Iphone vs Samsung (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrDurkk    posted on 16-10-2012 09:42
hallo allemaal, ik heb het forum rond gezocht voor een topic zoals dit maar heb niks gevonden,
het is niet de bedoeling dat dit een topic word om de iphone of de galaxy af te kraken maar puur om deze 2 smartphones tegenover elkaar te zetten wat voor mij of jullie het beste is!
ik heb al site's gezocht voor vergelijking maar fit gaat meestal over de hardware van de telefoon.

nu de vraag aan jullie: waarom de iphone of waarom de galaxy? ik mag dus over een paar weken een nieuwe telefoon uitzoeken en wil rekening houden met Djing/producen. ?dus muziek op de telefoon en gemak daarin is een groot punt!

alvast bedankt
User edit by MrDurkk on 16-10-2012 @ 09:43:44 (1%)

What do you think about Iphone vs Samsung ??

Vote :   

main    posted on 16-10-2012 22:22
Ligt er ook aan hoe ver je wilt gaan met je telefoon. Ik ben iemand die er totaal andere software op installeert (door alle beveiliging er af te halen).
Met ios kan dit alleen met jailbreaken, en dan nog kun je vrij weinig. Met android kun je letterlijk je telefoon maken naar hoe je m wilt. Als ik een nieuwe telefoon koop kijk ik ook meer naar de specs dan naar de telefoon zelf. (en een beetje op XDA)
Snoey    posted on 16-10-2012 23:16
Toevallig trok ik gister de conclussie: Iphone is een wijfen telefoon, Android is voor de mannen.?
?
Mijn vriendin en der vriendinnen en de vrouwelijke familieleden zitten allemaal aan de Iphone, en wat doen ze der mee: DE HELE DAG INSTAGRAMMEN, FACEBOOKEN EN WHATSAPPEN. Daarnaast is het design mooi en het is trendy en dat ding loopt niet vast en doet geen dingen die vrouwen snel als eng ervaren en niet weten op welk knopje ze moeten drukken.?
?
En waar vrouwen bepaalde dingen als eng ervaren op het gebied van computers en software, vinden de meeste mannen het interessant om er mee te spelen, anders wordt de telefoon saai. Daarnaast is downloaden met torrents het rippen van video's ook wat mannen graag doen, hoewel ik mijn vriendin het toch makkelijk heb kunnen leren hoe ze via een computer met utorrent der favoriete series kan kijken.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dynamix86    posted on 17-10-2012 02:51
@ Snoey, je reactie slaat echt nergens op. Met een Galaxy-telefoon kun je dat ook allemaal, dus waarom is de iPhone dan een wijventelefoon?

Anyway, ik heb sinds 2008 alleen maar iPhones gehad omdat ik het een uitstekende telefoon vind. Je kunt er praktisch alles mee doen wat je met een mobiele telefoon zou willen doen. Er zijn genoeg Samsung-smartphones die hardwarematig prima in orde zijn, alleen vind ik de software een stuk minder gebruiksvriendelijk dan op de iPhone. Ik heb een paar keer met Android gewerkt voor mensen, omdat zij er niet uitkwamen (met hun eigen besturingssysteem nog wel) en ik vond het nogal omslachtig allemaal; ??n keer was zelfs de app van de playstore (waar je alles van moet downloaden) verdwenen en nergens terug te vinden.?

Simpeler dan een iPhone kan je het niet krijgen; ik heb zelfs kinderen van een jaar of 3-4 gezien die ermee overweg kunnen zonder veel hulp. Wat betreft dj'en weet ik niet of het veel uitmaakt. Voor de iPhone zijn wel meer apps beschikbaar dan voor Android-telefoons, dus de kans dat je een mix/produceerprogramma niet kunt vinden is op een android-telefoon groter. Daarnaast kun je op de iPhone via de 'ingebouwde' iPod heel makkelijk navigeren door muziek en via iTunes kun je podcasts (soort radioshows voor het internet) downloaden. Of dit ook bij Android kan weet ik niet.?

