Ervaring met grote driveinshows (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 12-02-2006 23:53
Ik vraag me af of hier mensen zitten die ervaring hebben met Yorin fm driveinshow, radio 538 driveinshow, break out driveinevents, of andere grote commerciele shows.

Ik wil dit graag weten in verband met het feit dat wij op school eens wat " groters" willen huren i.p.v de standaard shows die we hebben. Het is niet zo zeer de bedoeling dat het materiaal wordt uitgebreid ( standaard hebben we 4/8 Mh , een vierkant truss career wat basis verlichting ect) maar het is wel de bedoeling dat alles wat exclusiever is. zo vind ik bijv dat de huidige drive-in altijd maar vrij standaard showtjes neer zetten. het is altijd een vierkant career in het midden. vrij neutrale lichtshows en geen mc. Ik vind juist de opstelling zoals die bij yorin fm te zien is erg mooi. Ook hoop ik op dj's die de sfeer in de zaal wat beter aanvoelen en een mc die de sfeer erin gooit.

Hopelijk kunnen jullie mij jullie ervaringen met deze commerciele shows vertellen.

What do you think about Ervaring met grote driveinshows ??

Vote :   

Stephanie    posted on 13-02-2006 11:35
Wat dacht je van de Clipnight (DVJ-Roadshow) van Pioneer? Met plasma-schermen waarop de nieuwste clips gedraaid worden? Sms-box en een live-camera-crew in de zaal? 
Jorrit    posted on 13-02-2006 12:11
Over het algemeen is het bij deze grote roadshows dat de licht en geluid techniek erg goed geregeld is, wat natuurlijk niet meer dan logisch is.
De DJ's verschillen natuurlijk, het lijkt me dat ook grote roadshows minder goeie dj's hebben.

@ Stephanie: dat wist ik niet? Hebben ze een site?
Ferry    posted on 13-02-2006 12:22
bij ons in de discotheek hebben we radio 538 en Yorin gehad, vond het wel aardig, maar niet zo geweldig, het kost een hoop geld om die gaste te laten komen, ik vond meer een compliment voor de resident dj's van de discotheek...

Als je daarvan foto's wil zien, http://www.triplexxx.nl/gallery/nailer.php

Dit is echter zonder lichtshow, en ik heb geen idee van de prijzen.

Met welke drive-inn show hebben jullie al gewerkt??

*reclame * www.bounce-events.nl *

mindfucker    posted on 13-02-2006 12:52
http://www.vdsevents.nl lijkt me erg leuk :D

ene www.d-music.nl heeft ook een erg leuke show :D

greup    posted on 13-02-2006 13:21
Poster: Stephanie
Wat dacht je van de Clipnight (DVJ-Roadshow) van Pioneer? Met plasma-schermen waarop de nieuwste clips gedraaid worden? Sms-box en een live-camera-crew in de zaal? 

klinkt interessant

Met welke drive-inn show hebben jullie al gewerkt??

wij werken standaard met smiledriveinevents.nl Zeker geen slechte drive-in ( ik kan ook niets anders zegge gezien het feit dat ik de eigenaar persoonlijk ken )
alleen mis ik wat variatie. het is altijd het zelfde. en ze doen naar mijn mening Te weinig met de lichtshows. het zijn altijd standaard progjes die ze afspelen. De dj zijn van een fatsoenlijk niveau, ik heb een paar keer met dj's van smile samen gewerkt en ik zie ze vaak in de beurt bij feesten. alleen wat ik jammer vind is dat er geen mc is bij smile. en dat geeft Toch net dat beetje extra waar ik naar opzoek ben!
ene www.d-music.nl heeft ook een erg leuke show

schattig maar ik vraag me af of hun uberhaupt wel een schoolfeest van 800 man aankunnen.
User edit by greup on 13-02-2006 @ 13:23:59 (2%)
MaxvEck    posted on 13-02-2006 13:27
een tip voor je is www.cyberdance.nl

misschien dat hun hier ook wel ergens op het forum zitten ?

greup    posted on 13-02-2006 13:35
cyberdance ken ik wel ja. Zit naast smile en ik weet op welk niveau ze kunnen draaien. dat zijn supergrote feesten, en de shows zien d'r mooi uit.

Alleen cyberdance heeft een scholen actie. en die wordt weer door smach drivein gedaan geloof ik. en ik heb filmpjes gezien waar ik niet zo enthausiast van wordt

djmamo    posted on 13-02-2006 13:42
ik doe ook grote evenementen, met veel licht en geluid, en het is niet zo makkelijk om ff een goede show neer te zetten in 3 uur opbouwen.

ja mag ook nooit een licht show van een drive-in met een licht show van een discotheek vergelijken omdat er bij een discotheek jaren van programmeren in zit voor dat iets een goed licht show is.

een drive-in show heeft maar een hele korte tijd om alles op te bouwen en alle lampen in te regelen.

en met 10 movingheads ben je toch al gauw 3/4 uur bezig om het goed te programmeren zodat je niet de hele avond met het zelfde programma werkt

en dan heb je nog de gewone parren die moeten ook nog gericht worden, enz enz.

er mag zeker niet te makkelijk over gedacht worden over een licht show...

ja en een mc is erg persoonlijk... persoonlijk vind ik dat de dj ook gewoon als presentator/mc moet fungeren... maar andere vinden het fijner als deze gewoon zijn bek houd

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 13-02-2006 13:47
K doe zelf ook al jaren drive-in dus je hoeft mij niet te vertelle hoe dat in elkaar zit. Ik denk ook helemaal niet makkelijk over licht, maar ik zie al heel snel of men standaard progjes gebruikt, of zich ingespant heeft om er iets exclusiefs van te maken.

