Iphone vs Samsung (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrDurkk    posted on 16-10-2012 09:42
hallo allemaal, ik heb het forum rond gezocht voor een topic zoals dit maar heb niks gevonden,
het is niet de bedoeling dat dit een topic word om de iphone of de galaxy af te kraken maar puur om deze 2 smartphones tegenover elkaar te zetten wat voor mij of jullie het beste is!
ik heb al site's gezocht voor vergelijking maar fit gaat meestal over de hardware van de telefoon.

nu de vraag aan jullie: waarom de iphone of waarom de galaxy? ik mag dus over een paar weken een nieuwe telefoon uitzoeken en wil rekening houden met Djing/producen. ?dus muziek op de telefoon en gemak daarin is een groot punt!

alvast bedankt
User edit by MrDurkk on 16-10-2012 @ 09:43:44 (1%)

What do you think about Iphone vs Samsung ??

Vote :   

feestbeest    posted on 16-10-2012 12:01
2 members like this  Ik denk dat dit een overbodige vraag is. Het maakt ondertussen allemaal geen fl*kker meer uit of je nu een samsung van 600 knaken hebt of een iphone van 600 knaken. Het doet allemaal het zelfde, sommige dinge heb je mischien extra bij de een maar compenseert de ander ook weer mee.?

DJ/Producing, zou niet weten waarom ik mijn mobiel zou willen gebruiken tijdens het draaien ect.? Als licht/geluid tech kan het leuk zijn, maar die lopen dan weer meestal rond met hun ipad.?

Kijk welk besturings systeem jij het pretigst vind, kwa kwaliteit, het maakt gewoon allebij geen fuck uit want als je het laat vallen is het stuk..

Succes,?

In dit zijn geen relevante topics dus voor hier op djr, kun je het mischien beter in de LL zetten.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
MrDurkk    posted on 16-10-2012 12:22
oke, ik bedoel meer zoals het gebruik van itunes en hoorde ook als je meerdere apple producten hebt dat je het dan samen makkelijk kan verbinden, ik zou graag jullie ervaringen willen horen over dit soort dingen,

kan je me uitleggen wat de LL is?
User edit by MrDurkk on 16-10-2012 @ 12:38:58 (18%)
MrQreeny    posted on 16-10-2012 12:45
600 knaken?? 600 x 2.50 = 1500e?? Woow ze worden wel duur tegenwoordig Winking my eye?Embarassed?hehe

Verders heb ik ongeveer iedereen met een iphone na 2 maanden met een verrot scherm zien lopen. Daarnaast vind ik itunes helemaal k*t. Dus ik zou gewoon voor samsung gaan :P
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 16-10-2012 @ 12:46:41 (100%)
feestbeest    posted on 16-10-2012 12:55
Hahaha, 1200 halfe euros dan!haha.

Ik moet wel zeggen mijn iphone met een hoesje eromheen gewoon 3x per week op ze minst laat vallen. Alleen een paar deukjes op me rand voor de rest niet, ook geen gebroken glas gehadt in een jaar tijd, terwijl ik nou niet echt voorzichtig ben met mijn iphoneWinking my eye

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Luxx    posted on 16-10-2012 13:02
Poster: MrQreeny
600 knaken?? 600 x 2.50 = 1500e?? Woow ze worden wel duur tegenwoordig Winking my eye?Embarassed?hehe

Verders heb ik ongeveer iedereen met een iphone na 2 maanden met een verrot scherm zien lopen. Daarnaast vind ik itunes helemaal k*t. Dus ik zou gewoon voor samsung gaan :P

lekker overdreven tot het maximum. iedereen na 2 maanden een verrot scherm. ik vind het knap. op mijne van 2 jaar oud zit nog geen kras of scheur in, maar leef vooral in je fantasie wereld waar alles wat je niet tof vind ook echt kut is.

dat zeggende, ik heb nu al 5 jaar een iphone en ik ben het ding eigenlijk beu. het iOS besturingssysteem vind ik ongelovelijk gedateerd aanvoelen. Ik was laatst in een telefoonwinkel en heb daar een aantal andere toestellen uitgeprobeerd en vind dat android en windows phone gewoon veel toffer er uit zien nadat ik 5 jaar lang naar dezelfde troep heb gestaard. bovendien moet je ook echt niet onderschatten hoe bizar slecht Maps is sinds iOS 6.0. er is serieus niet mee te werken. puur prullebak materiaal. ook is YouTube in 6.0 fucked. kon je voorheen nog een video zoeken, je screenlocken en dan youtube met dubbelklik op home weer aanzetten (en op die manier via je oortjes muziek luisteren van youtube zonder je scherm aan te laten) dat is nu niet meer mogelijk met de nieuwe app.

