogelijk) 2 platen die allebei (veel) vocalen bevatten na elkaar mixen..

Gaat je mix zeker op vooruit!

DJADMIN    posted on 12-11-2012 19:46
2 members like this  
Poster: FSR
@Annielover, gouden tip van een vriend van mij die professioneel DJ is. Nooit (of in ieder geval zo weinig mogelijk) 2 platen die allebei (veel) vocalen bevatten na elkaar mixen..

Daar hoef je geen professionele dj voor te zijn, ik noem dat meer logica Winking my eye maar toch bedankt voor deze anekdote
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Annielover    posted on 12-11-2012 21:12
Poster: FSR

OK, maar als ik moet opbouwen moet ik toch sowieso vocals draaien? Kan toch moeilijk met hardcore / house beginnen?Happy, laughing
D-Jesse    posted on 12-11-2012 21:19
Je kan toch ook af en toe een rustige w/o vocals track erdoor gooien? Denk aan een instrumentel versie! Van bijv ik zeg maar wat Sparks!
RAS    posted on 12-11-2012 21:27
Als je echt commerci?el draait, dan draai je de ene na de andere vocal plaat en dan heb je er nauwelijks instrumentals tussen zitten. Je moet nummers gewoon sneller inmixen/uitmixen. Veel oefenen. Stukjes zoeken zonder vocal en die loopen kan ook werken.

De regel stellen om zo min mogelijk vocalplaten achter elkaar aan te draaien maakt het voor jezelf makkelijker, maar is dat ook leuker voor je publiek? Meestal niet. Zeker niet op een top40 studentenfeestje.

Wat ik meestal aan een begin van de avond draai zijn wat meer R&B nummers, goede klassiekertjes die niet al te veel 'beuken' en nieuwe nummers die nog niet zo bekend zijn. Ze gaan er nu dan toch nog niet op los, maar als het 2 ? 3 weken in de top40 staat wel. Je draait dan dus wel goede muziek.
User edit by RAS on 12-11-2012 @ 21:31:21 (80%)
Tekhead    posted on 13-11-2012 00:52
Als je Top 4O en andere of oudere gekende plaatjes gaat draaien is beatmatchen ?van weinig belang, zorg er vooral voor dat je de juiste platen bij hebt, en die je op het juiste moment erin zwiert. Deze plaatjes speel je niet tot het gaatje, redelijk snel inmixen van volgende plaat, elke keer weer, is vermoeiend hoor, onderschat het niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Gerdo    posted on 13-11-2012 11:45
Begin met wat oude hitjes van een jaar terug die niet te hard beuken. Of wat rustige bootlegs van hitjes van nu, en wat rustige classics.

We kunnen je wel vertellen wat je moet draaien maar je moet het toch bekijken als op het feestje komt wat het publiek wil, je kunt wel een plan hebben maar misschien loopt het wel heel anders. Improviseren!
main    posted on 13-11-2012 12:15
4 members like this  ik zou call me maybe thuis laten
chef    posted on 13-11-2012 16:40
voor een opening gebruik ik vaak muziek als ''sky and sand'' en ''one day'' in dat genre.. en wat main zei ben ik het mee eens haha
Rilano    posted on 13-11-2012 17:26
ik zou pesoonlijk beginnen et rustigere house (tech-house en minimal etc.)
beetje opwarmen voor de knallers idd van de dj die later draait, dus gtwn het publiek laten wennen aan het volume en de house muziek en dan na een uur af en toe wat hardere nummers gaan draaien en liever draai ik in het begin geen tot veeertig maar dat is persoonlijk.
party and get wasted
Annielover    posted on 13-11-2012 18:27
Hmmm ok... dus eerst R&B, dan top40 en het laatste halfuur (van 22u30 tot 23u) House zodat ze zijn opgeward voor de hoofdact Happy, laughing zo zal ik het dan doen.

This is an old Topic

No new postings for 4.564 days.
 Post CommentThat would be 152.1 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

125 Users online: 27 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 16.721
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.753.236