[T] LauW - Getting Warm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LauW    posted on 15-02-2006 22:04
In navolging van Cheesy Coconuts, een nieuw trackje van mij. Dit keer iets meer dansbaar denk ik. Hij is nog niet helemaal af, zo wil ik van de eerst synth misschien een steeldrum of trompetje maken, moet die nog iets voller worden na de break en de afbouw heb ik even snel gedaan. Maargoed ben weer benieuwd wat jullie er van vinden Happy, laughing

http://www.lauwsplace.com/downloads/LauW_-_Getting_Warm.mp3

What do you think about [T] LauW - Getting Warm ??

Vote :   

Camino    posted on 15-02-2006 22:11
lekker zomers :D alleen herhaald het ietsje te veel naar mijn zin. zeker niet mis; hou vol!
_Ivan_    posted on 15-02-2006 22:30
K'ga hem morgen luisteren dan post ik ef mijn mening.....
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 15-02-2006 22:49
Hoi Lauw!

Ten eerste: super wat je doet, verdiepen in producen. Lijkt mij ook leuk om te doen, maar snap er nog weinig van en neem / heb de tijd niet om me erin te verdiepen.

Over je track:
De melodie doet me erg aan Boogie Down denken, bron van inspiratie geweest? Winking my eye
Dit is wel redelijk positief natuurlijk, want dat is een heerlijk nummer.

Verder komt er op een gegeven moment een Hawai-achtig synthje onder, die niet lekker klinkt met de BoogieDown - melodie om het zo maar te zeggen. Dat is iig mijn mening, maar ik vind het niet echt lekker, terwijl die boogiedown-melodie echt goed is!

Verder (zie je ook bij je vorige track) zit er geen dikke bassline in de track, wat me het gevoel geeft: 'hij mist iets!'. Dat bubbeling dingetje is geinig voor in de intro, de outro, en misschien zacht mee laten lopen door het nummer, maar zorg voor een dikkere vaste bassline. Luister maar naar Boogie Down, die track is compleet door zn bassline.

Verder over de comment van DeafDJ, daar heeft hij wel een punt. De melodie herhaalt vaak, en er is niet sprake van een echt duidelijk break. Misschien dat je het nummer wat gevarieerder kan maken door gebruik van vocals?

Verder vind ik die build-up op 4:30 erg strak, mooi hoe hij ff stil valt! Toch denk ik dat deze nog vetter zou zijn als er een goeie bass onder zou zitten, en misschien een vocaltje tussendoor.

Al met al denk ik dat je de goeie kant op gaat, en ik zie uit naar een V2, als die er komt! Winking my eye

Ik hoop dat je wat met mn tips kan.
djmamo    posted on 16-02-2006 07:56
ik ben het een keer met jorrit eens, er mag wel een dieper/stevigere bas in en ik zou de melodie geleidelijker maken wat softer...

als je er nog wat aan verbeterd dan wordt het wel wat denk ik...

meeste nummers duurt wel ff voor dat het goed is

www.moonentertainment.nl
LauW    posted on 16-02-2006 10:53
Poster: Jorrit

Verder komt er op een gegeven moment een Hawai-achtig synthje onder...

Verder (zie je ook bij je vorige track) zit er geen dikke bassline in de track...

Verder over de comment van DeafDJ, daar heeft hij wel een punt. De melodie herhaalt vaak, en er is niet sprake van een echt duidelijk break. Misschien dat je het nummer wat gevarieerder kan maken door gebruik van vocals?

[edit: svp korter quoten om overzicht te houden]

Kijk daar heb ik wat aan ja Happy, laughing Die "Hawaiiachtig synth" wil ik dus idd nog veranderen maar het kwam het dichtste bij mij mijn idee.

De dikke bassline heb je gelijk in. Dat is volgens mij ook het moeilijkst om te maken, een mooie volle basslijn en eentje die bij de melodie past.. Bij boogiedown is dat idd goed gelukt.

Dat de melodie vaak herhaalt klopt ook wel, tenminste dat kan wel maar dan moet er hier en daar wat veranderen om het niet saai maken, en dat gebeurt nog niet genoeg maar dat had ik ook al in mij hoofd.

Weet je wat het is, als je heel de dag bezig ben met zo'n nummer en het 1000+ keer heb gehoort dat luister je er totaal anders naar dan jullie die hem voor de 1e keer luisteren, daarom heb ik hem ook alvast hier gezet maar ik ga er zeker mee verder Happy, laughing

Tnx for the tips!
Mod edit by Lead on 16-02-2006 23:23 (45%)
Rhino    posted on 16-02-2006 13:47
Ik vind dit een duidelijk geval van plakken en knippen !

Maar zo begint iedereen.

Het maakt dat de track statisch klinkt.

Ook moet je proberen om kant en klare loops te laten voor wat het is, maak zelf je ideeen waar.

daarmee begin je je namelijk meteen te onderscheiden van het gros die wel met hapklare brokken werkt.

