studio monitoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 31-10-2012 15:50
Hallo allemaal,

Ik heb djresource doorzocht maar ik kon in de oude topics niet precies vinden wat ik hier wilde vragen..
?
Ik ben opzoek naar nieuwe studio monitoren. Mijn ?budget ligt op 400 euro voor een set. Nu had ik gelezen dat de yahama hs50 erg goed waren. Dus heb ik een beetje research gedaan en heb ik gelezen dat ze niet goed genoeg de low freqencies weergeven om bijv. house te produceren. Heeft hier iemand ervaring mee? ?
?
Ook ben ik erg benieuwd naar wat jullie voor monitoren aanbevelen in de prijs catagorie.?
?
Hartstikke bedankt!!
User edit by Vivado on 31-10-2012 @ 15:53:00 (3%)

What do you think about studio monitoren ??

Vote :   

Unidentified    posted on 31-10-2012 16:09
Er is gisteren of eergisteren nog een topic geopend met ongeveer dezelfde vraag...
En ik zou zeggen, ga naar een winkel waar ze een ruime keuze hebben, vraag of ze enkele monitors binnen jou prijsrange willen opstellen en doe een blinde test.
Vivado    posted on 31-10-2012 16:14
klopt wel maar dat budget was veel groter dan wat ik heb. Daarom krijg ik daar niet mijn antwoord..
?
Het lijkt mij erg lastig om dan de perfecte luidspreker uit te kiezen. Want dan moet ik letten op of het geluid erg eerlijk is, maar hoe weet ik dat?
LouisCasper    posted on 31-10-2012 16:14
De HS serie van Yamaha klinkt inderdaad goed. Als je bang bent dat je met de HS50 laag tekort komt, zou je ook kunnen kijken naar de HS80. Iets duurder, maar dan heb je wel een voller geluid. Voor de rest zou ik gewoon even naar een muziekwinkel gaan en alle speakers binnen je budget beluisteren.
http://www.louiscasper.com
Estacy    posted on 31-10-2012 16:19
Poster: Vivado

Het lijkt mij erg lastig om dan de perfecte luidspreker uit te kiezen.?

Perfecte luidspreker

400 euro.

nee.?

Maar zoals al aangegeven: ga zelf luisteren, wat jij het prettigst en eerlijkst vind klinken koop je. Neem hoge kwaliteits (wav of originele CD) muziek die je goed kent mee, zorg ervoor dat de luidsprekers redelijk opgesteld staan (dus niet op een hoog kastje tussen andere speakers) en luister gewoon. Elke goede zaak zal jouw ruim de tijd geven, zo niet, andere winkel opzoeken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Luxx    posted on 31-10-2012 18:54
ga gewoon lekker testen inderdaad. ik vind persoonlijk het heel fijn om met de HS50M te werken omdat ik graag op lage volume's produceer. op hoge volume's klinken ze naar mijn oren echt vervelend. ze kunnen ook niet hard overigens. het zijn baby speakertjes. de HS80M is een heel ander verhaal..

het ligt overigens ook heel erg aan de stijl die je produceerd. voor HipHop is bijv. Genelec uitstekend.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 31-10-2012 @ 18:55:01 (50%)
Excitable    posted on 31-10-2012 22:10
Ik heb de?KRK RP 6 G2 actieve studio monitoren voor samen 400,- ben er erg blij mee.
Maar ik denk niet dat dit is wat je zoekt.

This is an old Topic

No new postings for 4.685 days.
 Post CommentThat would be 156.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

306 Users online: 126 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 62.878
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.859.915