Luidspreker set budget tot € 1500,-
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikedhanpat    posted on 22-10-2012 16:18
Hey allemaal,?

Afgelopen weekend moest ik draaien en had ik geluid gehuurd. Het waren 2x EV ZX3 en een EV CP 2200 versterker. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het geluid tegen vond vallen, naar mijn mening waren de midden en hoge tonen veel te schel en moest ik deze ver terugdraaien op mijn mixer!?

Nu ben ik aan het kijken om zelf maar een set aan te schaffen alleen ben ik op deze markt niet echt thuis. Vandaar mijn vraag aan jullie: Wat adviseren jullie?!?
Mijn voorkeur gaat uit naar een actieve set, bestaande uit twee topkasten en ??n sub.?
budget hiervoor reikt tot +- ? 1500,-?

Ik hoor het graag!?

Groet, Mike?

PS: ik had even gezocht maar vond zo geen recent topic met deze vraag en overeenkomstig budget.

CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

What do you think about Luidspreker set budget tot € 1500,- ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 22-10-2012 16:23
Kijk vooral naar JB-Systems & DAP Audio. Ik heb daar zelf een aantal keren mee gedraaid met die merken en vond het geluid erg goed. Het zijn ook de wat duurdere merken. Voorderest zou ik als ik jou was ergens gaan luisteren. Bij Bax bijvoorbeeld!

Als dat echt niet kan, zal ik veel recensies gaan lezen over verschillende boxen!
LouisCasper    posted on 22-10-2012 16:32
JBL:
Je zou kunnen kijken naar een JBL EON 518S actieve subwoofer met twee JBL EON 315 actieve luidsprekers maar dan zit je qua bedrag wel op 1943 euro. Wel heb je dan qua geluidskwaliteit, geluidsdruk en robuustheid het beste in die prijsklasse. Dat is echt een set waar je nog jaren mee vooruit kunt. Wat je anders zou kunnen doen is, om maar even bij JBL te blijven, twee JBL PRX612m's kopen. Dan kom je uit op 1598 euro alleen ik ben bang dat je dat soms wat laag gaat missen.

Mackie:
Mackie is ook een interessant merk om naar te kijken. Een set als de Mackie SRM1801 met twee Mackie SRM350V2 of nog liever twee SRM 450V2 (1537 euro en respectievelijk 1673 euro) kan ook al flink wat power leveren en komt iets meer in de richting van je budget. Wel moet je er dan rekening mee houden dat de geluidskwaliteit dan gewoon iets minder is dan die van JBL speakers.

Yamaha:
Je zou ook nog naar de MSR-serie van Yamaha kunnen kijken. Bij de webshop met het roze logo kun je nu?een Yamaha MSR800?sub met?twee Yamaha MSR400?voor?1602?euro kopen.

Edit: Ik heb overigens expres niet gekeken naar merken als DAP, JB-systems, Skytec, Behringer etc. omdat je aangeeft dat je geluidskwaliteit erg belangrijk vindt. Voor het geld zijn het geen slechte merken, maar als je echt iets van kwaliteit wil kun je beter naar de wat duurdere merken kijken.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 22-10-2012 @ 17:03:47 (60%)
Ferrox    posted on 22-10-2012 17:06
Een andere optie zou DB technologies of RCF kunnen zijn.

Ga even naar Goes om te luisteren, zo ben ik ook tot mijn keuze gekomen.
Estacy    posted on 22-10-2012 17:07
2e hands HK audio setje kopen. Nieuw is audio pas leuk met een groot budget, 2e hands kun je zo veel halen voor je geld.?

Deze bijv: Nexo (superkwaliteit) speakers, subs en amps
http://link.marktplaats.nl/601536568 ? ? 1500 euro

Of dit: HK Elias,?
http://link.marktplaats.nl/604049841 ?1000 euro, houd je nog geld over voor monitors ofzo

Nog iets:
subs?http://link.marktplaats.nl/603901200

knal je deze topppen erop
http://link.marktplaats.nl/604406598
of?
http://link.marktplaats.nl/602500533

heb je nog zo'n 500 euro over voor 2 versterkers, kan 2e hands ook prima
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 22-10-2012 @ 17:08:19 (2%)
D-Jesse    posted on 22-10-2012 17:31
Skytec is volgens mij idd troep. Maar DAP & JB vallen toch wel mee? Maargoed je hebt wel geluid, voor het budget kan je wel betere kwaliteit kopen
neutje    posted on 22-10-2012 19:21
Ik kan je zeker de mackie srm450 aanraden met bijvoorbeeld een swa1801.
Ik heb deze set al heel wat jaren en verbaas me nog steeds hoe hard die srm450 gaan,
Vind ze persoonlijk beter klinken dan de jbl eon.