Het eerste waar jij je mee bezig moet houden is de timing van je nummer, daar schuilt namelijk het grote geheim.

Ik ga dat niet uitleggen want daarvoor is het een geheim(die de meeste producers wel kennen, want in principer is het basiskennis)

1 tip kan ik je wel geven:denk niet zoals je denkt wanneer je als dj-plaatjes draait, juist in die manieren van timing binnen de 2 diciplines is totaal anders.

De timing van ``events`` binnen het productie proces is voor een dj redelijk onlogisch te noemen.

Succes met vogelen, want daar zal je nog lang mee bezig zijn.

De aanloop naar een goede en geballanceerde sound kan heel wat tijd in beslag nemen.

Als je muziek maken echt tof vindt, en je wil er mee door zou ik ook meteen de investering doen voor een goede sequencer a la sonar, cubase.

De all in one sollutions zijn leuk maar missenn resolutie om echte wicked patronen te maken !

Succes en laat van je horen !

nog maar 1 tip.

Om een goede kick te verkrijgen gebruik je ``standaard(dat kan je natuurlijk uitbouwen  op allerlei manieren )bijvoorbeeld een 909 Voor het hoog en de klick binnen de kick.

daaronder layer je dan een 808 (de meer bassy sounds)

Bijvoorbeeld: 909=boemPPP 808= bwwwwoemmmmmmmmmm, te samen vormen ze na ``tuning`` een van de standaard house beats vormen

Misschien eenbeetje plastisch uitgelegd maar ik denk dat je het zo het beste snapt .

Nogmaals

Succes

Rhino    posted on 16-02-2006 13:52

Quote Lauw:Weet je wat het is, als je heel de dag bezig ben met zo'n nummer en het 1000+ keer heb gehoort dat luister je er totaal anders naar dan jullie die hem voor de 1e keer luisteren, daarom heb ik hem ook alvast hier gezet maar ik ga er zeker mee verder

Rhino: NOg maar een tip dan, laat je nooit je nummer horen aan mensen voordat JIJ vindt dat het helemaal af is.

Mensen hebben namelijk zoiets :als ik het 5 keer hoor voordat het echt af is , dan neem ik de 6dekeer (als het dus bijvoorbeeld echt af is )voor lief.

Dat wil zeggen , mensen zullen minder moeite doen om er nog intensief naar te luisteren.

En dat wil je niet , je wil juist lekker binnenknallen met je track zodat de mensen zeggen ....wat leuk, wat vet etc etc !

Camino    posted on 16-02-2006 17:45
mwa... ik denk dat de track vooral voor het publiek bedoeld is en niet voor ons, dus is het aan ons om hem te helpen er alles uit te krijgen voor hij hem presenteert. vind je niet?
Jorrit    posted on 16-02-2006 22:37
Zijn wij geen publiek dan?
Camino    posted on 16-02-2006 22:49
dat wel... maar zoals ik het zie zijn wij publiek die kunnen helpen om het beter te maken. wij zijn maar iets van een 30 man die er naar gaan luisteren, die er wat verstand van hebben. vergelijk dat maar met de 3000 man die het hoort als je het een paar weekends na elkaar in een club draait...
LauW    posted on 16-02-2006 23:14
Poster: Rhino
Ik vind dit een duidelijk geval van plakken en knippen !

Maar zo begint iedereen.

Het maakt dat de track statisch klinkt.

Ook moet je proberen om kant en klare loops te laten voor wat het is, maak zelf je ideeen waar.

[edit: svp alleen quoten waar je op reageert, die lap heeft iedereen toch al gelezen]

Okee okee, ja ik ben ook nog maar een n00b maar vind het zeker leuk, zit ook al naar een midikeyboard te kijke, en ff reason legaal te kopen e.d. Maar ik gebruik overgens geen kant-en-klare loops of drumpaterrns ofzo, dat ben ik ook echt tegen, ik bedoel, maak of wat zelf.. of gewoon niks.

Maarjah mijn droom zou wel gewoon een echt goeie plaat die vinyl waardig is uit te brengen. Daar heb ik ongetwijfeld nog jaren voor nodig maar dat lijkt mij gewoon supervet Happy, laughing
Mod edit by Lead on 16-02-2006 23:21 (63%)
Rhino    posted on 17-02-2006 10:43
Hoi Lauw < ik bedoelde met mijn hele verhaal niet dat je een Noob bent hoor.

Is alleen maar opbouwende kritiek!

Ik probeer nooit TE lovend te zijn over halfklare nummertjes omdat dit de producent alleen nog maar meer aanzet om beter te worden .
Zo werkt het bij mij wel althans.

Ik heb liever dat mijn vrienden/vreemden tegen me zeggen dat iets kut is dan dat ze zeggen dat het tof is omdat zij mij toevallig kennen.

daar koop je niets voor .