Ook zie ik hier nergens  dat er een vergelijking wordt gemaakt met de lichtshows van in een discotheek en de lichtshows van een drive-in. Ik heb zelf ong 3 maanden met  licht gewerkt  in een verreniging, en die zulle mits de apparatuur dat toelaat altijd mooier uitkomen.

djmamo    posted on 13-02-2006 13:59
Poster: greup

Ook zie ik hier nergens  dat er een vergelijking wordt gemaakt met de lichtshows van in een discotheek en de lichtshows van een drive-in. Ik heb zelf ong 3 maanden met  licht gewerkt  in een verreniging, en die zulle mits de apparatuur dat toelaat altijd mooier uitkomen.

moet er dan eerst een vergelijking staan voordat je er op mag reageren dan?

het is gewoon een algemene opmerking zodat mensen niet appels met peren gaan vergelijken als je discotheek en drive-in show vergelijkt.

ja en 3 maanden met licht gewerkt in een vereniging dan kan je ook niet echt zeggen dat je meteen weet hoe je lampen moet programmeren en voorwerpen belichten...

ik heb er een opleiding voor gedaan en heb 1 1/2 jaar stage gelopen er voor bij de tv in hilversum, koninklijke schouwburg in den haag en een hele grote drive-in show in brabant... ook werk ik alweer een jaar bij een grote discotheek waar ik het licht voor doe en dan weet ik nog niet alles over licht en de besturing... en dan heb ik ook niet met de minste apparatuur gewerkt.

oke ik kan een leuke licht show neerzetten en programmeren en een hele avond het licht doen, maar denk dat je pas na een aantal jaren bij grote bedrijven gewerkt te hebben dat je dan pas kan zeggen dat je er verstand van hebt.

want merk wel dat je er erg ligt over denkt

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 13-02-2006 14:04
Zullen we weer ontopic gaan:
Dit topic is niet bedoelt voor reclame of om te laten zien we de meeste ervaring heeft Winking my eye
(Ervaring met grote drive in shows gaat het dus om)
djmamo    posted on 13-02-2006 14:05
ja dus dan telt ook je eigen ervaring en die wordt hierboven belicht....
www.moonentertainment.nl
greup    posted on 13-02-2006 14:21
Poster: djmamo

moet er dan eerst een vergelijking staan voordat je er op mag reageren dan?

het is gewoon een algemene opmerking zodat mensen niet appels met peren gaan vergelijken als je discotheek en drive-in show vergelijkt.

ja en 3 maanden met licht gewerkt in een vereniging dan kan je ook niet echt zeggen dat je meteen weet hoe je lampen moet programmeren en voorwerpen belichten...

ik heb er een opleiding voor gedaan en heb 1 1/2 jaar stage gelopen er voor bij de tv in hilversum, koninklijke schouwburg in den haag en een hele grote drive-in show in brabant... ook werk ik alweer een jaar bij een grote discotheek waar ik het licht voor doe en dan weet ik nog niet alles over licht en de besturing... en dan heb ik ook niet met de minste apparatuur gewerkt.

oke ik kan een leuke licht show neerzetten en programmeren en een hele avond het licht doen, maar denk dat je pas na een aantal jaren bij grote bedrijven gewerkt te hebben dat je dan pas kan zeggen dat je er verstand van hebt.

want merk wel dat je er erg ligt over denkt

Zie je mij zeggen dat ik er verstand van heb. ik zeg dat bij een discotheek, mits de apparatuur dat toelaat altijd de show mooier kan laten uitkomen omdat je er meer tijd voor hebt. en omdat alles op vaste plaatsen hangt en dus niet elke keer veranderd.

Het is leuk dat jij een lichtopleiding gedaan hebt, en weet hoe je voorwerpen moet uitlichten en ik geloof je gelijk als je zegt dat dat niet onderschat moet worden. maar een driveinshow dient gewoon mensen indienst te hebben met verstand van zaken. en als ik een jongetje van 12 met visual dmx zie werken die nog net met zijn vingertjes bij het toetsenboord kan komen dan vraag ik me sterk af of dat nou De geschikte persoon was om mee te nemen.

Ik denk helemaal niet ligt over het neer zetten van een goede lichtshow. maar de voor de prijzen die er betaald worden voor z'n avond verwacht ik Meer dan een jongtje van 12 die ff het licht komt besturen.

