Feest organiseren (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decom    posted on 16-02-2006 17:55
Ik en een paar vrienden van mij geven regelmatig feesten... (vooral voor het geld... ik ben gewoon eerlijk :P ) we gaan dit over een paar maanden weer doen en zijn al druk bezig met de voorbereiding. Dit keer doen we enkel de hardere stijlen (Hardtrance, Hardhouse/style, Hardcore) we beginnen rustig en eindigen hard !.... De naam voor het feest word POK ! en op de flyer komt een kip.

wat vinden jullie van die naam ?

Over de aankleding zijn we het nog niet eens.. het word i.i.g veel truss en we willen er iets speciaals mee doen.. iemand een idee ?

Locatie is een gymzaal en ik schat dat er maar rond de 400 man in past. dus denk niet te groot

entree prijs ??

Jullie mening/ideeën zijn meer dan welkom b.v.d.
User edit by Decom on 16-02-2006 @ 18:07:03 (11%)

What do you think about Feest organiseren ??

Vote :   

eAs    posted on 16-02-2006 18:14
Hmmm ... zwarte doeken langs de muren ??
Dj Booth op een hoger platau ?? podium ofzo waar alleen de booth op past ??
Inderdaad een podium waar mensen op kunnen dansen, als ze durven   ..

Paar erotic dancers misschien, vallen bij mij altijd erg goed in de smaak !!
User edit by eAs on 16-02-2006 @ 18:14:36 (1%)
Nvie    posted on 16-02-2006 18:17
POK zei de kip :P

Trussidee: grote rechthoek waar je weer een cirkel in hangt waar je weer een spiegelbol van formaat inhangt?
MaxvEck    posted on 16-02-2006 18:21
flink wat effect verlighting dus mh's en strobes, niet bezuinigen op geluid en een leuk trussplannetje

entree prijs : tussen de 10 en de 15  euro ? en dan voor de helft apparatuur huren

Decom    posted on 16-02-2006 18:22
nee nee je moet veel gekker denken...

we zaten al te denken aan bijv. een cirkel truss te laten draaien ofzo

maar thx voor je reactie
User edit by Decom on 16-02-2006 @ 18:24:49 (23%)
greup    posted on 16-02-2006 18:23
Persoonlijk vind ik POK een mislukte naam. het mist gewoon wat, het spreek me niet aan. 

Ik neem aan dat je de vergunnen enzo allemaal kunt krijgen? ook handig is om even te denken aan de altijd zo leuke buma muziekrechten.

Hoe hoog de entree moet zijn kan pas worden bepaald als jij hier een totaal plaatje geeft van de kosten die gemaakt moeten worden.

en hoe ga jij 400 man naar die gymzaal lokken? Komt er een speciale dj ofzo?

<edit> sorry ik zie dat je al vaker feesten geeft, dus je zult zelf wel kunne inschatten hoeveel man er ong. zullen komen en het rond krijgen van de vergunningen

Decom    posted on 16-02-2006 18:27

:P tgaat deze richting uit op de flyer

_Ivan_    posted on 16-02-2006 18:30
Waarom hebben jullie gekozen voor een kip... is in deze tijd met vogelpest misschien niet zo'n geschikt plaatje
Feel&.Celebrate.Life!
Decom    posted on 16-02-2006 18:30
vergunning word nog aan gewerkt en de buma daar hebben we nog nooit aan gedaan

@ ivan:

Ja we wouden iets met een dier ... het werd de kip. Het is idd wel lomp nu met die vogelgriep... maar daar was toen we die naam verzonnen nog niet veel sprake van. Als het dadelijk erger word zullen we wel voor een andere naam gaan. -
User edit by Decom on 16-02-2006 @ 18:32:55 (100%)
_Ivan_    posted on 16-02-2006 18:32
lijkt me wel verstandig om iets te regelen... anders krijg je volgens mij een flinke boete

Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 16-02-2006 18:36
Poster: Decom
vergunning word nog aan gewerkt en de buma daar hebben we nog nooit aan gedaan

@ ivan:

