bpm shizzel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Friedo    posted on 06-11-2012 02:02
yoepzz,
bij pioneers cdj 400 in de stand + 10 voor 1 bmp te stijgen is het dan 0.75?
en hoe is dit in + 8 en +16 en wide ? is dit bij alle pioneers het zelfde of zit daar ook nog verschil op ?

kan er iemand mij dan nog ook helpen me de juiste formule's te geven in verband met bmp berrekking binne de bepaalde genre's?
want ik heb al gemerkt dat het bij genre's early rave wel net iets anders kan zijn dan in tek en core.
en de duur tijd van een song is in early rave niet al te lang.
dus wil dit gaan gebruiken om voor mezelf een richtpunt te geven aan een nummer maar dat is zeker geen eikpunt voor mij want het laaste doe je op gehoor.

What do you think about bpm shizzel ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 06-11-2012 07:24
ik denk er zo over dat draaien valt onder de vorm van kunst, en dat 'wiskundig' draaien zoals je hier komt te vertellen dat eigenlijk niet meer is, natuurlijk heb je de bpm indicator op je spelers, gebruik die als richtlijn, maar ga niet met regeltjes werken om je bpm 1 te doen stijgen, overigens moet je er vanuit gaan dat niet alle platen exact het bpm hebben, er zijn er ook die iets ofwat afwijken, en dan ben je toch de klos bij deze regeltjes, ga zelf de uitdaging aan, om de platen enkel op gehoor aan elkaar te mixen, enkel zo kom je het verst, want ik kan me voorstellen, dat indien je toch wiskundig gaat draaien, en de meerderheid van de platen een rond bpm hebben, dat het gewoon nog een kwestie is van op de juiste moment op play te duwen en eventueel wat te finetunen, en wat heb je er dan nog aan? (voor degene die dit puur op gehoor en platenkennis doen, goed he, hoe sneller gelijk hoe beter)

mikedhanpat    posted on 06-11-2012 08:17
1 member likes this  Geen wiskunde gehad op school??
Het maakt niet uit in welke stand je cdj's staan, het is afhankelijk van het nummer!?
Stel je hebt een plaat van 125bpm dan is 0,8% 1bpm: ?1/125*100=0.8%
Stel je hebt een plaat van 140bpm dan is 0,71% 1bpm: 1/140*100=0.71%
Enzovoorts...?

CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Gerdo    posted on 06-11-2012 10:40
Wat Youngbeatsz al schrijft, je moet vooral luisteren omdat het nog al eens kan verschillen. Vaak kan het wel, maar je moet vooral goed luisteren of de snelheid gelijk is. Dat verschil ga je alleen horen door veel te oefenen!
DJ_OB    posted on 06-11-2012 12:24
Weet niet welke stijl je draait maar bij house (rond de 128 bpm) Zou je als indicatie kunnen gebruiken dat 0.8% ong 1 bpm is en 1.55% ong 2 en 2.4% ong 3.

Dit is zoal je als ziet een richtlijn en dus niet nauwkeurig. Als je goede bpm counters hebt kun je net zo goed die waarde gebruiken als richtlijn.

Zoals mikedhanpat al uitlegt is het afhankelijk van het BPM. Het is namelijk een percentage wat erbij komt. Bij een BPM van 100 zal +1% een bpm van 101 opleveren.?

Kortom hecht niet al te veel waarde aan de vuistregels. Uiteindelijk gaat het toch op gehoor Winking my eye

Om dan nog maar even aan te geven waar de pitch range goed voor is, deze zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat je een groter of kleiner bereik hebt met de pitch. Hoe kleiner het bereik, hoe nauwkeuriger je kunt pitchen aangezien je pitch helemaal omlaag schijven bijv maar +5% geeft ipv +100%
User edit by DJ_OB on 06-11-2012 @ 12:28:13 (53%)

This is an old Topic

No new postings for 4.570 days.
 Post CommentThat would be 152.3 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 29 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 51.852
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.724.804