toch stap ik niet over van mijn iphone puur omdat het zo idioot hard synced met mijn macbook. al mijn memo's, agendapunten, smsjes etc. etc. zijn feilloos gesynchroniseerd binnen 1 seconde. het is dat ene gebruiksgemak dat ik bij mijn iphone blijf.
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 16-10-2012 13:04
had na 2 maanden al een barst in mn s2,het is tegenwoordig allemaal gammel en kwetsbaar.
wist nog wel toen ik mn 3310 kapot probeerde te gooien, dat ding leek net een baksteen
MrDurkk    posted on 16-10-2012 13:07
Poster: Luxx
lekker overdreven tot het maximum. iedereen na 2 maanden een verrot scherm. ik vind het knap. op mijne van 2 jaar oud zit nog geen kras of scheur in, maar leef vooral in je fantasie wereld waar alles wat je niet tof vind ook echt kut is.

dat zeggende, ik heb nu al 5 jaar een iphone en ik ben het ding eigenlijk beu. het iOS besturingssysteem vind ik ongelovelijk gedateerd aanvoelen. Ik was laatst in een telefoonwinkel en heb daar een aantal andere toestellen uitgeprobeerd en vind dat android en windows phone gewoon veel toffer er uit zien nadat ik 5 jaar lang naar dezelfde troep heb gestaard. bovendien moet je ook echt niet onderschatten hoe bizar slecht Maps is sinds iOS 6.0. er is serieus niet mee te werken. puur prullebak materiaal. ook is YouTube in 6.0 fucked. kon je voorheen nog een video zoeken, je screenlocken en dan youtube met dubbelklik op home weer aanzetten (en op die manier via je oortjes muziek luisteren van youtube zonder je scherm aan te laten) dat is nu niet meer mogelijk met de nieuwe app.

toch stap ik niet over van mijn iphone puur omdat het zo idioot hard synced met mijn macbook. al mijn memo's, agendapunten, smsjes etc. etc. zijn feilloos gesynchroniseerd binnen 1 seconde. het is dat ene gebruiksgemak dat ik bij mijn iphone blijf.

een iphone zonder mac pc en ipad etc, is dus crap
FASA    posted on 16-10-2012 13:34
iPhone is gewoon gruwelijk simpel en alles werkt gewoon. Echter buiten dat kun je er vrijwel niets zelf aan tweaken. Wat dat betrefd is windows/android dus meer open. Wil je een telefoon waar gewoon alles simpel en effectief werkt, zou ik voor iphone gaan. Wil je zelf wat meer kunnen doen zou ik voor android of windows gaan. Ik heb nu sinds 4 jaar een iPhone (2 jaar een 3g en 2 jaar een 4) en ik zou echt niet meer naar een andere telefoon willen. Alles werkt gewoon zo simpel en duidelijk. Vrienden van mij die een iPhone hadden en overgestapt zijn naar een Galaxy zijn niet allemaal even tevreden. Al zijn er zeker een aantal die wel zeer tevreden zijn.
?
Nadeel is echter dat voor de iPhone 5 echt achterlijk veel geld gevraagd wordt op het moment dus ik weet ook nog niet wat ik ga doen op het moment.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Estacy    posted on 16-10-2012 13:38
K heb zelf een Android toestel met 1ghz single core, werkt allemaal vrij goed. Heeft af en toe wel kuren wat ik toewijs aan haast bij Sony Ericsson in het software gedeelte en het feit dat Android geschreven is om op zoveel toestellen te werken.?

