akoestiek/isolatie?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 11-11-2012 22:16
Heeuj,

Ik heb effe een vraagje. Ik heb een nogal chagrijnige broer die mijn muziek niet kan waarderen.
Zo eentje die al gauw zeurt als er zachtjes muziek opstaat/word geproduceerd.

Nu vroeg ik me af wat ik kan doen om wat geluid tegen te houden. Helpt dat akotherm daarmee of is dat om je kamer akoestisch te maken? Zoja wat is akoestiek eigenlijk? Op wikipedia staat dat het de wetenschao van het geluid is ofzo.

Nouja kortom: Wat kan ik doen om een beetje geluid tegen te houden zodat het wat minder 'doordreunt'(volgens mijn broer) ? Want wil studio monitoren kopen maar dan moet ik wel ze aan kunnen hebben zonder een irritante broer.

Het hoeft niet helemaal geluidsdicht te zijn mijn kamer, heb geen zin om de muren open te breken en wol er in te stoppen of wat ik allemaal lees in topics waarnaar ik heb gezocht!

greeetz

What do you think about akoestiek/isolatie? ??

Vote :   

Dynamix86    posted on 11-11-2012 22:22
Lijkt me een boel werk. Als ik jou zou zijn dan zou ik mijn broer een setje goede oordoppen geven met kerst.
Beatmatching is overrated
Estacy    posted on 11-11-2012 22:25
akoustiek is hoe het klinkt in een kamer. loop maar eens een grote schuur of gymzaal in, je moet hard roepen om elkaar te verstaan. loop dan een restaurant, theater binnen en hoor het verschil. Dat is akoustiek.?

Geluid tegenhouden is een van de moeilijkste dingen die er is, nouja, eigenlijk helemaal niet, veel massa, dikke muren. maar in een bestaande situatie erg lastig. je kunt niet zomaar je muren een halve meter dikker maken, en schuim aan de muren plakken zal echt niks helpen. Wat wel kan helpen is tochtstrips om je deur, die lekt vaak veel geluid. Verder, gewoon niet te hard zetten.?

maar denk niet dat akoustiek niet nodig is omdat het geluid niet tegenhoud, voor een eerlijk geluidsbeeld is akoustiek vele malen belangrijker dan wat voor speakers dan ook. Al zet je van die Dynaudios neer van 5000 per stuk, als je ze in een badkamer neerzet klinkt het kut. KRKtjes in een goede, akoustische ruimte zullen veel beter klinken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 11-11-2012 22:36
Oke goed om te weten, thanks! Niet te hard zetten is geen probleem, al heb ik hem echt zacht, hoort ie het zogenaamd nog. Als ik dan z'n kamer binnenloop hoor ik 't ook wel een beetje, maar het is zo zacht dat je daar ?cht geen last van kan hebben..

Hij heeft Beats by dr. Dre, maar hij is te koppig om die op te zetten. Als ie die dingen gwn ophoud (de studio versie) dan hoeft ie ook niet meer te zeuren, maja....

Ik dacht er zelf over om M-audio BX5 D2 te nemen, aangezien die maar 5 watt minder hebben dan de KRK rp5..

Zullen het vast wel goed doen! Iig thanks voor de tips, weet ik dat akotherm neit nodig is voor de geluidsisolatie. maar Misschien toch wel handig voor de akoustiek!
Martullia    posted on 11-11-2012 23:19
Ik heb weleens gehoord dat er mensen zijn die eiderdozen op de muur plakken om het geluid te dempen.
Of het werkt weet ik niet is in ieder geval een goedkope oplossing. Zul je vast wel kunnen google ofzo.
Dynamix86    posted on 12-11-2012 01:06
Ook handig om te weten is dat lage tonen, de bas dus, veel meer door muren etc gaan dan de tonen erboven. Als je je bas dus iets lager kunt zetten zonder dat het teveel ten koste gaat van je beleving, dan zal dit het probleem ook verminderen.?

Beatmatching is overrated
Estacy    posted on 12-11-2012 07:19
Poster: Martullia
Ik heb weleens gehoord dat er mensen zijn die eiderdozen op de muur plakken om het geluid te dempen.

is tegen ongewenste reflecties, niet om het geluid te dempen, dat werkt niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.673 days.
 Post CommentThat would be 155.8 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

281 Users online: 138 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 34.890
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.831.927