P.s. zowat alle grote dj's waarvan ik filmpjes heb gezien of posts van heb gelezen hebben een iPhone. Wellicht is daar een reden voor. Je kunt ze natuurlijk beide uitproberen en dan je keuze maken; ik raad je in elk geval een iPhone aan.?

Beatmatching is overrated
Snoey    posted on 17-10-2012 05:27
Slaat nergens op dat jij niet kan lezen!

Ja, net zoals jij zegt, Androind kan ook instagrammen, maar loopt soms vast of andere gekkigheid die je niet tegenkomt op Ios. En dat is die gebruiksvriendelijkheid waar jij het over hebt, die inderdaad minder is op Android. En omdat Ios het simpelste programma is dat niet hapert en vastloopt, is het voor leken (zoals mijn vriendin) die perfecte telefoon, omdat ze 'sociaal' kunnen zijn, zonder een Nerd te zijn.
?
?En ook al zou jou bericht totaal anders zijn, ik mag de dingen anders zien dan jij. Dat jij mij op deze manier afkraakt, slaat nergens op!?
?
Nog een ander punt: een Android telefoon moet je goed schoonhouden met een goede virusscanner!?
?
Ik weet niet of je ooit een vriendinnetje hebt gehad? Maar in mijn ervaring scannen ze hun computer ook niet op virussen en klikken ze toch op bepaalde advertenties die weleens kwade content kan bevatten.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 17-10-2012 @ 05:29:44 (31%)
mikedhanpat    posted on 17-10-2012 08:41
Haha Snoey om even in te haken op die laatste zin met het klikken op advertenties;?
iedereen eergisteren dat gedoe met die gratis ? 1000,- voor de AH meegekregen?? Van al mijn vrienden die daar op geklikt hebben durf ik te zeggen dat 95% vrouw was!?

Daarnaast heb ik gewoon een adblocker op mijn telefoon, dus als er al iemand met zijn tengels aan zit kan hij weinig kwaad doen!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
FASA    posted on 17-10-2012 09:20
Snoey, ik denk dat hij je afkraakt omdat jij in feite zegt dat iedere man met een iPhone een wijventelefoon heeft. Is opzich ook niet heel taktisch.

P.s. Bericht verzonden vanaf mijn iPhone die nooit vastloopt en zonder virussen.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MrDurkk    posted on 17-10-2012 09:43
nja ik ben sowieso niet het type die zn telefoon helemaal gaat rooten etc, als ik maar makkelijk muziek kan luisteren en als die maar niet vast loopt. een maat van me had eens beats voor zn galaxy gekocht en deze deden niet omdat de polen waren omgedraait en ze voor de iphone waren bestemd? dus dat betekent dat alle normale oordop pluggen niet zullen reageren in een iphone??

als ik dit zo lees gaat het nog een moeilijke keuze worden!
User edit by MrDurkk on 17-10-2012 @ 09:44:57 (16%)
djcanta    posted on 17-10-2012 10:02
@Durk

in mn iPhone passen alle hoofdtelefoons en daar komt gewoon goed geluid uit hoor Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
MrDurkk    posted on 17-10-2012 10:06
oke, bij hem niet maar dat waren ibeats in plaats van urbeats ofzo. ik geef het nog steeds 50/50% kans, zie in beide voor en nadelen

als ik een nummer op de radio hoor en die wil ik shazammen en daarna met tubemate doenloaden kan dit alleen met een android?
User edit by MrDurkk on 17-10-2012 @ 10:07:16 (95%)
D-Jesse    posted on 17-10-2012 10:25
Waarom met tubemate? En ja als je het in je originele muziekbieb wilt hebben wel
Luxx    posted on 17-10-2012 10:43
Poster: MrDurkk
nja ik ben sowieso niet het type die zn telefoon helemaal gaat rooten etc, als ik maar makkelijk muziek kan luisteren en als die maar niet vast loopt. een maat van me had eens beats voor zn galaxy gekocht en deze deden niet omdat de polen waren omgedraait en ze voor de iphone waren bestemd? dus dat betekent dat alle normale oordop pluggen niet zullen reageren in een iphone??