iPhone 5 is vast een prima telefoon, de S3 ook.?
Zelf zou ik voor de S5 gaan omdat ie een groter scherm heeft, goede camera en sneller is. Een beetje goedkoper ook natuurlijk. Ook kun je er microSD in kwijt en bestanden sleep je gewoon van de computer naar de telefoon, veel makkelijker dan iTunes.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MrDurkk    posted on 16-10-2012 13:52
oke, ik blijf denk ik gewoon bij de oude vertrouwdr galaxy.
een maat zij eens tegen me dat een iphone niet slomer werd door bv apps en smsjes enzo, mijn galaxy is de laatste tijd echt tering sloom geworden, is dit een fabeltje over de iphone of blijft die echt snel?
Estacy    posted on 16-10-2012 13:55
iphone die killt volgens mij apps sneaky achter de schermen. Android doet dat idd minder, maar als het ram nodig heeft (bij een spelletje bijv.) dan killt ie ook apps die op de achtergrond draaien. Maar beide hebben apps die altijd aan blijven en stroom vreten, want gruwelijk irritant is. voor android heb je advanced task killer, daar kun je apps mee uitzetten.?

Wat bij android wel een must is om je telefoon elke week een keer aan en uit te zetten, dan word de cache schoongemaakt en loopt ie weer snel.
MrDurkk    posted on 16-10-2012 14:02
Poster: Estacy
iphone die killt volgens mij apps sneaky achter de schermen. Android doet dat idd minder, maar als het ram nodig heeft (bij een spelletje bijv.) dan killt ie ook apps die op de achtergrond draaien. Maar beide hebben apps die altijd aan blijven en stroom vreten, want gruwelijk irritant is. voor android heb je advanced task killer, daar kun je apps mee uitzetten.?

Wat bij android wel een must is om je telefoon elke week een keer aan en uit te zetten, dan word de cache schoongemaakt en loopt ie weer snel.
  mn android valt elke dag wel een keer uit dus is niet nodigWinking my eye en die task killers heb ik. bestaan er eigenlijk virussen voor smartphones??
Estacy    posted on 16-10-2012 14:04
Jep, die bestaan
MrDurkk    posted on 16-10-2012 14:16
hmm zou er maar zo een kunnen hebben, telefoon valt uit en heletijd reclames links bovenin van u heeft een ipad gewonnen en gratisboodschappen bij AH enzo:S
Estacy    posted on 16-10-2012 14:31
dan heb je een beun ap gedownload. Check de app Airpush detector, die vertelt welke app het probleem is
mikedhanpat    posted on 16-10-2012 14:34
Bij mij zal er NOOIT een iphone binnen komen. Al is het maar voor de reden dat je altijd met dat idiote itunes moet verbinden om er iets op te zetten. Dit vind ik al een drama met mijn iPod. Met mijn samsung is het kabeltje erin en klaar. Kan ik er alles mee doen wat ik wil, bekijken wat ik wil en dat zonder programma van derden.?

Verder wat betreft synchronisatie. Ik heb geloof ik 6 accounts draaien: 2x google, 1x hotmail, facebook, linkedin, twitter en zakelijke mail en het werkt gewoon als een tierelier! verjaardagen uit facebook in de agenda, alle contactpersonen van alle 7 accounts in mijn telefoonboek inclusief foto en aanvullende info. Alle agenda's in 1 oogopslag te zien. Verder heb ik 1 google account als 'master' en daar synchroniseerd ie vervolgens alles mee en is dus tevens mijn backup.?

Daarnaast kan ik thuis via allshare alles van mijn PC en laptop inzien en omgedraaid en kan alles gestreamed worden op mijn tv. zoals ook youtube e.d.?

Ook vind ik het gruwelijk irritant dat je met een iphone enkel kan doen wat apple bepaald heeft en dat je veel meer stappen moet doorlopen om bijvoorbeeld een gemaakte foto te delen of iets soortgelijks. (mijn ouder hebben iphone dus kan de vergelijking maken)?

Ook is mijn samsung nog nooit kapot gegaan (scherm o.i.d.) en ik vind Apple zwaar overpriced voor hetgeen je krijgt.?
Ik geloof overigens ook dat het verbinden van je iphone met randapperatuur van andere makelij dan Apple nog steeds grote problemen oplevert?

CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
NIekh    posted on 16-10-2012 15:15
Het is en blijft gewoon een persoonlijke keuze.
Welke UI jij beter en lekkerder vind werken kunnen wij niet voor je bepalen.

IOS is inderdaad meer gesloten en Android oid is open, maar om dat nou de dealbreaker te laten zijn..
De gemiddelde consument gaat echt niks aan zijn / haar telefoon 'tweaken'.

