Knallend begin..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Excitable    posted on 20-10-2012 15:39
Hey,
Ik heb aankomende week vrijdag een feest waar ik mag draaien, rond de 300 mensen.
Ik heb eigenlijk alle liedjes al gekocht op beatport. Maar ik heb nog geen echt goede starter waarmee iedereen los komt.
Iemand een aanrader?
Gr.

What do you think about Knallend begin.. ??

Vote :   

Yvaroz    posted on 20-10-2012 15:54
1 member likes this  dat moet je opbouwen
Nothing is Impossible
MrQreeny    posted on 20-10-2012 17:26
Sowieso:

Maar ff serieus weet ik het, dat moet je gewoon aanvoelen... Ligt aan je publiek en aan de sfeer op dat moment.
'Music is the universal language of mankind...'
Gerdo    posted on 21-10-2012 10:49
Poster: MrQreeny

Maar ff serieus weet ik het, dat moet je gewoon aanvoelen... Ligt aan je publiek en aan de sfeer op dat moment.

Wat MrQreeny hier al schrijft moet je gewoon doen! Maar het ligt er ook aan of als enige op het feestje draait of dat er meer DJ's draaien. Begin gewoon rustig kijk of ze daar op willen dansen, kijk wat het publiek doet anders moet je wat anders doen. Zoek anders een acapella die iedereen kent en laat die over je eerste plaat heen 'lopen'

succes alvast!
FloRise    posted on 21-10-2012 13:52
Wat voor een muziek draai je? ik draai zelf minimal, tech house en techno (in deze volgorde). maar ik begin meestal heel onopgemerkt dat het erin sluipt. maar ik draai dan vooral redelijk spacende muziek. (dus de eerste 5 min geen bass maar alleen rare geluidjes)

je weet dat als je heel dik begint dat je erg je best moet doen om het niveau te laten stijgen in de avond. moet opbouwend te werk gaan
User edit by FloRise on 21-10-2012 @ 13:53:57 (52%)
MarcoMartinez    posted on 22-10-2012 21:27
Op beatport staan bij de dj-tools ook intro's, zoek een leuke uit en gebruik deze.

Wat ik zelf zou doen is een intro gebruiken en daarna een nummer met alleen een beat erin van ongeveer 30 seconden.
Dit werkt altijd goed, zo kan je ook gewoon je set opbouwen zoals al eerder aangeven en hoef je niet te starten met een knalhit!?

Succes en vooral veel plezier!!!

Gr.

Marco
www.djmarcomartinez.com
Bjorn1419    posted on 22-10-2012 21:33
1 member likes this  
Poster: Excitable
Hey,
Ik heb eigenlijk alle liedjes al gekocht op beatport.?
Gr.

Hahaha ik moest lachen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

200 Users online: 11 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 49.373
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.527.374