Ja we wouden iets met een dier ... het werd de kip. Het is idd wel lomp nu met die vogelgriep... maar daar was toen we die naam verzonnen nog niet veel sprake van. Als het dadelijk erger word zullen we wel voor een andere naam gaan. -

Ik zou toch maar eens de buma regeltje na gaan leven. als je gepakt wordt dan kun je wel 80 feesten geven om het terug te betalen. dat zijn dinge die kun je je gewoon niet permiteren.

djmamo    posted on 16-02-2006 18:38
je moet je natuurlijk wel aan van die k*t regels houden met de brandveiligheid, dus doeken tegen de muur enz kan wel maar dan moet je wel brandvertragende hebben (en die zijn best duur) je kan ze ook inspijten met een soort zout oplossing.

zou barren langs de kant houden, lange zeiden (als die er is, zo ja dan aan 2 kanten)

dj podium verhogen eventueel met truss en dan de ondekant uitlichten zodat het net lijkt ofdat de booth zweeft, zorg wel dat je een erg stevige booth hebt, en dat je eventeeul eenmeter er vanaf dranghekken plaatst.. zodat ze niet tegen de booth kunnen komen...

entree zou kunnen, zou dan niet hoger gaan dan 15 euro en als je dat doet zou ik wel voor een goede of grote line-up zorgen (darkraver is 2000 euro voor 1 uur (kan ook 2 uur zijn)als ik me niet vergis) dan heb je ook meteen een publieks trekker en dan is het minder moeilijk om je zaal vol te krijgen.

moet je mischien niet iets op de vloer leggen (matten) zodat de gymvloer niet beschadigd?

heb je al contact gehad met brandweer en politie, of doe je het "illegaal" zo ja moet je op de flyer zeggen dat het een besloten feest is. dan krijg je minder snel problemen met de politie...

brandweer zou ik altijd ff verwittigen, als er iets gebeurd weten ze waar ze mee tedoen hebben.

zorg voor een goede promotie, want een zaal waar 400 man binnen kunnen en er zijn er maar 100 dan is het leeg...

zorg dat je genoeg drank hebt.... ongeveer 10 consumpies pp dan zit je meestal wel goed. dus je moet een kleine 4000 consumpties hebben(zijn nogal wat vaatjes bier er kunnen 250 glazen bier uit een vat van 50 liter als je iemand hebt die goed kan tappen) en zou plastic bekers pakken.

pok opzich wel leuk, zou dan wel een kip met een zonnebril pakken

en je kan erg veel met truss doen hoeveel meter heb je en hoeveel bochten/hoeken en hoeveel poten heb je?

en niet onbelangrijk wat heb je voor licht?

ik zou zeker een truss achter de dj doen met 2x4 parren en 2 of 4 movingheads, zodat je de dj met een hoogtepunt mooi kan uitlichten en niet te vergeten 4 stroboos (we hebben het wel over een hakke party, dan moet je veel stroboos hebben) die je bijv. 2 boven en 2 langs de dj hangt naar het publiek toe?

of 2 boven de dj 2 onder?

verder zou ik met een andere truss constructie een u vorm maken op poten of een vierkant of een h constructie en dit ergen in het midden of bij de dj, en daar voornamelijk movingheads/spots/washes in hangen en lekker veel laten bewegen en mischien langs de poten in de truss een par omlaag laten schijnen en als het kan 2 of 3 grote rookmachines of 2 hazers.

maar weet niet wat je budget is...

met deze boven genoemde opzet ben je algauw.... 2/3000 euro kwijt (via huren) zou zoveel mogenlijk zelf doen, bespaard je kosten en als je nog een dj of lightjockey nodig hebt....

zou uitkijken met draaiende truss delen omdat dit erg duur is, omdat je dan ook vaak met plafondtakels moet gaan werken enz. en die zijn eigenlijk niet te betalen... je moet wel inde gaten houden dat wat je doet rendabel is...

