Hoi Lauw < ik bedoelde met mijn hele verhaal niet dat je een Noob bent hoor.
Is alleen maar opbouwende kritiek!
Ik probeer nooit TE lovend te zijn over halfklare nummertjes omdat dit de producent alleen nog maar meer aanzet om beter te worden .
Zo werkt het bij mij wel althans.
Ik heb liever dat mijn vrienden/vreemden tegen me zeggen dat iets kut is dan dat ze zeggen dat het tof is omdat zij mij toevallig kennen.
daar koop je niets voor .
Ik heb gisteren je nummer nog eens geluisterd in mijn studio(DYNAUDIO BM5A Monitors(oke het is een MP3file van je track ) maar dan hoor je toch evengoed zaken en denk je , wat zijn monitors toch FUCKIN%$%^w$%$& belangrijk.
Je Kick lijkt abrupt te eindigen , en je hats lijken wat dood(waarschijnlijk door te zware compressie,.......kan ook door MP3 conversie komen , maar dat denk ik eigenlijk niet )
Verder valt me op dat je niet veel panning gebruikt, de plaatsing van je instrumenten kan veel subtieler.
Als je bijvoorbeeld percussie in je mix plaatst , probeer dan visueel voor te stellen waar zo,n man/vrouw zou staan tussen de drum/synth set up.
staat hij in het ,midden/een beetje naar linksachter op het podium..etc etc.........probeer dat ook te vertalen naar audio.
Luister maar eens op goede studiomonitors naar een cd van een willekeurige band, en kijk daarna eens naar de videoklip van dat nummer.
Je ``ziet`` gewoon in je oren hoe de band/artiest staat opgesteld.
Dit moet men proberen vast te houden.
Uiteindelijk geven zulke zaken meer transparantie en een beter stereobeeld.
Om nog een voorbeeld te noemen waarom monitors belangrijk zijn te noemen:het hawai synthje had JIJ waarschijnlijk nooit gebruikt als je hem in combi met het pingellijntje hoort op goede speakers.
Met alle respect:die 2 geluiden zijn met elkaar in Oorlog ,,,LOL!
Kon je ook wel horen over de comp , maar in de studio is het best een straf.
Ik wens je veel succes en laat van je horen, als je vragen heb stuur je maar een p.m .
Enne beter wordt je vanzelf naarmate de freaky ideeen kunnen botvieren
!