Zo maak je een kick in Ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snaad    posted on 08-10-2012 18:26
Hierbij even een handige tutorial in Ableton om een kick te makenHappy, laughing Ik heb hem zelf ook gemaakt, erg handig! Is natuurlijk nog wel tweaken naar je persoonlijke stijl, maar de basis is er. Heb er ook nog een voor adobe audition als iemand dat handig ?vind? (Heb ze zelf niet gemaakt ofc)

http://www.youtube.com/watch?v=eKZREO13oIU

What do you think about Zo maak je een kick in Ableton ??

Vote :   

Gery    posted on 08-10-2012 20:17
leuk om eens te zien, maar niet direct practisch bruikbaar in producties..
zit vrij veel laag in dus wss zal dat resulteren in vrij muddy tracks..

DJ - Producer
Snaad    posted on 08-10-2012 20:28
Daar zei ik er ook bij dat het de basis is, moet natuurlijk nog aan getweakt worden. Mag ik vragen hoe jij ze verder maakt? Vind dat nogal interessant haha.
Gery    posted on 08-10-2012 22:04
kicks maak ik eigenlijk niet vanaf nul, gebruik van goede sample packs, maar ik gebruik soms wel 4 a 5 kicks gelayerd met verschillende EQ en compressie settings om ??n kick te maken Happy, laughing ?heb zo al enkele 'custom' kicks gemaakt die ik in mijn producties gebruik. Happy, laughing
DJ - Producer
Snaad    posted on 09-10-2012 08:03
Nice. Ik ben nog niet bezig geweest met sample packs, probeer ze eigenlijk from scratch te maken. Retelastig, dat wel, maar voor beginners zoals ik leer je wel gelijk wat wat is. Kost wel bergen met tijd, maar dat hebben we er voor over.
AdenFarleigh    posted on 11-10-2012 21:11
Ik werk ook liever met Gery's methode; heb een enorme samplepack met een stuk of 400 drumsounds die ik layer, compress, eq, etc. Veel van die eindresultaten zet ik vervolgens weer in m'n library om te gebruiken in volgende projecten. Zo krijg je weer je eigen herkenbare sound Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 4.705 days.
 Post CommentThat would be 156.8 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

289 Users online: 129 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 63.233
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.270