hier heb ik ook een vraagje (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hansdegids    posted on 28-10-2012 20:52
hallo DJ MC MIMF hier

hoe zit dat nu precies, moet je als je legaal muziek draait (produceren dus)?nu naar de k.v.k en een licensie hebben bij bumra stemra, of als je illegaal draait, of bij allebij deze zaken.

dat wil ik wel even weten, wat ik wil volgend jaar gaan draaien op feesten enzovoort voor vrienden, kennis, familie

ik haal mijn muziek van beatport, dance-tunes, en Ektoplazm

groetjes DJ MC MIMF
DJ The Guide

What do you think about hier heb ik ook een vraagje ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 28-10-2012 20:59
Goed dat je al je muziek koopt, kan ik een voorbeeld aan nemen!Cry

haha maar oke even serieus. K.v.K hoef je niks van te hebben, tenzij je een label ofzo gaat oprichten. Buma Stemra integendeel heb je volgens mij wel iets van nodig. Weet mijn god niet wat ze met het geld doen, volgens mij in hun eigen zak steken, mja. Weet ik voorderest ook niks van haha.

1 vraag: Waarom wil je zo graag 'legaal' draaien? Voor vrienden, familie & kennissen kan je gewoon zeggen dat je het voor de lol doet. Ik heb weleens in een clubje gedraait of op feestjes van mensen die ik niet goed kenden zonder een of andere vergunning te hebben. Er is geen inspectie ofzo die langs elk feestje komt he, dat weet je ?Happy, laughing

Oke dat klinkt misschien een beetje alsof ik tegen legaal ben, dat ben ik niet hoor. juist goed! maar vrienden & familie hoef je volgens mij niet echt een Buma Stemra gebeuren voor te hebben.. Pas als je echt boekingen gaat krijgen enzo, kom je er wat meer voor in de buurt.

Wat je van Buma Stemra moet hebben heb ik geen idee van, heb alleen er iets een x over gelezen op dit forum!
Limb-Girdle    posted on 28-10-2012 20:59
Hallo DJ MAC MIMF, deze vraag is al eerder gesteld op DJResource, bovenaan de pagina heb je een zoekbalk die je kunt gebruiken. Bijvoorbeeld deze zoekopdracht kan je verder helpen! Succes.
Where the music meets the deejay!
hansdegids    posted on 29-10-2012 17:15
nou ja ik koop het niet ik speel het af en neem het op als mp3 met de soundrecorder mag dat, of is dat illegaal?
DJ The Guide
DanielDale    posted on 29-10-2012 17:19
Dat valt ook onder illegaal hahah! Alleen je kan maar korte stukjes horen bij beatport?
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 29-10-2012 17:22
Je kan het beter gewoon van Soundcloud rippen met zoiets als Offliberty haha. Vind het altijd een feestje als ik een track heel graag wil hebben, en de artiest de original mix op Soundcloud heeft gegooid. Heb ik 'm voor niks?Cool
User edit by D-Jesse on 29-10-2012 @ 17:22:57 (1%)
hansdegids    posted on 29-10-2012 17:32
mag het dan wel met dat offliberty?
DJ The Guide
D-Jesse    posted on 29-10-2012 17:39
Nope. Het enige wat mag is kopen, of downloaden als het een Free download is. Alle andere dingen is illegaal, behalven het beluisteren natuurlijk. Maar dit word zoveel gedaan, je word niet opgepakt door de politie ofzo he, dit is heel ander 'illegaal' :p
Bambilaner    posted on 29-10-2012 17:50
Poster: D-Jesse
Je kan het beter gewoon van Soundcloud rippen met zoiets als Offliberty haha. Vind het altijd een feestje als ik een track heel graag wil hebben, en de artiest de original mix op Soundcloud heeft gegooid. Heb ik 'm voor niks?Cool

Topkwaliteit waarschijnlijk ?
www.facebook.com/vinniebegooddj
D-Jesse    posted on 29-10-2012 17:56
Jup! Als het gewoon in 320 kbps geupload is, dan heb ik het in 320 kbps!
Estacy    posted on 29-10-2012 18:28
nee, want de streamer is 128 ofzo. Als ie daarvandaan ript kan ie nooit hogere kwaliteit zijn. Das net als Youtube downloader die em in 320 download. klopt geen hol van.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
AdenFarleigh    posted on 29-10-2012 18:46
Poster: Danderend
Dat valt ook onder illegaal hahah! Alleen je kan maar korte stukjes horen bij beatport?

