rekordbox key analyser
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mr-    posted on 12-10-2012 15:38
hallo,

zoals menig van jullie nu wel weet zit er ook een key analyser in rekordbox, dit is echt super fijn en wil het graag gebruiken maar; oude nummers hebben in hun analyse nog geen key tag, ik voel er eigenlijk weinig voor om alles opnieuw handmatig in te laten laden is er geen manier waarop rekordbox dit automatisch doet.

ik hoop dat ik zo duidelijk ben, en dat hier een oplossing voor is...
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II

What do you think about rekordbox key analyser ??

Vote :   

mikedhanpat    posted on 12-10-2012 17:17
1 member likes this  volgens mij als je op het nummer staat -> rechtermuis knop -> toonsoort detecteren en hij analyseert hem en zet de tag erin.
En voor meerdere nummers tegelijk selecteer je die allemaal en doe je hetzelfde. Analyseert rekordbox ze allemaal
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
mikedhanpat    posted on 12-10-2012 17:19
Enige nadeel is dat ze niet met het camelot systeem werken. Kan wel, maar dan moet je ze met mixed in key analyseren en dan importeren in rekordbox. Je moet dan wel de optie 'toonsoort detecteren bij importeren nieuwe nummers' deactiveren
Ywe    posted on 12-10-2012 18:48
Is niet zoveel werk om te veranderen in Camelot systeem.... je wijzigd alles met dezelfde toonsoort in 1 keer met edit info functie. Gooi je dan in comment of iets dergelijke Happy, laughing Was 10 minuten bezig voor complete Rekordbox
RAS    posted on 12-10-2012 19:26
Ik ben blij dat ze niet met het Camelot systeem werken.

Ik weet de oorsprong van het camelot-wiel niet, maar het lijkt erop dat het bedacht is door mixed-in-key. Een bedrijf dat nu dus concurreert met Rekordbox. Daarnaast lijkt het camelot-wiel zich toe te spitsen op DJ's. Entertainers die geen sterke afhankelijkheid hebben van individuele tonen, maar meer van hele nummers.

Voor DJ's meestal prima, maar met de camelot-aanduiding mis je eigenlijk een stukje informatie. 11A matched perfect met 11A, maar als je er een piano bij pakt en je slaat een C aan, past dit dan bij 11A? Als je in plaats van 11A gewoon F#m schrijft, dan kun je als je muzikant bent, veel sneller redeneren of die C erbij past. Tuurlijk kun je gaan leren dat 11A F#m is, maar leer dan gewoon de circle of 5ths ipv het camelot-wiel. Ook weten de echte muzikanten al lang dat je van F#m naar A kunt. Het is gewoon de echte muziektheorie, 3 stapjes verder op je piano om bij de relative major te komen. Dat hoort erin gestampt te zitten.

Vind jij jezelf als DJ bij de muzikanten horen? Gedraag je dan als een muzikant en leer de circle-of-fifths. Vind je dat je geen echte muzikant bent maar meer een entertainer, dan past het camelot-wiel ook wel bij je. Ik vind dat Pioneer een goede keuze heeft gemaakt en ons tot de muzikanten rekent.
User edit by RAS on 12-10-2012 @ 19:30:06 (2%)
mikedhanpat    posted on 12-10-2012 19:33
Dat was niet zozeer een keuze van pioneer. Mixed in key heeft het alleenrecht op het voeren van het camelot wiel. Ik vind die notering handig, maar ik schaar me ook niet onder de muzikanten moet ik bekennen.?

In ieder geval Mr- ik hoop dat je de oplossing op je vraag hebt!
Mr-    posted on 12-10-2012 20:53
ja, dat was het maar ik zie deze optie niet voor de muziek die al op de usb staat. dus nu moet ik alles eraf gooien en weer er nieuw opzetten?

maar dit helpt me in ieder geval een hoop, slecht dat ik dit over hoofd heb gezien.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Ywe    posted on 13-10-2012 08:56
Poster: RAS

Voor DJ's meestal prima, maar met de camelot-aanduiding mis je eigenlijk een stukje informatie. 11A matched perfect met 11A, maar als je er een piano bij pakt en je slaat een C aan, past dit dan bij 11A? Als je in plaats van 11A gewoon F#m schrijft, dan kun je als je muzikant bent, veel sneller redeneren of die C erbij past. Tuurlijk kun je gaan leren dat 11A F#m is, maar leer dan gewoon de circle of 5ths ipv het camelot-wiel. Ook weten de echte muzikanten al lang dat je van F#m naar A kunt. Het is gewoon de echte muziektheorie, 3 stapjes verder op je piano om bij de relative major te komen. Dat hoort erin gestampt te zitten.

Verder dan blokfluitles ben ik nooit gekomen, en dat is heeeel lang gelden. Camelot systeem is makkelijk, echter heb ik al 10 jaar zonder gedraaid waarbij ik veel op oor bij elkaar plak zonder de theorie te kennen. Ik heb camelot systeem ingevoerd om er eens mee te experimenteren zonder alteveel hoeven na te denken. Ik schrijf het wel op als 11A / F#m, en zo leer ik stukje bij beetje wel welke toonsoortnotaties bij elkaar horen. Circle of 5ths zoek ik ook nog uit Happy, laughing Je bent nooit uitgeleerd immers!
RAS    posted on 13-10-2012 12:21
Poster: Mr-
ja, dat was het maar ik zie deze optie niet voor de muziek die al op de usb staat. dus nu moet ik alles eraf gooien en weer er nieuw opzetten?

maar dit helpt me in ieder geval een hoop, slecht dat ik dit over hoofd heb gezien.

Je moet inderdaad alles eraf gooien en opnieuw op je usb-stick zetten. Behoorlijk onhandig van Pioneer. Niet een karweitje dat je een uur voordat je naar je gig gaat doet. Echt minstens een dag van tevoren want het duurt erg lang.

@Ywe: Komt ook van pas als je zelf tracks maakt Happy, laughing
User edit by RAS on 13-10-2012 @ 12:25:09 (42%)
Ywe    posted on 13-10-2012 14:21
Poster: RAS

@Ywe: Komt ook van pas als je zelf tracks maakt Happy, laughing

Dat doe ik dan weer niet :P
Artez    posted on 13-10-2012 18:48

This is an old Topic

No new postings for 4.614 days.
 Post CommentThat would be 153.8 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 12 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 15.024
Most visitors online this month : 111
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.378.876