Poster: Djillusionen waarom steekt technics er zo boven uit? zijn de kwaliteiten zoveel beter dan de andere draaitafels?Een aantal punten zijn van belang:1. geluidskwaliteit2. torsie3. roadproof4. levensduur
Al deze 4 dingen hebben een prijs vanwege de gebruikte duurzame of juist minder duurzame onderdelen. Natuurlijk heb je nog punten z.a. extra features, S / scratch arm en service, maar dat maakt even niet uit.
Ik zelf hou niet van draaitafels en draai er niet mee, maar zoals ik het heb begrepen scoort de Technics gemiddeld het hoogst op de 4 punten en daarom is hij het duurst. Ook speelt zijn populariteit ook een rol in de prijs z.a bij de Pioneer CDJ-1000MKII.
Dan komen de OEM draaitafels en de high end Numarks, die scoren iets slechter op het gebied van road proof, maar heel geschikt voor thuis. Daarom kon het iets goedkoper.
De meningen over de torsie verschillen, soms in het voordeel van OEM / Numark, soms in het voordeel van Technics, de meesten merken niks verschil, dus moet je het maar zelf testen, want niemand is op het idee gekomen om het gewoon te meten.
Daarna komt de rest, wat weer goedkoper wordt. Dat gaat ten koste van behalve van roadproof, ook van torsie en de overige punten.
Dus als je de tafels ook voor je drive-in wilt gebruiken, ff doorsparen en kies dan toch Technics. Of berust je in de zwakten.
Poster: DeafDJ
maar dan geen omnitronic of BST als je iets van service wilt
Poster: DeafDJ
wacht maar tot er ooit een probleem is met je BST draaitafel. ik zou gewoon voor de Akiyama deal gaan op Newline-
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.