zorg eerst dat je een goede naam opbouwd met feesten geven (bedenk een goede naam en hanteer deze elke keer als je een feest geeft, tenzij het niet aanslaat)

en daarna als je dan weer een feest geeft dan kun je grof geld uitgeven aan licht (geluid moet altijd goed zijn) omdat je dan bijna zeker een vast publiek aantrekt dus dan heb je wat bestedings ruimte... en zou als je net begint rustig aan doen met het geld.. zeker als je het wit doet want dan krijg je aan het eidnde van het jaar nog een leuke belasting aanslag en das niet om vrolijk van te worden....
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-02-2006 @ 18:47:07 (28%)
Camino    posted on 16-02-2006 18:48
Klinkt leuk... als je een budget geeft en/of laat weten of er grote namen komen, kan ik je wel helpen met wat ideetjes... maar heb geen zin om een plan met 20 MH's te maken als het later blijkt dat je maar 5 euro entree vraagt of zoWinking my eye

djmamo    posted on 16-02-2006 18:51
ik kan en wil je ook wel helpen heb er ervaring mee en vind het erg leuk om te doen

heb je ook al aan garderobe en wc's gedacht 400 man is ongeveer 20 m2 voor de jassen, dan heb je de ruimte en je moet ongeveer 15 wc's hebben zonder dat het chaos wordt
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-02-2006 @ 18:56:11 (100%)
Collin    posted on 16-02-2006 19:42
Leuk idee

ik zou gewoon aankloppen , bij een Theater Licht & Geluid bedrijf en die na ideeen

vragen , wat je allemaal met truss kan doen .

ik zou iets van 12,50 voor de entree vragen ... 400 x 12,50 = 5000 euro

voor bijvoorbeeld 700 euro ga je alles huren ( zo'n idee , zo kan je het denk ik het best bekijken ) en een Dj vind ik dat die persoonlijk wel de beste en mooiste plek moet hebben haha maar veel suc6 , ik hoor hopelijk nog wel hoe het is gegaan

Camino    posted on 16-02-2006 20:04
voor 700 inhuren? daar krijg je ook nie echt veel voor :p. maar qua entree lijkt dat me vrij redelijk. Moet je ook nog beveiliging betalen? zeker als je hardcore draait kan dit een probleem zijn...
LovelvanOerle    posted on 16-02-2006 20:22
Wij organiseren zelf ook een feest, een schoolfeest maar de stijl loopt het eind richting hetzelfde, maar eh het voordeel is dat wij draaien zelf ik heb als bijbaan LJ in een nachtcafe dus movingheads en scanners zijn allemaal dingen die ik zelf kan programmere en maak even samen met de verhuurder een lichtplan en klaar is kees, wat betreft accomodaties van jassen en wc's we houden het in een zaal waar alle voorzieningen aanwezig zijn en dat scheelt ons nogal wat dingen die we moeten regelen al krijgen we niks van de bar, maar de zaal is daarom ook voor niks.De security ja dat is peperduur met 400 man moet je wss 3 man hebben kom je gauw aan meer dan 600 euro voor 5 uurtjes. Wij huren kmoet zeggen voor redelijk weinig maar wij doen ook redelijk wat zelf. Maar ben benieuwd hoe het zal gaan, ons feest is op 16 maart dus alles is al bijna rond enzo Happy, laughing, suc6!

djmamo    posted on 16-02-2006 20:33
voor 700 euro kun je niet veel huren, als je iets speciaals met truss wilt dan ben je dat al bijna kwijt aan truss materiaal.

als je 15 euro entree vraagt das 6000 euro van de entree jas ophangen vraag je 1 euro voor das ongeveer 300 euro, samen 6300 euro en als je dit besteed voor het huren van artiesten personeel en licht en geluid dan heb je wel een aardig feestje.

dan denk je waar haal ik dan mijn winst uit.... uit de drank

bier is inkoop 30 cent per glas (dommelsch) vraag je 1,50 per glas 4000 consumpties is 1,5 x 6000 euro - 1200 (inkoop bier) =4800 euro wat je overhoud...

maar het is ook wel bekend dat er op hardcore party's niet veel word gedronken

dus denk dat ik een heel stuk boven je verdiensten zit, als je 2000 over houd dan zit je nog niet slecht.

