Itunes vraagje WAV Cd
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 10-10-2012 08:03
Goeiemorgen!

Ik heb een vraagje.
Nu vrijdag moet ik draaien op cdj1000's. Ik weet niet welke MK versie.
Omdat enkel de MK3 mp3's afspeelt, moet ik dus snel cd's in wav hebben.

Ik maak per aangekochte track, een mp3 versie aan in itunes.
Dan ga ik in mijn itunes map, en sleep ik de mp3 versie ik een afspeellijst die ik dan aanmaak in itunes zelf.
Dan kies ik voor schijf branden, en daar kies ik gewoon mp3 cd.
Als ik nu gewoon audio cd neem. Worden mijn tracks dan gewoon in wav gebrand op de cd?

Nog een vraag, moet ik geluidscontrole en CD TEXT ook aanvinken bij het branden van een audio cd?

Grtz!

What do you think about Itunes vraagje WAV Cd ??

Vote :   
mikedhanpat    posted on 10-10-2012 08:24
Als je tracks eenmaal in 320kbps hebt gedownload via iTunes, dan is het nutteloos om ze in .wav om te zetten en te branden. Het nummer krijgt daardoor geen extra informatie, enkel een verspilling van ruimte.?
Audio CD aanvinken en de CD is compatible met elke cd speler. dus ook een CDJ-1000 MKI
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
djcanta    posted on 10-10-2012 08:34
't is zelfs zo; als je WAV-bestanden op een CD brand en je geeft niet aan dat je een AUDIO-CD moet branden dat ie er een DATA-CD van maakt. Sommige programma's doen dat wel, maar ik weet niet welke wel en welke niet. Ik heb jaren geleden een x die fout gemaakt.
Bij 't branden van een data cd maakt ie ook een index-bestand aan zodat een audio CD-speler de bestanden kan vinden en lezen. Zonder dat bestand geeft de speler dus een error. Niet echt tof als je net je setje wil beginnen en je komt er achter.

Dus goed je instellingen controleren, hoe je de cd wil branden. Daarna uiteraard even een paar cd'tjes testen die je gefikt hebt; bijvoorbeeld in de auto.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Unidentified    posted on 10-10-2012 10:04
Inderdaad, ik brand altijd als AUDIO CD, dan heb ik nooit problemen met CD spelers die mijn cdtjes niet kunnen lezen
Blackaround    posted on 10-10-2012 12:43
Oke bedankt !

Dus gewoon AUDIO CD aanvinken.

Moet ik geluidscontrole en CD TEXT ook aanvinken dan?
JuniorDDP    posted on 10-10-2012 13:54
Geluidscontrole is goed als je alle tracks op een zelfde geluidsniveau wilt hebben, dus dat is eigen keuze! CD text zeker, dan kan je op de cd-speler lezen welke artiest en welk nummertje je aan het spelen bent, anders is het gewoon track 1, 2, 3, 4, ...

DJ_OB    posted on 10-10-2012 17:20
Nog even een tip, weet niet of je het in huis hebt maar voor de zekerheid kun je het natuurlijk even testen op een oude cd speler die geen mp3 ondersteund. Weet niet of je die nog ergens in een oude stereotoren ofzo hebt zitten? Dan weet je zeker dat het in de 1000's ook gaat werken Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.752 days.
 Post CommentThat would be 158.4 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 47 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 6.645
Most visitors online this month : 1.134
Lifetime Pageviews since 2003 : 245.867.399