als ik dit zo lees gaat het nog een moeilijke keuze worden!

heel raar verhaal en lijkt me ook niet kloppend. het enige wat niet zou kunnen werken is de ingebouwde mic/volume regeling. geluid zal er vast wel doorheen gekomen zijn. onmogelijk wat je nu zegt.
dat zeggende, of er nou geluid door komt of niet, het blijft lelijk
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 17-10-2012 10:50
hij kon alleen luisteren als die de play knop ingedrukt hield,ma is al een tijdje geleden dus weet het niet meer precies,
het kwam er op neer dat die ze om moest ruilen
MrDurkk    posted on 17-10-2012 10:53
Poster: D-Jesse
Waarom met tubemate? En ja als je het in je originele muziekbieb wilt hebben wel

omdat ik het nummer dan gelijk heb, dus het kan wel met een iphone?
FASA    posted on 17-10-2012 16:15
Shazammen kan in elk geval met iphone ook ja. Dat programma ken ik verder niet.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
RyanSilva    posted on 17-10-2012 16:41
http://twitter.com/djryansilva
MrDurkk    posted on 17-10-2012 17:17
Poster: RyanSilva
a href='http://www.youtube.com/watch?v=rofgMueCOqo'>http://www.youtube.com/watch?v=rofgMueCOqo

'Nuff said.?Cry

haha wat een gek, met zulke filmpjes denk ik altijd, kneus! geef hem dan aan mij!
MrDurkk    posted on 17-10-2012 17:19
Poster: FASA
Shazammen kan in elk geval met iphone ook ja. Dat programma ken ik verder niet.

Niet doorvertellen he, maar als ik een nummer hoor start ik soundhound/shazam, laat ik hem luisteren druk ik op bekijken via youtube als die hem heeft, krijg ik 3 opties. Openen in browser,Youtube app, of TubeMate, als ik tubemate klik kom ik op een soort youtube app en klik ik op een groen pijltje, 4sec wachten en heb hem op mn schijf van de telefoonCool

Als een iphone dit niet kan is het voor mij een groot nadeel
Dynamix86    posted on 17-10-2012 19:31
Op de iPhone kun je via Shazam een nummer gelijk beluisteren op Youtube; Tubemate zegt me niks. Je kunt wel via iTunes gelijk het nummer kopen voor 99 cent meestal of als je je iPhone gejailbreakt hebt dan kun je zelfs videos van youtube downloaden en opslaan op je telefoon. Er zullen vast programma's voor de iPhone zijn waarmee je muziek kunt downloaden op dit manier, maar ik doe dat altijd via mn pc.
Beatmatching is overrated
D-Jesse    posted on 17-10-2012 20:21
Poster: MrDurkk
Niet doorvertellen he, maar als ik een nummer hoor start ik soundhound/shazam, laat ik hem luisteren druk ik op bekijken via youtube als die hem heeft, krijg ik 3 opties. Openen in browser,Youtube app, of TubeMate, als ik tubemate klik kom ik op een soort youtube app en klik ik op een groen pijltje, 4sec wachten en heb hem op mn schijf van de telefoonCool

