[GZ] Pioneer DJM 3000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

molasses    posted on 14-10-2012 21:15

Heeft iemand misschien nog een nette djm 3000 staan, liefst met rotary maar faders mag ook.
Enige vereiste is dat hij in goede staat moet zijn en een mooie prijs natuurlijk.
Graag wil ik hem voor de koop ook nog ?even testen.

Onderhandelingen kunnen we via pm doen.

What do you think about [GZ] Pioneer DJM 3000 ??

Vote :   

Ynnck    posted on 14-10-2012 23:47
Ik weet dat je ver van Belgi? woont maar toch ..

http://nl.kapaza.be/limburg/pioneer-djm-3000-mengpaneel-68000863.htm
molasses    posted on 15-10-2012 01:41

Belgi? is idd?iets te ver voor mij, jammer, toch bedankt.
djcanta    posted on 15-10-2012 10:42
waarom zoek je perse een DJM3000 ? je kan toch ook gaan voor een DJM600 met rack-ears? die zijn makkelijker te vinden en dan heb je 't zelfde voor wellicht een vergelijkbare prijs.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
molasses    posted on 15-10-2012 16:52

Op de DJM600 kan ik geen rotary kit?plaatsen en daar gaat het mij juist om. Ben al maanden op zoek naar een rotary mixer
alleen zijn die krengen of niet te betalen of gewoon weg niet te vinden. De DJM800 en de Xone:92R zitten ook ver boven mijn budget vandaar de DJM3000.

djcanta    posted on 15-10-2012 16:58
ok en de S2 ?
Estacy    posted on 15-10-2012 17:26
Poster: molasses
div style='text-align: justify;'>
Op de DJM600 kan ik geen rotary kit?plaatsen en daar gaat het mij juist om. Ben al maanden op zoek naar een rotary mixer
alleen zijn die krengen of niet te betalen of gewoon weg niet te vinden. De DJM800 en de Xone:92R zitten ook ver boven mijn budget vandaar de DJM3000.

Xone S2 rotary, kost ong. 800 euro (?) en is waarschijnlijk de beste en goedkoopste rotary.?

En voor rotarys zul je gewoon moeten betalen, die zijn te zeldzaam en te niche om goedkoop te krijgen. een Vestax PMC 46-mk2 zou mischien goedkoop kunnen, maar die zie je eigenlijk niet langs komen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
molasses    posted on 15-10-2012 17:28

S2 had ik idd ook gezien, de denon dn-x 500 zou ook nog kunnen. Heb alleen het idee?bij deze twee mixers dat de rotary knoppen nogal aan de kleine kant zijn, weet niet of dat wel lekker mixt.
En dan?denk ik dat ik met de DJM3000 beter uit zou komen met mijn budget.
User edit by molasses on 15-10-2012 @ 17:53:18 (100%)
djcanta    posted on 15-10-2012 17:59
bij de S2 weet je zeker dat de geluidskwaliteit top is, ik vind persoonlijk de DJM3000 slecht klinken, net als een DJM500 en DJM600. Ik liep altijd te vloeken als ik een DJM500/600/3000 onder handen had. De S2 heb ik maar 2x onder handen gehad maar ik heb daar nooit wat negatiefs over gehoord. Mijn ervaring destijds was goed!
molasses    posted on 15-10-2012 19:15
Poster: djcanta
ij de S2 weet je zeker dat de geluidskwaliteit top is, ik vind persoonlijk de DJM3000 slecht klinken, net als een DJM500 en DJM600. Ik liep altijd te vloeken als ik een DJM500/600/3000 onder handen had. De S2 heb ik maar 2x onder handen gehad maar ik heb daar nooit wat negatiefs over gehoord. Mijn ervaring destijds was goed!

Ik heb wel goede reviews gelezen over de DJM3000, achterhaald rond 2005, dat wel.
Ik vind de geluidskwaliteit wel ??n van de belangrijkste onderdelen van de mixer samen met de rotary in dit geval,
effecten zijn leuk meegenomen maar geen must.

Hoe vond jij de rotary knoppen van de S2 Canta, zijn ze zo? klein of was het goed te doen?
Heb je misschien ook ervaring met de Denon DN-X 500?

De vraag is dan ook nog zou ik de S2 op den duur nog wel aan de straat stenen kwijt raken mocht ik een upgrade willen?
Voordeel van de Denon en de DJM3000 is dat er weer faders opgezet kunnen worden.
Estacy    posted on 15-10-2012 19:29
Dus geluidskwaliteit is wel belangrijk? Dan is die 3000 echt niet de moeite waard.

dan is de S2 echt de enige die in jouw rijtje past.

Wil je ?cht een goede rotary dan kun je in duitsland bij Musicstore een Rane 2016 kopen, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Is zo'n beetje de enige echte rotary te koop tegenwoordig
molasses    posted on 15-10-2012 19:48
Poster: Estacy
Dus geluidskwaliteit is wel belangrijk? Dan is die 3000 echt niet de moeite waard.

dan is de S2 echt de enige die in jouw rijtje past.

Wil je ?cht een goede rotary dan kun je in duitsland bij Musicstore een Rane 2016 kopen, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Is zo'n beetje de enige echte rotary te koop tegenwoordig

Geluidskwaliteit is zeker een voorwaarde, dank dat jullie mij hierop gewezen hebben.

