Mijn demo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NLvice    posted on 04-11-2012 18:53
Hey Guys !

Ik ben sinds 1 dag geleden weer begonnen met fruityloopen na 5 jaar niks meer gedaan te hebben.
Ik vind zelf dat ik wel weer aardig opweg ben maar dat vind je al snel van jezelf.
Graag een mening van wat ik beter kan aanpassen of corrigeren en wat je er zelf van vind

Over de sound vanaf 40sec ben ik nog niet helemaal uit.

De vocals heb ik van Vanilla Ice - Ice Ice Baby ?Daar heb ik een paar effecten over gegooid want standaard klonk het voor geen meter.

Preview Van wat het ongeveer gaat worden Happy, laughing

http://youtu.be/IifYUtQxAjM

What do you think about Mijn demo ??

Vote :   

Sebasz    posted on 04-11-2012 18:59
Nja t klinkt allemaal wel geinig zegmaar, maar het is nog vrij beginnend niveau als je snapt wat ik bedoel. Dus vooral nog een hele tijd oefenen dan komt t vanzelf goed?Embarassed
NLvice    posted on 04-11-2012 19:42
Thnx voor je comment! :D?

Ja ik zal er idd nog wel aantal maanden er mee bezig zijn als het geen jaren zijn :P

Bcurly    posted on 04-11-2012 20:24
Misschien domme vraag maar wat is nou precies het verschil tussen een promo en een demo?Foot in Mouth
main    posted on 04-11-2012 20:35
Poster: Sebasz
Nja t klinkt allemaal wel geinig zegmaar, maar het is nog vrij beginnend niveau als je snapt wat ik bedoel. Dus vooral nog een hele tijd oefenen dan komt t vanzelf goed?Embarassed

wat sebas zegt, lekker door blijven gaan.

Kleine tip, zet niet alles op youtube, zo kun je snel een slechte naam krijgen.

Luister eens naar een populair nummer en bedenk wat er allemaal in zit, van begin tot eind. Door een nummer na te maken leer je ook erg veel overigens.
D-Jesse    posted on 04-11-2012 20:38
een promo is een original mix (of remix, iig de full) die je stuurt naar mensen zodat ze jouw nummer promoten in hun sets, door te draaien. Een demo is een deel van een liedje of gwn een liedje die je naar labels stuurt. correct me if i'm wrong!
NLvice    posted on 04-11-2012 20:58
Poster: main
wat sebas zegt, lekker door blijven gaan.

Kleine tip, zet niet alles op youtube, zo kun je snel een slechte naam krijgen.

Luister eens naar een populair nummer en bedenk wat er allemaal in zit, van begin tot eind. Door een nummer na te maken leer je ook erg veel overigens.

goeie tip zal !?
Daar had ik nog niet over nagedacht ! Thnx !

MichaelMiller    posted on 04-11-2012 21:33
Poster: D-Jesse
een promo is een original mix (of remix, iig de full) die je stuurt naar mensen zodat ze jouw nummer promoten in hun sets, door te draaien. Een demo is een deel van een liedje of gwn een liedje die je naar labels stuurt. correct me if i'm wrong!

Wat is voor jou het doel van een 'demo' dan? Als je toe bent aan een nummer naar een label sturen, dan zorg je ervoor dat hij helemaal af is, en dat je natuurlijk de volledige versie stuurt en niet een gedeelte. ?
?
Dit wordt wel erg veel door elkaar gebruikt. Sommigen noemen een mixtape die hun eigen stijl laat zien ook een 'demo' (demonstratie?).?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 05-11-2012 @ 02:46:05 (8%)
MichaelMiller    posted on 04-11-2012 21:34
Net als dat 'leken' het verschil niet weten tussen remix, bootleg, mash-up, mix etc..
www.facebook.com/michaelmillerofficial
D-Jesse    posted on 04-11-2012 22:47
Huh, een demo kan ook een preview zijn van een volledig afgemaakte track toch? Al die labels hebben een demo mail, en spinnin een demo talent pool?
Luxx    posted on 04-11-2012 22:57
2 members like this  een demo is nooit een onafgemaakte track. een demo is een complete, gefinishde track die je opstuurd naar bijv. labels of agency's om ze een beeld te geven van wat je kan.?

een onafgemaakte track is gewoon een work in progress. waarom mensen dat een demo noemen is mij een raadsel.
www.mothermusic.nl
Bcurly    posted on 04-11-2012 23:19
Poster: Luxx
een demo is nooit een onafgemaakte track. een demo is een complete, gefinishde track die je opstuurd naar bijv. labels of agency's om ze een beeld te geven van wat je kan.?

En wat is een promo dan??Foot in Mouth
Luxx    posted on 05-11-2012 00:13
2 members like this  Een promo is een afgemaakte track die je naar artiesten/blogs/agencys/labels stuurt voor hun om te draaien/verspreiden ter promotie van jou. Vandaar 'promo'
www.mothermusic.nl
NLvice    posted on 05-11-2012 16:27
ok weer wat geleerd :p
De reden waarom ik het een demo noem, is omdat bij games een demo zo heet omdat het een deel van het spel is, wat nog niet af is Happy, laughing
User edit by NLvice on 05-11-2012 @ 16:40:43 (100%)
D-Jesse    posted on 05-11-2012 17:48
een demo is ook bij een spel niet iets wat niet af is. Een demo bij een spel is gewoon een soort trial versie met beperkte mogelijkheden, om het spel een beetje uit te proberen.
main    posted on 05-11-2012 17:53
een demo is ook bij een spel niet iets wat niet af is. Een demo bij een spel is gewoon een soort trial versie met beperkte mogelijkheden, om het spel een beetje uit te proberen.

Gaat ook vaak onder de naam ?beta?
NLvice    posted on 05-11-2012 21:51

Ja dat ook idd, maar de game is in de meeste gevallen ook nog niet af kijk bijv. naar Fifa als daar een Demo van uit komt word er nog volop aan de game gewerkt, om het een en ander te veranderen aan de game en te verbeteren en speeld het eind product heel anders dan de demo.

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie's !

Greetz !!
Bcurly    posted on 06-11-2012 00:09
Luxx ++jes voor jou!?
Weer wat geleerd Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.571 days.
 Post CommentThat would be 152.4 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 26 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 4.151
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.666