Als een iphone dit niet kan is het voor mij een groot nadeel

Dan zul je toch echt voor android moeten kiezen
LouisCasper    posted on 17-10-2012 21:27
1 member likes this  Als je hem jailbreakt kan je alles gewoon downloaden, net zoals op android.
Ikzelf heb al 2 jaar een iPhone 4 en ik krijg aanstaande zaterdag m'n iPhone 5. Pas op: eens een iPhone, altijd een iPhone.
http://www.louiscasper.com
D-Jesse    posted on 17-10-2012 21:34
Nope dan kan je nog niet alles downloaden. Je moet dan een downloadmanager (app) hebben, en wat je qua muziek download, komt niet in je hooft bibliotheek die standaard in de software zit
main    posted on 17-10-2012 21:44
Uiteindelijk sta je voor de keuze: Wil je een soepel werkend OS en vind je het niet erg om aan apple gebonden te zijn, of wil je een OS wat volledig getweakt kan worden en pas echt tot zn recht komt als je de telefoon 'root' en 'flasht'.
Daarnaast moet ik zeggen dat de overlay van Samsung (touchwiz) en van HTC (HtcSense) beiden ook erg soepel zijn en degelijk werken.

Ik denk dat je uit mn comments wel kunt opmaken dat ik een voorstander ben van android, en daar heb ik wat redenen voor:
1. De meeste android toestellen (alle high-end in ieder geval) beschikken over een universele mini-usb aansluiting, in tegenstelling tot de speciale aansluiting van apple. (Dit is een must voor mij)
2. Ik ben iemand die z'n telefoon maakt zoals ik hem hebben wil, meteen een ander (eigen) OS met meerdere tweaks.
3. M'n huidige telefoon kost de helft, maar kan evenveel (al dan niet meer, zelfs 3D filmen.).

En zoals hier weer uit blijkt, het is je eigen keuze. Iedereen heeft een persoonlijke smaak, voorkeur of feel bij een telefoon.
MrDurkk    posted on 17-10-2012 22:18
Poster: main
Uiteindelijk sta je voor de keuze: Wil je een soepel werkend OS en vind je het niet erg om aan apple gebonden te zijn, of wil je een OS wat volledig getweakt kan worden en pas echt tot zn recht komt als je de telefoon 'root' en 'flasht'.
Daarnaast moet ik zeggen dat de overlay van Samsung (touchwiz) en van HTC (HtcSense) beiden ook erg soepel zijn en degelijk werken.

Ik denk dat je uit mn comments wel kunt opmaken dat ik een voorstander ben van android, en daar heb ik wat redenen voor:
1. De meeste android toestellen (alle high-end in ieder geval) beschikken over een universele mini-usb aansluiting, in tegenstelling tot de speciale aansluiting van apple. (Dit is een must voor mij)
2. Ik ben iemand die z'n telefoon maakt zoals ik hem hebben wil, meteen een ander (eigen) OS met meerdere tweaks.
3. M'n huidige telefoon kost de helft, maar kan evenveel (al dan niet meer, zelfs 3D filmen.).

En zoals hier weer uit blijkt, het is je eigen keuze. Iedereen heeft een persoonlijke smaak, voorkeur of feel bij een telefoon.

+1 Iphone,

Die aansluiting maakt me niet veel uit als ik maar kan op kan laden.
?Ik ben geen persoon die zn telefoon maakt zoals ik hem wil

Alles moet gewoon doen en niet sloom zijn?of traag worden en uitvallen.
En muziek er makkelijk op/af in mappen kunnen krijgen en het menu van de?musicplayer in de telefoon moet makkelijk en fijn werken.

ik ga gewoon bellen en vragen of ik een leen iphone kan krijgen om te proberen, en vergelijk het dan met hoe de android van mn s2 nu werkt

main    posted on 17-10-2012 22:31
1 member likes this  Als ik je comment lees zou ik meteen zeggen: koop een Iphone. Doet wat het moet doen en voldoet aan je eisen!
LouisCasper    posted on 18-10-2012 12:04
Misschien zijn dit nog leuke weetjes over de iPhone:

De iPhone 5 is, ondanks dat hij maar een Dual Core processor heeft en de Galaxy SIII een Quad Core processor, de snelste smarthone op dit moment.
Bron:?http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2410034,00.asp

De iPhone 5 overleeft een stuk meer valschade dan de Galaxy SIII, dit is zelfs getest door een Android-website.
Bron:?http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY
http://www.louiscasper.com

230 Users online: 39 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 26.083
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.504.084