Nieuwe laptop aanschaffen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 14-10-2012 22:13
Beste Leden,
?
Ik wil een nieuwe laptop gaan aanschaffen maar ben niet zo'n computer expert en schakel daarom even jullie hulp in.
Wat wil ik er mee doen?
?
Microsoft office dingen, internetten, muziek beheren (niet draaien)

Niet veel bijzonders dus. Ik wil echter wel vlot mee kunnen werken.

Ten slotte natuurijk mijn budget. Voor een laptop als deze moet ik met 500 euro toch wel uit de voeten kunnen komen.
?
Heeft iemand tips qua merk en processor? Ik hoor goede dingen over Asus en andere zeggen weer dat ik beter via Dell iets kan bestellen...

Goed onderbouwd advies is altijd welkom!
Play that funky music white boy....

What do you think about Nieuwe laptop aanschaffen ??

Vote :   

Luxx    posted on 14-10-2012 22:16
pretty much iedere laptop tegenwoordig van 500 euro voldoet aan je eisen zolang je maar niet met een Aldi merk aankomt
www.mothermusic.nl
Estacy    posted on 14-10-2012 22:20
Medion is anders in duitsland een A-merk.?

Maar idd, Internet, typen, dat gaat op echt elke laptop tegenwoordig
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RyanSilva    posted on 14-10-2012 22:51
Merken als Dell, Asus, Lenovo en Sony raad ik wel aan. Meeste laptops komen met een i3/i5 processor. ?Met wat jij wil doen heb je met een i3 al genoeg. Wat voorbeelden.

http://tweakers.net/pricewatch/318449/asus-r500a-sx061v.html#tab:info

http://tweakers.net/pricewatch/310981/lenovo-thinkpad-b570e2.html#tab:info

Beide hebben wel een on-board videokaart, maar dat is niet erg.
http://twitter.com/djryansilva
DJSHAK3S    posted on 14-10-2012 22:56
Stop dat gehaat over medion, ik heb een medion laptop, voor 750 euro een gamer pc, full hd scherm, noem maar op, medion heeft als je weet wat je moet hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding, De aanbiedingen zijn tevens allemaal rotzooi computers
D-Jesse    posted on 14-10-2012 23:03
Ikzelf vind HP goeie laptops hebben. Maar dan raad ik minimaal Intel i5 aan. En dan dualcore.Dualcore werkt sneller dan core (correct me if i'm wrong) en i5 is toch wel de standaard processor voor goed en snel werkende laptop. i3 zie ik sowieso minder de laatste tijd, en ik heb gehoord dat i5 toch wel een must is. (afhankelijk wat je ermee doet). ?i7 is natuurlijk nog beter, maar ook nog duurder. En van mijn HP 15 dual core heb ik toch effe iets meer plezier qua snelheid enzo dan mijn HP met AMD processor (die overigens helemaal niet verkeerd is hoor!)

welk schermdiameter wil je hebben? Is ook eits om over na te denken
RyanSilva    posted on 14-10-2012 23:08
Poster: D-Jesse
Ikzelf vind HP goeie laptops hebben. Maar dan raad ik minimaal Intel i5 aan. En dan dualcore.Dualcore werkt sneller dan core (correct me if i'm wrong) en i5 is toch wel de standaard processor voor goed en snel werkende laptop. i3 zie ik sowieso minder de laatste tijd, en ik heb gehoord dat i5 toch wel een must is. (afhankelijk wat je ermee doet). ?i7 is natuurlijk nog beter, maar ook nog duurder. En van mijn HP 15 dual core heb ik toch effe iets meer plezier qua snelheid enzo dan mijn HP met AMD processor (die overigens helemaal niet verkeerd is hoor!)

welk schermdiameter wil je hebben? Is ook eits om over na te denken

Alles van de i3/i5/i7-generatie is dual of quad. Winking my eye
User edit by RyanSilva on 14-10-2012 @ 23:08:50 (1%)
DJSHAK3S    posted on 14-10-2012 23:14
Tegenwoordig is zowat alle processors dual of quad, core i3 staat voor i3 core technologie, niet voor maar ??n core.
Dynamix86    posted on 15-10-2012 01:21
Als je het mij vraagt, zorg dat je er minimaal een Intel i5-processor in hebt en 4GB aan intern geheugen. Moet lukken voor die prijs. Op tweakers.net kun je op alle criteria zoeken die je maar wilt. Als je echt een snelle laptop wilt, zoek er dan ??n met een SSD (nieuw soort harde schijf) of koop deze los en 'bouw' hem in (kan iedereen met een handleiding); dit heeft mijn pc naar mijn idee al 3 keer zo snel gemaakt. Schermgrootte en het uiterlijk van de laptop zijn aan jou, maar ik zou niet voor kleiner gaan dan een 15 inch laptop. Let tevens op de accuduur.

