Hoe verzin je een dj naam? Dat is misschien wel de belangrijkste vraag aan het begin van elke dj carri?re. Maar hoe kom je op een naam? Doe je iets met je achternaam? Verzin je een hele nieuwe naam? Gebruik je een ?nep achternaam?? Er zijn heel veel verschillende dingen om je naam mee te maken, beetje creatief denken en je hebt al een aantal namen op je lijstje. In dit topic geef ik jullie wat tips, ik zeg niet dat je sowieso een dj naam hebt na het lezen van dit topic, maar je bent enkele stappen verder.
Eerst maak je een keuze, wat voor soort naam wil ik? - Je volledige (echte) naam. (Armin van Buuren, David Guetta)
- Eigen voornaam, andere (nep) achternaam. (Nicky Romero)
- Een hele nieuwe naam. (Ti?sto, Avicii, Deadmau5)
Je naam samenstellen. Je hebt hierboven een keuze gemaakt, kom je er nog niet uit, kan je later natuurlijk nog een andere keuze maken. Je volledige (echte) naam hoef ik niks meer bij te vertellen, dat lijkt me duidelijk. Een eigen voornaam en een andere achternaam, je kan er heel veel verzinnen. Probeer iets met je eigen achternaam, vertaal je achternaam naar andere talen door middel van
google translate. Als je een lange achternaam hebt kan je ook een stuk van je achternaam pakken? en dat vertalen. Een hele nieuwe naam, je moet creatief zijn om een hele nieuwe naam te verzinnen, het kan natuurlijk ook je bijnaam zijn. Denk aan een hobby of andere dingen die je leuk vind en je komt er wel uit.
Rekening houden met andere zaken. Je moet natuurlijk als je een dj naam heb gekozen een pakkende, goed uitspreekbare naam hebben. Een te algemene naam is ook niet handig, denk aan: DJ Box, DJ Music, DJ House. Als je muziek produceert, zet dan geen dj voor je naam bij producties, het kan wel maar het is een afrader. Wil je commercieel over komen, heb je een logo nodig. Gewoon een simpel, strak logo is genoeg. Kan je het zelf niet maken? Vraag het aan een vriend of vriendin, als dat je ook niet lukt ben je 3 tientjes kwijt voor een mooi logo.
Ik hoop dat ik jullie hier een eindje mee op weg heb geholpen, kom je er nog niet uit? Dan kan je
hier altijd nog een naam vragen. Als jullie nog tips hebben mogen jullie ze posten, dan verwerk ik ze in de beginpost.