Produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FASA    posted on 12-11-2012 17:12
Even een vraag over geluidskaarten om mee te producen.
?
Ik draai sinds kort met Serato in combinatie met de Serato SL1 geluidskaart. Is deze geluidskaart ook goed geschikt op mee te produceren? Of is het beter om hier een aparte USB geluidskaart voor aan te schaffen?
?
Wat zijn verder handige zaken om aan te schaffen wanneer je wilt gaan produceren?
?
Ik ben er al vrij veel mee bezig. Gebruikte in eerste instantie alleen een laptop. Sinds een tijdje ook een midi keyboard erbij en dit werkt al meteen zoveel beter. Wat zouden de volgende stappen kunnen zijn?
?
?
www.soundcloud.com/nick-janssens1

What do you think about Produceren ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 12-11-2012 17:34
De volgende stappen zijn toch echt een (goede!) geluidskaart & Studiomonitoren. Dan ben je best compleet vind ik.

Als je een geluidskaart gaat aanschaffen, neem de Focusrite Scarlett 2i2. Heb hem sinds kort voor mijn B-day gekregen en nu ik eht effect ervan emrk, had ik hem linea recta zelf ook gekocht. Binnenkort M-audio's/Krk 'tjes kopen en ben dan compleet! Happy, laughing
Gery    posted on 13-11-2012 12:12
de serato SL1 is zowat de meest crappy soundcard op de markt.. ?van geluidskaarten v windows weet ik niet zo veel, maar indien je een Mac zou hebben is de Apogee Duet prijs/kwaliteit de best buy! Happy, laughing
DJ - Producer
Unidentified    posted on 13-11-2012 18:20
Poster: D-Jesse
Heb hem sinds kort voor mijn B-day gekregen en nu ik het effect ervan merk, had ik hem linea recta zelf ook gekocht.

Sorry maar deze snap ik effe niet...
D-Jesse    posted on 13-11-2012 21:00
Ik bedoel het nut van een geluidskaart. Heb een dure kaart voor mijn verjaardag gekregen, maar vond het eerst te duur om zelf te kopen. Omdat ik niet echt overtuigd was dat dat ding echt handig zou zijn, voor dat geld. Maar nu ik de voordelen merk (Kraak in FL WEG, helder geluid, aansluitmogelijkheden, etc) had ik hem net zo goed zelf gekocht Winking my eye
User edit by D-Jesse on 13-11-2012 @ 21:08:20 (31%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

290 Users online: 124 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 63.173
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.210