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 16-02-2006 20:37
Die 5000 komt juist wel in de buurt als ik de ideeën zie...
_Ivan_    posted on 16-02-2006 21:19
Volgens mij is het plan van jullie toch nog niet helemaal goed uitgedacht.... als ik dit topic doorlees meoten er nog met heel veel dingen rekening worden gehouden... naja... succes met verdere organisatie....
Feel&.Celebrate.Life!
Stephanie    posted on 16-02-2006 21:55
Een kip?

Maar effe serieus, hou echt wel rekening met de BUMA, Stichting Brein is op oorlogspad en de boetes zijn echt niet mis!

Daarnaast als je in een gymzaal een feesthoudt is het misschien slim rekening te houden met de vloer. Gymvloeren zijn errug duur, dus afdekken ofzo.

greup    posted on 16-02-2006 22:34
Poster: Decom

Locatie is een gymzaal en ik schat dat er maar rond de 400 man in past. dus denk niet te groot

entree prijs ??

Jullie mening/ideeën zijn meer dan welkom b.v.d.

Voordat we hier allemaal met 400 gaan rekenen zou ik eerst maar eens de brandweer contacten. Het is namelijk de vraag of er uberhaupt wel 400 man inmogen. En de regeltjes van de brandweer zijn niet mis. Als jullie gymzaal maar 2 nooddeuren heeft kan ik je nu al verklappen dat je die 400 kunt vergeten

djmamo    posted on 17-02-2006 13:26
das ook niet helemaal waar ligt er net aan waar de nood uitgangen zijn en hoe groot ze zijn
www.moonentertainment.nl
dion    posted on 17-02-2006 14:00
kijk eerst naar vergunneng en brandveiligheid en overlast en alles wat er nog meer bij komt kijken
Decom    posted on 17-02-2006 14:12
700 is idd veel te weinig ... ik kan zelf ook nog niet zeggen wat we dadelijk precies te besteden hebben omdat ik nog niet weet hoeveel man er in die zaal mogen/kunnen. Ik denk zelf dat we ong. 1500/2000 euro hebben te besteden voor de PA. Een vriend van mij werkt bij een PA bedrijf dus dat word wel goed geregeld

Horeca is trouwens uit handen gegeven (ik ben van mening dat je daar toch ervaren mensen voor nodig hebt om het netjes te laten lopen) Wel gaat er per consumptie een bepaald bedrag naar ons... hoeveel is nog niet geregeld.

Doordat wij allemaal wel wat verstand hebben van licht/geluid kunnen wij alles zelf doen (bijv. programmeren van het licht) we hoeven aleen het spul te huren... daarbij hebben we ook nog wat scanners, parren, strobos en een dmx controller zelf staan.

De zaal word vaker gebruikt voor evenementen dus er is waarschijnlijk al een noodplan, dus over die deuren hoeven wij ons denk ik geen zorgen te maken en voor de vloer is er een speciale vloer die erover heen kan. 

security is nog wel een issue ....

thx voor de reacties .... dr zijn al een hoop dingen waar we anders nog niet aan gedacht hadden.

djmamo    posted on 17-02-2006 14:49
als je de "horeca" uitbesteed moet je dat slim doen.

en als je het echt slim doet dan doe je het zo:

je gaat naar een persoon die dit vaker doet en je verteld wat je van plan bent, als je dat hebt verteld dan zeg je dat je hem graag de drank wilt laten doen (zou geen eten doen weinig winst veel werk).

en dat je dat wil laten afkopen.

afkopen gaat alsvolgd..

jij geeft een feest voor 400 personen, dan weet hij ongeveer wat hij moet inkopen hoeveel personeel er nodig is en materiaal (barren enz.) dan vraag je voor hoeveel euro hij dat wil doen, dus hij betaald jullie een bedrag zeg 2000 euro om bij jullie de horeca te doen.

maar voor die 2000 euro die hij jullie betaald, regelt hij de hele horeca drank inkopen personeel achter de bar enz enz (en wat hij aan winst heeft die avond is dan ook voor hem, maar als hij verlies heeft is dat ook voor hem)

dus dat is al 2000 euro winst die je al binnen hebt zonder iets te doen. en je hebt geen risico's van teveel drank over enz.

dus hoef je je eigen alleen op het licht en geluid te storten.

www.moonentertainment.nl

191 Users online: 101 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 18.556
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.711.947