Ik heb gisteren je nummer nog eens geluisterd in mijn studio(DYNAUDIO BM5A Monitors(oke het is een MP3file van je track ) maar dan hoor je toch evengoed zaken en denk je , wat zijn monitors toch FUCKIN%$%^w$%$& belangrijk.

Je Kick lijkt abrupt te eindigen , en je hats lijken wat dood(waarschijnlijk door te zware compressie,.......kan ook door MP3 conversie komen , maar dat denk ik eigenlijk niet )

Verder valt me op dat je niet veel panning gebruikt, de plaatsing van je instrumenten kan veel subtieler.

Als je bijvoorbeeld percussie in je mix plaatst , probeer dan visueel voor te stellen waar zo,n man/vrouw zou staan tussen de drum/synth set up.

staat hij in het ,midden/een beetje naar linksachter op het podium..etc etc.........probeer dat ook te vertalen naar audio.

Luister maar eens op goede studiomonitors naar een cd van een willekeurige band, en kijk daarna eens naar de videoklip van dat nummer.

Je ``ziet`` gewoon in je oren hoe de band/artiest staat opgesteld.

Dit moet men proberen vast te houden.

Uiteindelijk geven zulke zaken meer transparantie en een beter stereobeeld. 

Om nog een voorbeeld te noemen waarom monitors belangrijk zijn  te noemen:het hawai synthje had JIJ waarschijnlijk nooit gebruikt als je hem in combi met het pingellijntje hoort op goede speakers.

Met alle respect:die 2 geluiden zijn met elkaar in Oorlog ,,,LOL!

Kon je ook wel horen over de comp , maar in de studio is het best een straf.

Ik wens je veel succes en laat van je horen, als je vragen heb stuur je maar een p.m .

Enne beter wordt je vanzelf naarmate de freaky ideeen kunnen botvieren

!

User edit by Rhino on 17-02-2006 @ 10:49:11 (1%)
Rhino    posted on 17-02-2006 10:52
2 deaf dj: Dat soort dingen moet je gewoon niet doen , simpel.

Als je reacties zou kennen nadat je productie half af laat horen dan weet je dat .

Niets is zo irritant als de hele tijd moeten toelichten dat ze ``nog even de kick voor lief moeten nemen, even iets meer stereo erbij moeten denken bla bla.

Een nummer laat je pas horen als het af is

Happy, laughing

Rhino    posted on 17-02-2006 10:58
p.s koop reason niet legaal, koop voor dat geld liever Sonar of Cubase !

Bij zo,n pack krijg je al softsynths en wat plugs

dus je kan meteen uit de voeten.

Maar je zit meteen op een professioneel platform.

Reason is ook supervet maar mist nog wat essentiele punten .

LauW    posted on 17-02-2006 12:04
Dat van dat ik nog geen pan gebruik klopt ja, dat viel mij laatst ook op bij andere nummers daar moet ik zeker nog wat aan doen. En nee ik heb geen monitor maar 2 surround sets, komt vet geluid uit maar idd echt kut als monitor want m'n set heb ook nog eens 2 losse subs waardoor het lijkt of er een dikke bass in het nummer zit maar toen ik hem luisterde op mn mp3 spelert klonk het veel gaarder

En ik ben wel n00b, ik begin er namelijk net mee :]
Rhino    posted on 17-02-2006 13:27
Nee oke, je bent wel een noob, maar ik zit je niet af te zeiken, ben alleen kritisch(ook naar mezelf overigens)

Lauw : ook nog eens 2 losse subs waardoor het lijkt of er een dikke bass in het nummer

Rhino:Idd sub geven meer low end dan je lief is , en daarbij kleuren ze je signaal.

Subs in een monitor surround setup staan of vallen met de plaatsing.

Plaatsing van een sub moet zeer zorgvuldig gedaan worden !

iamfreez    posted on 11-04-2007 18:31
check
OneSixty    posted on 11-04-2007 18:35
ik krijg het al warm!

EDIT : de link is dood ,  het topic is ook uit 2006
iamfreez    posted on 11-04-2007 18:37
Poster: dj_lightzone
ik krijg het al warm!

EDIT : de link is dood ,  het topic is ook uit 2006

Ik ook al :p
DJ_IVI-R    posted on 12-04-2007 10:32
Poster: Rhino
p.s koop reason niet legaal, koop voor dat geld liever Sonar of Cubase !
Bij zo,n pack krijg je al softsynths en wat plugs
dus je kan meteen uit de voeten.
Maar je zit meteen op een professioneel platform.
Reason is ook supervet maar mist nog wat essentiele punten .

exactly.. dat is de reden waarom ik ook sinds paar weken naar cubase sx3 ben overgestapt.. reason bleek toch iets te beperkt voor bepaalde zaken.. een groot gemis van reason , is de niet-ondersteuning voor vsts.. en om alles via rewire te gaan doen is omslachti

btw download link down Winking my eye
www.nikan.be

This is an old Topic

No new postings for 6.742 days.
 Post CommentThat would be 224.7 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

244 Users online: 38 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 32.878
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.684.890