Poster: mikedhanpat
Is de zoekfunctie op dit forum uberhaupt nog nodig..?
tik in op youtube: Ableton live tutorial
Het is aan jou om je stijl te bepalen, wat vindt je leuk en belangrijker wat vindt je niet leuk.
Verder heb je nodig: Veel tijd, toewijding, feeling, inspiratie en oefenen oefenen oefenen.
excuus voor mijn cynisme
Dit heeft niks met de zoekfunctie te maken. Dit is een voorsteltopic met gelijk een vraag.
Dus dan hoef je niet gelijk daarover cynisch te doen

On: Hey Martijn. Goed dat je je even voorsteld op dit forum.
Mijn aanraden is om veel youtube tutorials te kijken. En proberen dingen te remaken.?
Ik ben begonnen met remaken. Een tutorial van het namaken van Cobra-Hardwell. En nog veel meer nummers. zo begon ik een idee te krijgen van hoe een melodie eruit zag en hoe sommigen effecten werkte. (Ik werk met FL)
Want het is echt de eerste paar maanden klooien. Want je kan wel een tutorial kijken over sidechainen, maar als je nog niet weet waarvoor het gebruikt word... Gewoon tutorials zoals: basics of ableton live' enzo zoeken in de zoekfunctie van youtube!
De stijl ligt helemaal aan jouzelf. De meesten mensen produceren house (van dit forum) maar je hebt natuurlijk veel subgenres. Kijk vooral welke stijl jezelf leuk/mooi vind om te luisteren. Vaak maak je graag wat je ook graag hoort.
Het is ook handig om een beetje muziektheorie te kennen (akkoorden, toonladders, etc). Dat merk ik toch wel echt nu ik wat verder ben met producen. Voor je melodieeen.
Als je nog verdere vragen hebt, kun je die altijd stellen op dit forum!