Ik heb even voor je gezocht naar de beste opties en als computerkenner kom ik hierop uit:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/310993;315823;316175;316838

Met ??n van deze zit je sowieso goed, al zijn ze iets over je budget. Tevens kun je op de website van Dell ook zelf een laptop 'samenstellen'. Kijk daar ook eens zou ik zeggen. Succes met je keuze.
Beatmatching is overrated
RyanSilva    posted on 15-10-2012 10:10
Computerkenner en dan kom je met 4 Acer's aan??Cool?
Plus hij geeft aan dat z'n budget 500 euro is en de 4 laptops die jij aanraadt zijn boven de 500.
User edit by RyanSilva on 15-10-2012 @ 10:13:11 (100%)
Dynamix86    posted on 15-10-2012 18:50
Acer is gewoon een merk dat is 'geplakt' op een laptop met in dit geval prima onderdelen. Ik zie niet wat daar mis mee is. Het is iets over zijn budget idd, maar beter iets teveel betalen voor een prima laptop dan net iets minder voor een middelmatige laptop. In elk geval, de keuze is aan hem.
D-Jesse    posted on 15-10-2012 18:55
Ik heb een hekel aan acer. Zijn er al 3 kapot gegaan bij ons en zo slecht gaan we er ook nou niet mee om... Vielen alle 3 een x gewoon spontaan uit en konden toen niet meer aan
Luxx    posted on 15-10-2012 19:25
true, hebben hier in huis ook 2 nieuwe Acers staan en alletwee zijn in het eerste jaar stuk gegaan
www.mothermusic.nl
Certas    posted on 15-10-2012 19:31
Poster: Dynamix86
Als je het mij vraagt, zorg dat je er minimaal een Intel i5-processor in hebt en 4GB aan intern geheugen. Moet lukken voor die prijs. Op tweakers.net kun je op alle criteria zoeken die je maar wilt. Als je echt een snelle laptop wilt, zoek er dan ??n met een SSD (nieuw soort harde schijf) of koop deze los en 'bouw' hem in (kan iedereen met een handleiding); dit heeft mijn pc naar mijn idee al 3 keer zo snel gemaakt. Schermgrootte en het uiterlijk van de laptop zijn aan jou, maar ik zou niet voor kleiner gaan dan een 15 inch laptop. Let tevens op de accuduur.

Ik heb even voor je gezocht naar de beste opties en als computerkenner kom ik hierop uit:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/310993;315823;316175;316838

Met ??n van deze zit je sowieso goed, al zijn ze iets over je budget. Tevens kun je op de website van Dell ook zelf een laptop 'samenstellen'. Kijk daar ook eens zou ik zeggen. Succes met je keuze.

Wil je a.u.b nooit meer de woorden computerkenner en Acer in 1 post gebruiken?!
Zoals hierboven is aangegeven vallen ze letterlijk na een jaar uit elkaar dus van goede onderdelen is niet te spreken..
?
@Sandr, voor dat geld zou je wel een redelijke laptop kunnen kopen. Volgens mij heeft de mediamarkt de laatste weken wel goede laptops voor rond de 500 euro, misschien daar even kijken?
http://www.soundcloud.com/Certas
Estacy    posted on 15-10-2012 19:32
Poster: Dynamix86
Als je het mij vraagt, zorg dat je er minimaal een Intel i5-processor in hebt en 4GB aan intern geheugen.

idd echt nodig voor internet, word en muziek...?

Dat kan allemaal ook met elke chipset die te krijgen is nu. i3, i5, i7, quad of dual, ook met 1 gig kun je nog uit de voeten
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dynamix86    posted on 15-10-2012 20:10
Oke, misschien is Acer wel niks. Ik heb geen directe ervaringen met het merk, ik heb alleen gekeken naar de specificaties. Ik probeer alleen te helpen. Ik kan computers samenstellen, geen laptops.?

En natuurlijk kan hij uit de voeten met een laptop met mindere specificaties, maar wie weet wat hij er in de toekomst mee gaan doen. Als je dan een keer een programma wilt draaien dat meer werkgeheugen of processorkracht vereist, dan slaat ie gelijk op hol. Als Acer inderdaad zo slecht blijkt te zijn, dan kan hij misschien beter voor een andere gaan.
Sandr    posted on 15-10-2012 22:46
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb nu een Asus i3 processor van ongeveer 2 jaar oud.
Zie hieronder voor de specs.

Deze heeft toen ongeveer 500 euro gekost dus 2 jaar later zou je voor dat geld toch wat beters moeten kunnen kopen denk ik?

Is iets als dit dan beter? of vergelijkbaar?
En dit bijvoorbeeld?
Of beter iets meer uitgeven aan dit?

Pak nu even allemaal Asus omdat die van nu ook prima is bevallen.

Ik hoor het wel

Mod edit by Sandr on 15-10-2012 22:48 (99%)
Drumworks    posted on 15-10-2012 23:19
Waarom zou je willen veranderen met zo'n goede laptop? Ik draai hier alles inclusief fl zonder problemen op een dualcore van 1,8 ghz en 4 gb werkgeheugen, hartstikke blij mee! Happy, laughing
The beats are still banging :)
Sandr    posted on 18-10-2012 14:22
Mijn vriendin is een arme studenten en heeft een laptop nodig voor haar afstuderen en die van haar heeft het begeven.. Deze gaat naar haar en ik trakteer mezelf op een nieuweWinking my eye

Iemand nog antwoord op mijn vraag hierboven toevallig?
Certas    posted on 18-10-2012 14:29
Poster: Sandr
Mijn vriendin is een arme studenten en heeft een laptop nodig voor haar afstuderen en die van haar heeft het begeven.. Deze gaat naar haar en ik trakteer mezelf op een nieuweWinking my eye

Iemand nog antwoord op mijn vraag hierboven toevallig?

Ik zou dan inderdaad voor die laatste gaan, lijkt mij een redelijke prijs voor wat je krijgt.
Hier zit dus ook een I5 in (i3 in de andere) en 500GB harde schijf (320GB in de andere). Ook is dat de enige met USB 3.0 wat een enorm voordeel is.
http://www.soundcloud.com/Certas

This is an old Topic

No new postings for 4.587 days.
 Post CommentThat would be 152.9 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: Lead & 12 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 3.702
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.481.703