je moet je natuurlijk wel aan van die k*t regels houden met de brandveiligheid, dus doeken tegen de muur enz kan wel maar dan moet je wel brandvertragende hebben (en die zijn best duur) je kan ze ook inspijten met een soort zout oplossing.
zou barren langs de kant houden, lange zeiden (als die er is, zo ja dan aan 2 kanten)
dj podium verhogen eventueel met truss en dan de ondekant uitlichten zodat het net lijkt ofdat de booth zweeft, zorg wel dat je een erg stevige booth hebt, en dat je eventeeul eenmeter er vanaf dranghekken plaatst.. zodat ze niet tegen de booth kunnen komen...
entree zou kunnen, zou dan niet hoger gaan dan 15 euro en als je dat doet zou ik wel voor een goede of grote line-up zorgen (darkraver is 2000 euro voor 1 uur (kan ook 2 uur zijn)als ik me niet vergis) dan heb je ook meteen een publieks trekker en dan is het minder moeilijk om je zaal vol te krijgen.
moet je mischien niet iets op de vloer leggen (matten) zodat de gymvloer niet beschadigd?
heb je al contact gehad met brandweer en politie, of doe je het "illegaal" zo ja moet je op de flyer zeggen dat het een besloten feest is. dan krijg je minder snel problemen met de politie...
brandweer zou ik altijd ff verwittigen, als er iets gebeurd weten ze waar ze mee tedoen hebben.
zorg voor een goede promotie, want een zaal waar 400 man binnen kunnen en er zijn er maar 100 dan is het leeg...
zorg dat je genoeg drank hebt.... ongeveer 10 consumpies pp dan zit je meestal wel goed. dus je moet een kleine 4000 consumpties hebben(zijn nogal wat vaatjes bier er kunnen 250 glazen bier uit een vat van 50 liter als je iemand hebt die goed kan tappen) en zou plastic bekers pakken.
pok opzich wel leuk, zou dan wel een kip met een zonnebril pakken

en je kan erg veel met truss doen hoeveel meter heb je en hoeveel bochten/hoeken en hoeveel poten heb je?
en niet onbelangrijk wat heb je voor licht?
ik zou zeker een truss achter de dj doen met 2x4 parren en 2 of 4 movingheads, zodat je de dj met een hoogtepunt mooi kan uitlichten en niet te vergeten 4 stroboos (we hebben het wel over een hakke party, dan moet je veel stroboos hebben) die je bijv. 2 boven en 2 langs de dj hangt naar het publiek toe?
of 2 boven de dj 2 onder?
verder zou ik met een andere truss constructie een u vorm maken op poten of een vierkant of een h constructie en dit ergen in het midden of bij de dj, en daar voornamelijk movingheads/spots/washes in hangen en lekker veel laten bewegen en mischien langs de poten in de truss een par omlaag laten schijnen en als het kan 2 of 3 grote rookmachines of 2 hazers.
maar weet niet wat je budget is...
met deze boven genoemde opzet ben je algauw.... 2/3000 euro kwijt (via huren) zou zoveel mogenlijk zelf doen, bespaard je kosten en als je nog een dj of lightjockey nodig hebt....
zou uitkijken met draaiende truss delen omdat dit erg duur is, omdat je dan ook vaak met plafondtakels moet gaan werken enz. en die zijn eigenlijk niet te betalen... je moet wel inde gaten houden dat wat je doet rendabel is...
zorg eerst dat je een goede naam opbouwd met feesten geven (bedenk een goede naam en hanteer deze elke keer als je een feest geeft, tenzij het niet aanslaat)
en daarna als je dan weer een feest geeft dan kun je grof geld uitgeven aan licht (geluid moet altijd goed zijn) omdat je dan bijna zeker een vast publiek aantrekt dus dan heb je wat bestedings ruimte... en zou als je net begint rustig aan doen met het geld.. zeker als je het wit doet want dan krijg je aan het eidnde van het jaar nog een leuke belasting aanslag en das niet om vrolijk van te worden....