?
Dat heet een preview en is alleen bedoeld om de potenti?le koper een indruk te geven van de track. Wanneer je hem vervolgens aanschaft krijg je uiteraard de hele track in het format van jouw keuze.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Roov    posted on 29-10-2012 18:57
Poster: hansdegids
nou ja ik koop het niet ik speel het af en neem het op als mp3 met de soundrecorder mag dat, of is dat illegaal?

Haha! Made my day.

En deze is ook wel een topper:
Poster:?hansdegids
hoe zit dat nu precies, moet je als je legaal muziek draait (produceren dus)?nu naar de k.v.k en een licensie hebben bij bumra stemra, of als je illegaal draait, of bij allebij deze zaken.

Ik zou ZEKER een licensie aanvragen bij Buma Stemra (zonder r dus) als je illegaal draait, way to go! Happy, laughing

Om toch nog een beetje positief te blijven: gebruik alsjeblieft de zoekfunctie. Alles wat je vraagt is al 1000x voorbij gekomen. Misschien is het ook handig om eerst een beetje uit te gaan zoeken hoe een forum in elkaar zit. Een topic over 'Ik wil ook wel helpen' of 'Dat wil ik wel' hebben wij echt HELEMAAL niks aan.

D-Jesse    posted on 29-10-2012 18:58
Poster: Estacy
nee, want de streamer is 128 ofzo. Als ie daarvandaan ript kan ie nooit hogere kwaliteit zijn. Das net als Youtube downloader die em in 320 download. klopt geen hol van.

Is de streamer echt 128? Daar heb ik nog nooit van gehoord, youtube weet ik wel dat de meeste filmpjes 128 kbps zijn.
Roov    posted on 29-10-2012 19:02
Is de streamer echt 128? Daar heb ik nog nooit van gehoord, youtube weet ik wel dat de meeste filmpjes 128 kbps zijn.

Ja, in bijna alle gevallen wel.
D-Jesse    posted on 29-10-2012 19:04
Je naam DJ MIMF laat me automatisch denken aan MILF, sorry maar daar gaat denk ik ook over gelachen worden. ik moest er iig wel om lachen haha.
MichaelMiller    posted on 29-10-2012 19:06
Vind het altijd een feestje als ik een track heel graag wil hebben, en de artiest de original mix op Soundcloud heeft gegooid. Heb ik 'm voor niks?Cool

Haha, kan je net zo goed Youtube-rippen. Heb je niks aan. Hoor je toch wel? Voor luisteren voor veel mensen wel goed genoeg in ieder geval.
?
Edit; Oh, al gezegd dat 128kbps is ipv 320 kbps.?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 29-10-2012 @ 19:07:06 (18%)
Estacy    posted on 29-10-2012 19:41
Is de streamer echt 128?

anders kost het veels te veel bandbreedte
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerdo    posted on 29-10-2012 20:21
Ik koop al mijn muziek legaal, dan weet ik in ieder geval zeker dat het goede kwaliteit is!?
hansdegids    posted on 29-10-2012 22:36
ja maar waar koop jij het dan
DJ The Guide
Artez    posted on 29-10-2012 22:52
Waar jij het ook 'koopt' Hans. Beatport, Dance-tunes etc. In principe is het allemaal hetzelfde...?

Trouwens record je met een externe soundrecorder? Of intern haha :P Niet dat een van die twee goed is... maar ik was even benieuwd :P
hansdegids    posted on 29-10-2012 23:27
die kwaliteit is gewoon mp3 320 kbits
DJ The Guide
Artez    posted on 29-10-2012 23:57
Niet dat dat mijn vraag was, maar is goed.
D-Jesse    posted on 30-10-2012 09:00
Echt he Artez. Hans je moet beter lezen en dit forum kennen, want je bouwt niet zo'n goede naam hier.
Gerdo    posted on 30-10-2012 10:40

Het kan dan wel 320 kb zijn maar als je het opneemt klinkt het dof man!

Ik heb nog een vraagje voor je: hoe oud ben je? Dan kunnen we hier rekening mee houden!
Luxx    posted on 30-10-2012 10:46

ik kan ook een eigen track exporteren in 128 kbps, vervolgens terug in logic slepen en dan renderen in 320kbps

dan zegt de mp3 wel dat het 320kbps is maar de kwaliteit blijft gewoon 128 kbps hoor. is geen moeilijke raketwetenschap dit.
www.mothermusic.nl

194 Users online: 133 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 72.087
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.124