Laadtijd van module Overview
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 15-02-2006 23:12
Heeft iemand anders ook zo'n probleem met de laadtijd van de overview? bij mij duurt het echt een halve minuut, terwijl de homepage laden of een linkje volgen gemiddeld 1-2 seconden duurt. Ben ik de enige? is er iets van instelling dat ik kan veranderen dat het niet zo lang duurt? Het is wel een beetje lastig omdat de overview je een "snel" overzicht van het forum hoort te geven. Ik hoor het nog wel! grtz

What do you think about Laadtijd van module Overview ??

Vote :   

Jorrit    posted on 15-02-2006 23:18
nope, maximaal 5 seconde hier, behalve als mn internet ff traag loopt (tis draadloos)
Camino    posted on 15-02-2006 23:22
hmm... gebruik je firefox toevallig? ik zit momenteel op IE misschien heeft het daarmee te maken.
Jorrit    posted on 15-02-2006 23:23
ik zit gewoon op IE Winking my eye
djjw    posted on 15-02-2006 23:28
bij mij duurt het ook vrij lang idd.

Lead    posted on 16-02-2006 00:25
Deze pagina duurt helaas ietsje langer dan andere pagina's.

Het idee voor zo'n overzicht hebben we gerealiseerd (Wim dan Winking my eye ) in de tijd dat het nog niet zo heel druk was.

Tegenwoordig wordt er per dag zo'n 200 dingen toegevoegd aan de site.

De module Overview moet dit nu allemaal uit verschillende databases van de verschillende modules (Forum, Topics, Gallery etc) halen en in chronologische volgorde zetten. Tevens moet postings, replies etc gemarkeerd worden.
Er zijn al verschillende pogingen geweest om de performance te verbeteren, maar het doorzoeken van de database duurt gewoon een paar seconden.

Naar mijn idee is Firefox iets sneller, maar dit zou eigenlijk niet uit mogen maken. Een halve minuut zou het niet mogen duren. Ik test hier een beetje lastig, want bij mij is alles lekker rap (heb XS4ALL Fast 8mbit), maar ook bij mij merk ik dat die wat trager is....

En als je CTRL ingedrukt houdt terwijl je klikt hoef je de pagina maar 1 keer te laden Winking my eye
Let the BASS be louder
djjw    posted on 16-02-2006 00:28
o das dan duidelijk
Camino    posted on 16-02-2006 12:40
thnx for the tip! Ik heb het ff voor je getimed: 32 sec duurt het om te laoen, en de homepage in minder dan 2. Ik heb trouwens 2mbps internet.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

246 Users online: 106 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 85.070
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.107