FireSpace Recordings (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FSR    posted on 10-10-2012 23:03
Hallo allen,

Al lange tijd deze site is bekeken. En vanavond maar eens de moeite genomen om mijzelf aan te melden hiervoor.

Wat informatie van mijn kant:

Naam: Robert
Leeftijd: 20
Woonachtig in Arnhem
Geboren in Doetinchem
Ervaring met componeren/produceren: 12 jaar. (Niet altijd even serieus, alleen nooit gestopt!)
Ik bezit een eigen (kleine) home studio. Aangezien ik vele buren heb. (Ik woon in een appartement) kan ik mijn speakers niet altijd voluit draaien (tot 2/3 max eh xD!) tot standje oorlog :D! Helaas voor mijn KRK VXT 8 set haha!
?
Afijn,
Waarom heb ik mijzelf de naam: ?FSR (FireSpace Recordings) gegeven? Mijn uiteindelijke droom is om een modern muziek label te hebben.

Wat houdt dat in? ?Ik wil mensen onder de banner van FSR muziek laten uitbrengen. Daarnaast bied ik les(sen) aan in FL Studio om kennis van beginnelingen op te krikken.?

Eerlijk gezegd geloof ik dat ik nog heel wat te leren heb. En mijn eerste release staat binnen afzienbare tijd op de planning met een videoclip.

Mijn netwerk is niet magisch groot, maar her en der zijn er al deurtjes die op een kier staan. En hopelijk vind ik hier nog meer deuren met kieren of deuren die wagenwijd open staan haha!?

Voor mij is muziek niet meer een passie, het is een levenstoewijding.

Ik componeer voornamelijk en eventueel wil ik wel is achter de draaitafels plaatsnemen.

Voor de rest volg ik in Amsterdam een studie: 'Professioneel componist/Stage & festival management'

Ik hoor de reacties wel.

Groeten,
Robert
?
?

What do you think about FireSpace Recordings ??

Vote :   

Maikelxxl    posted on 11-10-2012 00:46
welkom

Drumworks    posted on 11-10-2012 01:40
welkom hier op djr!
The beats are still banging :)
Bjonson    posted on 11-10-2012 06:13
welkom robert!
FSR    posted on 11-10-2012 16:38
Dankjewel voor de ontvangst allen Happy, laughing!
Gerdo    posted on 11-10-2012 16:48
Robert! Welkom bij DJR!
MelBeats    posted on 11-10-2012 17:36
Welkom!
Arnhem, dat ligt in de buurt,
Wytse    posted on 11-10-2012 17:54
Welkom!

Kom je een keertje langs in de studio in Arnhem?
White Sea Studio
FSR    posted on 11-10-2012 20:10
Bedankt Gerdo, Melbeats en Wytse voor de ontvangst.

@Wytse, maar wat graag! Stuur maar een PM met waar en wanneer ik op de stoep moet staan en dan komen we er wel uit Happy, laughing.

Pur-D    posted on 12-10-2012 00:05
Welkom Robbert!

Kun je wat meer vertellen over je studie Stage & festival management? Ik ben namelijk een studie aan het zoeken voor volgend jaar.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
FSR    posted on 12-10-2012 00:11
Of course Pur,

Ik raad je aan een kijkje te nemen op:

www.musicproductioncollege.nl

Je behaald uiteindelijk een rijks erkend certificaat. (Als jij je studie van 1.5 jaar afmaakt natuurlijk)
?
Voor de rest is het niveau zeer verschillend wat ik heb gemerkt. Sommigen zitten er om iets te leren voor hobby matig. Anderen (zoals ik) leren de details om later echt er werk in te vinden.

Prijzen zijn ook niet mis. Voor mijn 4 modules ben ik 4600 euro kwijt. (weliswaar betaald door het UWV, maar dan nog... prijzig...) ?+ reiskosten zijn voor jezelf.

Er worden lessen gegeven in Amsterdam, Rotterdam en Turnhout (Belgi?)

Succes!
Luxx    posted on 12-10-2012 10:35
Poster: Pur-D
Welkom Robbert!

Kun je wat meer vertellen over je studie Stage & festival management? Ik ben namelijk een studie aan het zoeken voor volgend jaar.

je kan ook kijken naar de Herman Brood Academie in Utrecht. daar studeer ik nu. daar kan je ook podium techniek doen etc.
www.mothermusic.nl
ThomasB    posted on 12-10-2012 19:13
Welkom hier op DJResource!
Pur-D    posted on 12-10-2012 19:19
@FSR en Luxx, bedankt! Ik ga eens wat verder zoeken.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
MrDurkk    posted on 16-10-2012 19:02
Ik heb vorige week zaterdag les gehad van RobertHappy, laughing

Hij luistert je recente projecten, geeft er goeie kritiek?op dus laat ook zien hoe je het anders zou kunnen doen.
Geeft je goeie tips & tricks?en kon al mijn vragen beantwoorden!

Gewoon een goeie aardige gozer die niet te veel geld voor een les vraagt!
User edit by MrDurkk on 16-10-2012 @ 19:03:42 (2%)
MRowan    posted on 17-10-2012 07:47
Welkom Robert!?

Hoe bevalt je studie?
Wytse    posted on 17-10-2012 15:45
Net even met Robert in de studio gezeten, ambitieuze kerel, gaan we zeker nog wel wat van horen!
White Sea Studio
MTHIJSMusic    posted on 17-10-2012 16:16
Hey Robert !?
Goed van je !
Matthijs Kuiters
FSR    posted on 17-10-2012 19:50
@MrDurkk, dankjewel voor het compliment/review Happy, laughing!

