Speakers icm Pioneer Ergo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomas93    posted on 08-10-2012 21:25
Hallo,
Ik heb afgelopen zaterdag bij Bax Shop een Pioneer Ergo gekocht, maar ze hebben mij daar verteld dat ik hier ook gewoon mijn logitech speakers van me mac voor kan gebruiken. Nu raad je het al, dat werkt natuurlijk niet zoals het zou moeten.. (Waar ik zelf al bang voor was haha).

Het volgende is er aan de hand:
Ik gebruik de Ergo icm een Macbook Pro, me logitech speakers zijn aangesloten op mijn macbook.
Mijn koptelefoon is aangesloten op de Ergo en de Ergo natuurlijk aan de macbook (Met virtual DJ).
Het probleem is, wanneer ik via de instellingen van VirtualDJ mijn speakers werkend krijg dan werkt mijn koptelefoon via de Ergo niet meer.
Dit is precies hetzelfde verhaal wanneer ik mijn koptelefoon eindelijk werkend krijg, dan werken namelijk de speakers niet meer.

Wat doe ik fout? Of kan dit gewoon sowieso nooit werken?

Mocht het zijn dat ik externe speakers er op aan moet sluiten, welke raden jullie aan?
De verkoper zei dat KRK goede speakers waren.. (Maarja het budget..)

What do you think about Speakers icm Pioneer Ergo ??

Vote :   

DJSHAK3S    posted on 08-10-2012 21:28
Download asio4all, weet niet als dit ook voor Vdj zo is, maar bij traktor kan je maar ??n geluidskaart gebruiken, dus of die van je pc of die van je controller, met asio4all kan je deze zegmaar op het programma aanzetten waardoor het programma het als 1 geluidskaart ziet
D-Jesse    posted on 08-10-2012 21:32
Je hebt alle instellingen wel goed? Dat met headphones en al die shit, onder sound setup?

En DJShak3s dan heb ik ff een vraag over asio aan jou. Ik wil fl studio via asio4all laten lopen, want dan gaat die kraak weg. Maar ik heb ook een musepocketje aan mn laptop hangen (klein hercules kaartje) waar mn speakers opaangesloten zijn, want mn headphone ingang op mn laptopie is beetje kapot. Maar hoe moet ik ervoor zorgen dat als ik bij fl studio - audio settings asio4all kies, hij dan geluid gaat geven via die musepocket? Want het was weleens gelukt enzo maar nu is het weer weg...
DJSHAK3S    posted on 08-10-2012 21:42
Pm
Tomas93    posted on 08-10-2012 21:57
hmm ja dat werkt denk ik niet ben ik bang, want is alleen voor windows zie ik Unhappy
Ywe    posted on 09-10-2012 10:02
je kan met mac een samengesteld audioapparaat aanmaken, waarbij je de geluidskaart van de Ergo gebruikt en de geluidskaart van de mac. Dit is vergelijkbaar met Asio4all

Ga in programma's naar hulpprogramma's en dan audio/midi configuratie. Voeg dan audioapparaat toe, en klik beide geluidskaarten aan.

In VDJ kan je dan die 'virtuele' geluidskaart kiezen.

EDIT:

in VDJ kan dit trouwens ook gewoon. Kies geavanceerde audio instellingen en je kan dan elk kanaal (in dit geval master en headphone) aan elke geluidskaart hangen die je wilt. VDJ maakt er dan automatisch in mac er een samengesteld audioapparaat van.
User edit by Ywe on 09-10-2012 @ 10:04:03 (78%)
Winston    posted on 09-10-2012 13:49
Je hele set up is verkeerd aangesloten.

Je moet de laptop aansluiten op de Ergo (met USB). En de Ergo aansluiten op de speakers (Master out 2) en de koptelefoon (headphone out).

Dan kies je de Ergo als geluidskaart en dan hoor je dan over de speakers als over de headphone wat je moet horen.

Je hebt wel misschien een ander type (RCA) kabel nodig om de logitec speakers aan te sluiten.
Tic Toc
main    posted on 09-10-2012 16:15
In traktor kun je aan t begin al kiezen of je ?extern? of ?intern? wilt mixen, geen idee of dit ook in VDJ zit.
Tomas93    posted on 09-10-2012 21:59
Allemaal bedankt voor de tips!

@Winston, dit heb ik idd geprobeerd, maar de logitech speakers hebben plug die er niet in past (ik meen 3,5).
Op de Ergo zitten tevens ook 2 paar uitgangen voor de speakers (links en rechts), terwijl ik maar 1 plug heb (degene die normaal in de laptop zit)

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thx!
D-Jesse    posted on 09-10-2012 22:04
Poster: Tomas93
Allemaal bedankt voor de tips!

@Winston, dit heb ik idd geprobeerd, maar de logitech speakers hebben plug die er niet in past (ik meen 3,5).
Op de Ergo zitten tevens ook 2 paar uitgangen voor de speakers (links en rechts), terwijl ik maar 1 plug heb (degene die normaal in de laptop zit)

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thx!

Poster:?Winston

Je hebt wel misschien een ander type (RCA) kabel nodig om de logitec speakers aan te sluiten.

Zegt dit genoeg?
Hardshort    posted on 09-10-2012 23:28
Je hebt dit verloopkabeltje nodig:

Die rode en witte in je ergo, in die zwarte prik je je logitech.
Daarna de ergo als geluidskaart kiezen en alles zou moeten werken zoals het moet Happy, laughing
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 09-10-2012 @ 23:29:00 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

114 Users online: 5 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 16.826
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.439