Onthouden van muziek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dynamix86    posted on 13-10-2012 17:28
Hey allen,

Ik ben een amateur-dj en heb sinds kort een nieuwe set aangeschaft omdat ik het erg leuk vind om te draaien en er mee door wil gaan tot ik in elk geval in clubs kan draaien. Ik heb redelijk veel gelezen/gezien over hoe je dient te draaien etc, maar ik loop een beetje vast bij het 'onthouden' van mijn muziek. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee op weg helpen.?

Wat ik nu doe is een track een aantal keer beluisteren die ik in mijn sets wil gaan draaien en dan probeer ik de structuur en de unieke sound van deze track te onthouden. Gisteren heb ik dit bijvoorbeeld gedaan bij het nummer Booster van Billy The Kit; dit onthoud ik dan als volgt:

Intro: 4x (8 bars) bass begint op de helft
Breakdown 3x
Refrein 2x
4 bars 'rust'
Refrein 1x
2 bars 'rust'
Breakdown 4x
Refrein 3x
4 bars rust
Outro 3x

Na een aantal keer beluisteren kan ik het nummer redelijk goed onthouden, maar de volgende dag ben ik vaak bepaalde delen alweer kwijt. Ik heb 630 nummers in mijn verzameling die ik wil gebruiken om mee te draaien, maar ik zie het niet gebeuren dat ik deze allemaal op deze manier kan onthouden als ik al moeite heb met een paar tracks te onthouden.?

Ik heb een prima waveform-display op mijn cd-spelers en tevens in Rekordbox en ik merk dat ik tracks haast probeer te herinneren als zijnde waveforms; dat kan niet de bedoeling zijn. Tevens zijn lang niet alle waveforms even duidelijk en mis je weleens delen (1 bar rust bijvoorbeeld, die je niet ziet in de waveform); ik wil dus niet vertrouwen op waveforms.

Hoe doen jullie (de pro's) dit als er in de club nog eens 105 DB op je trommelvlies aan het beuken is?

Beatmatching is overrated

What do you think about Onthouden van muziek ??

Vote :   1 member likes this  

Danil    posted on 13-10-2012 17:44