Vocals!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Excitable    posted on 29-10-2012 21:51
Even snel een vraag tussen door:
Ik wil graag weten hoe ik aan vocals van bekende tracks kan komen (she wolf bijv.) ik werk met Logic Pro 9.

What do you think about Vocals! ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 29-10-2012 21:54
1: Je hoeft niet steeds je DAW erbij te zetten, dat maakt geen ruk uit. voorderest gewoon even googlen: She wolf acapella.

Niet zo moeilijk
Wytse    posted on 29-10-2012 22:14
Instrumental pakken en 180graden fase er onder leggen?
White Sea Studio
MichaelMiller    posted on 29-10-2012 22:22
Wat Wytse zegt is probably beter, maar wat ik meestal doe is EQ'en in de EQ Eight van Ableton. In dit geval maakt de DAW wel uit, aangezien ik geen f*ck verstand heb van hoe dat bij andere DAW's werkt. De vocals zitten meestal 'in het midden', dus begin ik in de L/R (left/right) mode te EQ'en en zo ga je dus de zijkanten geleidelijk weghalen. Uiteindelijk luisteren en verder EQ'en in stereo mode dus. Kwaliteitsverlies? Dat wel. Maar het is bij gebrek aan beter a.k.a. een losse acapella. De optie van Wytse heb ik eigenlijk nooit eerder aan gedacht. Denk dat je daar meer aan hebt.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Bloedworst    posted on 30-10-2012 13:35
Poster: Wytse

Huh wat voor verschil moet dat maken? op en stereo file LR tezamen in fase zetten zal niks uitmaken, als je alleen L of R in fase zet gaat het ene het ander onderdrukken en zal je en behoorlijk slecht geluid aan overhouden en het zal nooit vocals eruit filteren, of ik begrijp je stelling niet helemaal.

De eerste vind ik nog het best ff googlen.

Wat Michael zegt is de meest gangbare weg als het andere niet lukt, hint en stem is doorgaans 2 octaven met en midden rond de 370Hz daarboven zal je harmonische vinden tot het eind van je gehoor, weet je en beetje waar je moet zoeken.

Er is trouwens ook software die vocals eruit kan filteren ff google.

cross-over    posted on 30-10-2012 13:41
Als je geen acapella kunt vinden ( bv.?http://www.diyacapellas.com/free.html ) dan is het zelf maken de oplossing (do it yourself, DIY acapella)

voor voorbeelden zie oa. ?http://www.youtube.com/watch?v=6-3s-yIMZLw

succes

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 30-10-2012 @ 13:42:17 (5%)
Bloedworst    posted on 31-10-2012 08:41
Poster: Wytse

Aaaahh was vanmorgen ff fris en dacht nog aan je zin en toen viel het kwartje bij mij, ik snap wat je bedoelde de ?vocale versie en de instrumentale versie en een van die twee in fase, best slim dat zal zeker tot op zekere hoogte werken, complimentjes.
en na het tweede filmpje van cross-over was ik overtuigd.
Excitable    posted on 31-10-2012 22:11
Ik snap niet echt wat Wytse bedoelt, kan iemand het makkelijker uitleggen?
MrQreeny    posted on 31-10-2012 22:25
'Music is the universal language of mankind...'
Excitable    posted on 03-11-2012 12:09
Oke bedankt!
Excitable    posted on 03-11-2012 22:19
iemand een idee hoe ik een '180 graden fase'' onder mijn instrumental/hele track leg, snap niet helemaal wat hier mee wordt bedoelt.
Luxx    posted on 03-11-2012 22:38
Poster: Excitable
iemand een idee hoe ik een '180 graden fase'' onder mijn instrumental/hele track leg, snap niet helemaal wat hier mee wordt bedoelt.

als je Logic gebruikt zet je een Gain Utility op de instrumental en daarin kan je links en rechts inverten. dat vink je dus aan. dat is alles.
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.682 days.
 Post CommentThat would be 156.1 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

179 Users online: 137 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 71.933
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.970