Wat je hierboven al aangeeft met je galaxy, doordat android 'open' is, word de controle op apps dus ook minder.
Hierdoor heb je er dus ook gewoon naast alle hele goede apps, ruk apps tussen zitten.
Waar bij Apple de controle juist heel hoog is en er (meestal) alleen maar kwaliteits apps te krijgen zijn.

Specs vergelijken is ook appels met peren vergelijken aangezien ze allebei een andere OS draaien..
En prijs, tsja,?

[gerucht] Hoorde dat er een prijzenoorlog?op komst is door de vele concurrentie van tegenwoordig. Dus zou als ik jou was nog heel eventjes afwachten. [/gerucht]

Voorderest zou ik zeggen, loop langs een winkel, speel eens met wat toestelen, en kijk welke jij het tofst vind werken!
User edit by NIekh on 16-10-2012 @ 15:17:33 (2%)
main    posted on 16-10-2012 16:24
Samsung omdat android.

Waarom ?omdat android?? Omdat ik alles kan veranderen, kan rooten, totaal andere software er op kan zetten en ios niet aan mijn eisen kan voldoen.
MrDurkk    posted on 16-10-2012 16:39
thnx estacy! probleem verholpenHappy, laughing en ik ga dus nog ff wachten met welke telefoon ik ga uitzoeken.
maar ws word het gewoon een galaxy omdat die dus meer open is, bedankt iedereen!
Iemand al iets gehoord over release datum s4?
User edit by MrDurkk on 16-10-2012 @ 16:40:46 (57%)
Snoey    posted on 16-10-2012 17:53
Heb een Ipad en een Galaxy note en een windows laptop.
?
Wil je downloaden, zoals muziek, films en software buiten de appstore om, kies voor Android.
?
Wil je een veilige stabiele telefoon en kan je ermee leven dat je alleen via de Appstore je telefoon kan verrijken, kies voor Apple.?
?
?
Android is alsof je windows op je telefoon heb, je kan namelijk torrents gebruiken, youtube filmpjes downloaden en sites gebruiken als 4shared!?
www.soundcloud.com/ten-hooven
main    posted on 16-10-2012 17:56
Android = Linux
Estacy    posted on 16-10-2012 18:04
Maar Apple is niet anders dan? want iOs 10 is gewoon in de basis ook Unix/linux. Eigenlijk is alles behalve windows unix/linux.
MrDurkk    posted on 16-10-2012 18:56
Poster: Snoey
Heb een Ipad en een Galaxy note en een windows laptop.
?
Wil je downloaden, zoals muziek, films en software buiten de appstore om, kies voor Android.
?
Wil je een veilige stabiele telefoon en kan je ermee leven dat je alleen via de Appstore je telefoon kan verrijken, kies voor Apple.?
?
?
Android is alsof je windows op je telefoon heb, je kan namelijk torrents gebruiken, youtube filmpjes downloaden en sites gebruiken als 4shared!?
  sowieso android dan:O!
main    posted on 16-10-2012 19:38
Poster: Estacy
Maar Apple is niet anders dan? want iOs 10 is gewoon in de basis ook Unix/linux. Eigenlijk is alles behalve windows unix/linux.

Klopt, alleen Android herkent linux commands als je m via de usb aan je computer hebt. Via CMD kun je bijvoorbeeld adb commands gebruiken in usb charge only modus.
D-Jesse    posted on 16-10-2012 20:28
Ik vind android 10 x zo chil. Het is idd alsof je windows op je telefoon hebt. Je kan alles downloaden enzo wat je maar wilt. Terwijl je met iphone een speciale app nodig hebt om dingen te downloaden (en die je alleen in die app kan openen) kan je met android via de browser gewoon zip bestanden downloaden enzo. En dan uitpakken met androzip. Happy, laughing

Ik vind android chiller want je bent veel vrijer met wat je kan doen. En een groot voordeel; muziek die je download komt naar je originele muziekbieb, en dat kan niet met iphone Happy, laughing

Oh en je kan alle apps gratis downloaden via de browser. als er een spelletje in de market 2 euro is, type je gewoon de naam van het spelletje op google en plak je erachter: '.apk' en download je dat bestand. vraagt ie of je t wilt installeren, doe je het en je hebt de app voor free. Kan ook met jailbreak iphone, maar dat duurt langer en installous heeft lang niet elke app.

Als je voor apple gaat, zou ik um toch wel jailbreaken:p

128 Users online: Lead & 10 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 1.516
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.479.517