@MRowan, de studie is vrij pittig. Het niveau verschilt ook behoorlijk. Sommigen hebben nog geen eens een enkele beat/melodie gemaakt in een DAW en anderen hebben al 3 tot 5 releases op hun naam staan.

Qua praktijk zou ik zeggen dat je skills minimaal op MBO niveau 4 moeten zitten. Als het om theorie gaat dan is het nog wel wat pittiger.?

Natuurkundig en technisch (inzicht) gezien moet je echt op HBO niveau kunnen functioneren. Ik heb de mazzel dat ik door 12 jaar ervaring al behoorlijk wat weet en redelijk makkelijk mee kom. Maar vanaf les 1 kom je al nieuwe dingen tegen, zeker de natuurkundige les: 'Wat is geluid?' was zeer interessant en tegelijkertijd dood en doodvermoeiend...

Voor de rest zijn de leraren zeer capabel en krijg je aan het einde van de studie een diploma die rijkserkend is. Dat is weer een leuk papiertje op zak Happy, laughing!

@Wytse, bedankt voor het compliment! Ik kom graag nog een keer langs hehe!

@Matthijs, ?gezellig dat je hier ook bent :D!
D-Jesse    posted on 17-10-2012 20:03
Interessant dit! Heb eigenlijk nooit nagedacht om van dit soort muziek/techniek wat ik nu doe als hobby, werk te maken...

Ik heb dit jaar mijn profielkeuze gymnasium. maar ik wil n&t & N&g gaan doen. weet iemand of dit ook nuttig is als je evt. zo'n opleiding als robert zou doen? Ja iknow ik kijk ver in de toekomst...
FSR    posted on 17-10-2012 20:09
D-Jesse, als je ook creatief en oplossing gericht kan denken kan je bijvoorbeeld uiteindelijk aan de slag bij: Native Instruments' als product ontwikkelaar bijvoorbeeld...

hetzij hardware of software matig... dat is om het even.?

Let wel op, dat bij mijn opleiding meer het creatieve aspect wordt belicht ten opzichte van de technische of natuurkundige kant. De technische en natuurkundige kant zijn alleen noodzakelijk om te 'begrijpen' wat muziek 'doet' en waarom je daarom: 'limiters' hebt of waarom muziek in de clip kan schieten. Het 'leven' van muziek wordt je uitgelegd, en helaas is dat een technisch/natuurkundig verhaal. (Helaas doel ik op mijzelf... ben natuurkundig minder sterk)

D-Jesse    posted on 17-10-2012 20:13
Poster: FSR
D-Jesse, als je ook creatief en oplossing gericht kan denken kan je bijvoorbeeld uiteindelijk aan de slag bij: Native Instruments' als product ontwikkelaar bijvoorbeeld...

hetzij hardware of software matig... dat is om het even.?

Let wel op, dat bij mijn opleiding meer het creatieve aspect wordt belicht ten opzichte van de technische of natuurkundige kant. De technische en natuurkundige kant zijn alleen noodzakelijk om te 'begrijpen' wat muziek 'doet' en waarom je daarom: 'limiters' hebt of waarom muziek in de clip kan schieten. Het 'leven' van muziek wordt je uitgelegd, en helaas is dat een technisch/natuurkundig verhaal. (Helaas doel ik op mijzelf... ben natuurkundig minder sterk)

Oplossing gericht ben ik wel Happy, laughing En als ik natuur & techniek doe als profiel dan komt dat ook wel goed. Leuk om hierover eens wat te horen Winking my eye
D-Jesse    posted on 17-10-2012 20:16
edit, dubbele post, sawry
User edit by D-Jesse on 17-10-2012 @ 20:17:10 (97%)
DJSHAK3S    posted on 17-10-2012 20:35
Mijn moeder moest laatst?bij een stage komen kijken, bij iemand die in berlijn bij NI iets deed :P, kan ook op lagere niveaus dus :P (mbo niv. 3 ofzo)
D-Jesse    posted on 17-10-2012 21:14
Beetje rare vraag, maar is dit eigenlijk een echt eberoepsopleiding, op de MCP site? Ik krijg eigenlijk een beetje de indruk dat het meer een school is met cursussen. Of krijg je hier wel echt een diploma of heb je hier opleidingen waarna je echt aan de bak kunt, en niet perse zelfstandig werker (Dus zoals bij NI werken)
FSR    posted on 17-10-2012 21:34
Poster: D-Jesse
Beetje rare vraag, maar is dit eigenlijk een echt eberoepsopleiding, op de MCP site? Ik krijg eigenlijk een beetje de indruk dat het meer een school is met cursussen. Of krijg je hier wel echt een diploma of heb je hier opleidingen waarna je echt aan de bak kunt, en niet perse zelfstandig werker (Dus zoals bij NI werken)

Je kan het niet vergelijken met een ROC. Het diploma wat je krijgt daarintegen wel! Enige verschil is dat je studie financiering kan krijgen voor de opleiding van het ROC. Dat is niet voor de MPC opleiding. Oftewel je moet het zelf bekostigen (of je ouders/familie)

Het is echt niet mis, ik betaal voor mijn (redelijk uitgebreide) pakket zo'n 4600 euro...

Gelukkig betaald UWV mijn opleiding. En gaat mijn school akkoord met de voorwaarden van UWV. Dat ik een baangarantie na mijn opleiding moet hebben. En als MPC het niet lukt om mij ergens te krijgen waar ik wil zijn. (Ja ik mocht aangeven waar ik wilde komen te werken) dan krijg MPC niet betaald.?

Leuke situatie dus zo voor mij :D!

Dus als ik zeg dat ik bij NI wil komen werken, dan moet mijn school ervoor zorgen dat ik dat ook echt kan...

215 Users online: 176 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 29.023
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.976.386