De Rane 2016 + XP-2016 samen met een Urei?LE of wat dacht je van A&H V6 staan hoog op het verlanglijstje ben alleen bang dat ze op het lijstje blijven staan Cry
User edit by molasses on 15-10-2012 @ 20:05:00 (5%)
djcanta    posted on 15-10-2012 21:22
de S2 was qua geluidskwaliteit te vergelijken met.... ? denk de Xone92 en de DJM800 van Pioneer. Pioneer vond ik pas vanaf de DJM800 aardig klinken al overtreffen de DJM2000 en de DJM900NXS dit nog ruimschoots. Dus wat dat betreft denk ik dat de S2 voor thuis gebruik en eventueel op locatie zeker aan je wensen zal voldoen. Als je nog kritischer bent; beter kan altijd en dan komt er zeker ook een ander budget bij kijken. Ik denk ook in de lijn van jouw budget wat je aan geeft dus daarom zeg ik ; een S2 met rotarys. Denon zou ik ook niet doen, ik ben niet zo te spreken over de kwaliteit van hun mixers. De enige van Denon die ik wel okay vond was de X1700 mixer die volgens mij nu 4jr op de markt is en nooit is overtroffen door Denon DJ zelf.
ik kan zo nog wel even door gaan betreft goede en slechte mixers maar wat wil je er op hebben zitten behalve rotarys? waarom zijn die voor jou fijner dan faders?
molasses    posted on 15-10-2012 23:12

Ik?draai vooral deephouse/techno en hou er erg van om lang?in en uit te mixen, ben niet zo van het ragwerk.
Ben me op een gegeven moment gaan verdiepen in rotary mixen en kwam er zodoende achter dat dit
wel eens mijn style zou kunnen zijn. Ik?ben sowieso al veel met de?EQ knoppen?in de weer en?dan gaan
rotary knoppen in ??n moeite door denk ik dan.
Het is dus ook meer een kwestie van uit proberen heb nog nooit met rotary gedraaid en daarom wil ik nog niet
te veel uitgeven voor ik zeker weet dat dit mijn ding is.

Dus behalve geluidskwaliteit en rotaries zouden er op de mixer ook?drie bands EQ??moeten zitten zonder kan ik
denk ik echt niet en een gain per kanaal, vu meter.
En nog send-return, wil in de toekomst ook de rmx1000 aanschaffen voor de isolator en de sampler.

djcanta    posted on 16-10-2012 08:50
MrQreeny    posted on 16-10-2012 11:01
Noem me een mongool, maar wat is precies de definitie van rotary mixen?? Mixen op alleen eq-ing ofzo?
'Music is the universal language of mankind...'
Estacy    posted on 16-10-2012 13:48
Nee, rotary mixen is echt terug naar de basis. Het is echt iets anders, iets mystieks en ouderwets. maar oh man wat is het mooi.?

stukje geschiedenis: in de jaren 80 begon zoals je weet de house scene, Larry Levan, Franky Knuckles, Ron Hardy etc. Mixers Disco met drummachines was house toen. De mixer die in elke club hing was een Bozak, gemaakt door een soundengineer, niet door een DJ. die vond rotary pots de meest accurate manier om volume te regelelde. Omdat het een geluidstechnicus was, klonk (klinkt) die mixer echt super met disco/deep house. En dat gevoel bleef hangen zeg maar. In de deep-house scene draaien nog steeds vele met Rotaries. Voor goede rede.

Het is echt de muziek en jouw. een echte rotary heeft alleen volume controls, meer niet. De gains zitten op de laatste paar cm van de volume pots. Jouw oren bepalen alles, de muziek gaat zo hard als jij dat wil, level meters zitter er niet op, nergens voor nodig. EQ? niet nodig. een goede rotary klinkt zo lekker dat je prima basslijnen door mekaar kan gooien.?

Je draait niet meer altijd op 0dB, je speelt met het volume. de master word net zo gebruikt als de rotaries.?

Maar het is echt niet voor iedereen. Raggen met faders? dat gaat natuurlijk niet. Heel snel 4 decks mixen? nu-uh.
Maar dan heb ik het wel over de echte mixers, 1620s, Bozaks, ARS etc.
tegenwoordig heb je ook rotaries met 3 band EQ, en level meters enzo.
MrQreeny    posted on 16-10-2012 14:16
Aha dank u Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
molasses    posted on 16-10-2012 14:45

De?sound en het geluid van de rotary mixers zoals Estacy noemt schijnt iets hemels te zijn, ik heb het helaas nog nooit
gehoord..jij Estacy?

Zijn er trouwens mensen hier op djresource die een Rane 2016 of een Urei LE hebben?
Estacy    posted on 16-10-2012 18:09
Poster: molasses
div style='text-align: justify;'>
De?sound en het geluid van de rotary mixers zoals Estacy noemt schijnt iets hemels te zijn, ik heb het helaas nog nooit
gehoord..jij Estacy?

Echte rotarys heb ik nooit gehoord, wel heb ik enkele high-end mixers gehad, en ja, dat verschil hoor je zeker. Ik heb een Vestax PMC-CX gehad, en nu een Freevox DJ club (beste fadermixer ooit gebouwd volgens vele) en boy wat klinkt die Freevox lekker. Het hoog is lekker smooth en mn subwoofer komt echt tot leven met dit apparaat. de bass is echt gruwelijk strak maar ook dik.?

Maar een vereiste is wel een lekker hi-fi systeem. KRK's, zo'n 5.1 systeempje of een goedkope PA set, daar hoor je het niet op.
molasses    posted on 16-10-2012 22:27

Van?de Vestax PMC-CX heb ik ook hele mooie reviews gelezen en was ook leverbaar met rotary kit zag ik,
deze mixer had ik ook graag willen hebben.

Heerlijk?zo'n vol, warm,?dik geluid, toppunt van genieten wat mij betreft.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

206 Users online: 79 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 18.661
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.290.441