Legaal draaien in BELGIE
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

24tm1dn1ght    posted on 10-10-2012 18:00
Hey DJR gebruikers afkomstig van Belgi? Happy, laughing
?
Ik vroeg me af wat je in Belgi? eigenlijk in orde moet brengen om helemaal legaal te mogen draaien.

What do you think about Legaal draaien in BELGIE ??

Vote :   

Decoz    posted on 10-10-2012 23:16
Je liedjes draaien vanaf de originele dragen als ik mij niet vergis.
Bvb vanaf de laptop van waar je ze gedownload hebt van iTunes, of rechtstreeks downloaden naar usb.

DJSHAK3S    posted on 10-10-2012 23:52
De plek waar je draait moet volgensmij een vergunning van SABAM hebben, verder moet je zelf kunnen bewijzen dat je muziek legaal gekocht is.
24tm1dn1ght    posted on 11-10-2012 17:50
Qua muziek denk ik alles al te weten maar moet er geen belastingen betaald worden etc?

YvoVermer    posted on 11-10-2012 18:35
Als je met kopieen draait moet je een DJ licentie van SABAM aanschaffen, maar nummers moeten legaal blijven
Yvo & Vermer
JuniorDDP    posted on 11-10-2012 18:43
Ik vind dat echt zever van SABAM, als je een cd koopt en je steekt hem in een cd-speler is alles ok, als je een liedje van iTunes koopt en daarmee draait via USB stick is alles in orde, maar als je een cd koopt, hem in iTunes laad en dan via een USB stick of serato/traktor speelt, dan is het kopi?ren en daarvoor moet je dan nog eens een licentie kopen, puur afzetterij, dus laat je daar niet aan vangen 24tm1dn1ght!

GiBBy    posted on 12-10-2012 14:19
Poster: JuniorDDP
Ik vind dat echt zever van SABAM, als je een cd koopt en je steekt hem in een cd-speler is alles ok, als je een liedje van iTunes koopt en daarmee draait via USB stick is alles in orde, maar als je een cd koopt, hem in iTunes laad en dan via een USB stick of serato/traktor speelt, dan is het kopi?ren en daarvoor moet je dan nog eens een licentie kopen, puur afzetterij, dus laat je daar niet aan vangen 24tm1dn1ght!

Ik ben het helemaal met je eens! das echt dikke zever die sabam!

CDJ-900/ DJM-900/ CDJ900/ RMX-1000
Gery    posted on 12-10-2012 14:31
dikke zever, uiteraard, maar in die zin is sabam te vergelijken met de mafia.
neem je namelijk geen dj licentie kunnen zij indien zij dat zouden willen je 'illegale kopi?n' in rekening brengen,
wat kan resulteren in een vrij hoge boete..

De arme dj is dus verplicht de sabam licentie aan te schaffen waarna sabam jou met gerust laat..
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 4.704 days.
 Post CommentThat would be 156.8 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 131 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 72.063
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.100