Sandr    posted on 22-10-2012 22:06
Ik zou zelf eens kijken naar deze set?dB Technologies Cromo XLC 15 luidsprekerset, iets boven budget maar voor dat geld goed! Het beste kan je echter gaan luisteren naar de verschillen tussen sets. Tilburg - Goes is goed te doen en de nieuwe showroom daar geeft de mogelijkheid heel veel te luisteren!

Play that funky music white boy....
DJSHAK3S    posted on 23-10-2012 08:09
Je kan ook een iets goedkopre set. (1300 euro +-) en dan een crossover erbij, daarma kun je de lage tonen naar de sub sturen ipv meerdere tonen.
mikedhanpat    posted on 23-10-2012 08:37
@allen, bedankt voor de snelle reacties! Waardeer het enorm! Ook bedankt Estacy voor het doorspitten van advertenties op marktplaats, maar heb helaas de (af en toe vermoeiende) gewoonte dat ik alles nieuw wil hebben..

Het gaat inderdaad binnenkort een ritje naar Goes worden om eens te luisteren en te testen en daarbij zal ik zeker jullie suggesties als uitgangspunt gebruiken!?

Nog 1 vraag, Shak3s als je twee topkasten en een sub uit dezelfde lijn hebt zit hier meestal al die crossover op? Dat de sub alles wat bijvoorbeeld hoger dan 1kHz is doorstuurt naar de topkasten?
YvoVermer    posted on 23-10-2012 11:36
Ik denk dat de goedkoopste oplossing een actieve sub is met ingebouwde versterker, en daar kan je dan 2 passieve tops op aansluiten...
Yvo & Vermer
FloRise    posted on 23-10-2012 11:37
Voor hoeveel man heb je geluid nodig? Voor 1500? kun je echt wel goede boxen vinden. Ik zou kijken naar 2 (15') subs en 2 (10'/12')topkasten.
DJSHAK3S    posted on 23-10-2012 15:38
Poster: mikedhanpat
@allen, bedankt voor de snelle reacties! Waardeer het enorm! Ook bedankt Estacy voor het doorspitten van advertenties op marktplaats, maar heb helaas de (af en toe vermoeiende) gewoonte dat ik alles nieuw wil hebben..

Het gaat inderdaad binnenkort een ritje naar Goes worden om eens te luisteren en te testen en daarbij zal ik zeker jullie suggesties als uitgangspunt gebruiken!?

Nog 1 vraag, Shak3s als je twee topkasten en een sub uit dezelfde lijn hebt zit hier meestal al die crossover op? Dat de sub alles wat bijvoorbeeld hoger dan 1kHz is doorstuurt naar de topkasten?

Standaard wordt er tuurlijk deels het geluid verdeeld, maar door het zelf af te stellen kan je een veel helderder geLuid krijgen met kwaliteit speakers
Estacy    posted on 23-10-2012 16:48
Poster: mikedhanpat
? Dat de sub alles wat bijvoorbeeld hoger dan 1kHz is doorstuurt naar de topkasten?

Subwoofer worden meestal afgefilterd op 100 hz Winking my eye
Drumworks    posted on 24-10-2012 08:38
ik dacht toch echt 80 hz
The beats are still banging :)
Estacy    posted on 24-10-2012 16:30
kan ook hoor. 100hz, 80, maakt niet zo veel uit. ligt ook aan het systeem natuurlijk.

En over die crossover: een subwoofer heet niet per s? een crossover. Zo wel dan staat dit duidelijk vermeld. Heeft ie geen crossover, dan MOET je een aparte kopen, want anders klinkt het nergens naar. mid en hoog frequenties in een subwoofer pompen = nutteloos. net als sublaag in een topkast. Als je het niet filtert verlies je immens veel vermogen en klinkt het niet.

Actieve setjes zijn altijd gefilterd
mikedhanpat    posted on 24-10-2012 21:41
Hey Estacy, bedankt voor de info.?
heb jij trouwens ervaring met die ElectroVoice ZX3 speaker? Ik zat namelijk op internet te lezen en daaruit blijkt dat het toch wel een prima speaker zou moeten zijn, maar ik vond zelf toch echt de midden en hoge tonen veel te overheersend (draaide techhouse / progressive ). Hierdoor zou ik bijna denken dat het aan mij lag.
Estacy    posted on 24-10-2012 21:51
Nou, er kunnen veel redenen zijn waarom het slecht klonk. Het laag mis je zowiezo, dat kan een 12' top niet. Zeker niet op volume. Die versterker is aan de zwakke kant, maar als je em niet helemaal voluit zet dan moet dat het probleem ook niet zijn. Dan blijft akoustiek over. Als jij in een ruimte met tegels en betonnen muren zit, dan klinkt het kut ja.
D-Jesse    posted on 24-10-2012 21:53
Ik zou altijd op je eigen gehoor afgaan. Het worden immers jouw boxen. Daarom is het altijd eht verstandigst ze te testen!

This is an old Topic

No new postings for 4.579 days.
 Post CommentThat would be 152.6 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 24 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 14.848
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.304.978