( en kom nou a.u.b niet met een verhaal over arbeidskosten en afschrijving van apparatuur en verzekeringen die een drivein allemaal moet betalen, want dat snap ik Echt wel )

djmamo    posted on 13-02-2006 14:30
een beetje lichtshow kost met pro. licht bestuurder (de hele rotzooi van opzetten tot afbreken) voor een schoolfeest al gauw 1000 tot 1200 euro, en dat is toch wel erg veel geld, dus dan mag je ook wel zeggen dat je er niemand van 12 jaar achter de knoppen wilt en dat soort dingen kan en mag je eisen van drive-in show

jij bent toch degene die ervoor betaald en jij wilt waar voor je geld, en als hij daar niet mee instemd dan zou ik zeggen dat hij meteen mag vertrekken en dat hij zijn geld niet krijgt, en dan kunnen er veel dingen positief veranderen

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 13-02-2006 14:40
ja dus dan telt ook je eigen ervaring en die wordt hierboven belicht....

maar niet je eigen ervaring wat betrecht licht/geluid, maar betreft de ervaring die je hebt met die grotere drive in shows.
djmamo    posted on 13-02-2006 14:54
Poster: Jorrit

maar niet je eigen ervaring wat betrecht licht/geluid, maar betreft de ervaring die je hebt met die grotere drive in shows.

natuurlijk wel want zo onderbouw ik mijn ervaring en mijn mening mbt de grote drive-in shows... dus denk ff na voor dat je weer gaat quote jorrit...

ik wil met mijn post aangeven dat het heel erg moeilijk is om een goede show neer te zetten in een erg korte tijd..... en deze mening onderbouw ik door mijn ervaring

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 13-02-2006 15:33

natuurlijk wel want zo onderbouw ik mijn ervaring en mijn mening mbt de grote drive-in shows... dus denk ff na voor dat je weer gaat quote jorrit...

het is prima om je mening op die manier te onderbouwen, maar een hele discussie daarover  beginnen is onzin, en een discussie willen beginnen alleen omdat ik vroeg of het weer ontopic kon is helemaal belachelijk.

Verder vind ik dat je woordkeuze redelijk offensief overkomt, als je daar wat aan zou willen veranderen: graag. (dit is overgens niet de eerste keer dat ik dit zie gebeuren)
djmamo    posted on 13-02-2006 15:45
'doe er zelf dan ook wat aan komt erg vijandig over, en je mist het hele posten. kan natuurlijk zijn dat je erop kickt om mensen om de minste dingen terug te fluiten, wat in mijn ogen niet hoefd.

denk dat het toch wel aan jezelf ligt jorrit want een pm is al verstuurd geweest en dat heeft niet geholpen

en mag zeker toch wel reageren op iets waar ik het niet mee eens ben, dus wie begint er een discussie over, ja ik en heb ook wel een gegronde aanleidingen voor.

het valt ook wel op dat jij wel de enigste bent van de moderators die zich er druk over maakt.

ja sorry jorrit het is helemaal mijn schuld.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 13-02-2006 15:59

'doe er zelf dan ook wat aan komt erg vijandig over, en je mist het hele posten. kan natuurlijk zijn dat je erop kickt om mensen om de minste dingen terug te fluiten, wat in mijn ogen niet hoefd.

Oh dat valt wel mee hoor... Sterker nog, we laten hier zo veel mogelijk toe om het gezellig te houden, maar dat werkt niet op deze manier. En trek aub. geen conclusies als dat ik er op kick.

denk dat het toch wel aan jezelf ligt jorrit want een pm is al verstuurd geweest en dat heeft niet geholpen 
Klopt ja, toen maakte je de opmerking 'als je niet tegen kritiek kunt moet je niet meer posten'... Dat ging me iets te ver en ik vroeg je verder te gaan via de PM, zodat andere members niet geiirriteerd raken door dit soort... teksten.

Verder vraag ik je wederom verdere persoonlijke aanvallen over de pm te doen.
het enige wat ik vroeg is of het weer ontopic kon, en jij maakt dit er van, lijkt me niet nodig.
En dat ik de enige ben die er op reageert, misschien heeft dat er wel iets mee te maken dat ik als enige online ben...
Nvie    posted on 13-02-2006 16:27
ik doe ook grote evenementen, met veel licht en geluid, en het is niet zo makkelijk om ff een goede show neer te zetten in 3 uur opbouwen.

ja mag ook nooit een licht show van een drive-in met een licht show van een discotheek vergelijken omdat er bij een discotheek jaren van programmeren in zit voor dat iets een goed licht show is.

een drive-in show heeft maar een hele korte tijd om alles op te bouwen en alle lampen in te regelen.

en met 10 movingheads ben je toch al gauw 3/4 uur bezig om het goed te programmeren zodat je niet de hele avond met het zelfde programma werkt

en dan heb je nog de gewone parren die moeten ook nog gericht worden, enz enz.

Zie hier het topictitel: hoe bereid jij je voor?(ookal is dit een ander topic). Je kunt hele controllers van te voren progammeren, om maar niet te spreken over de stukjes software die vandaag de dag (ook gratis) ter beschikking staan.

En de inrichting van een discotheek hoeft qua licht zeker niet minder te zijn dan een discotheek, mits je de tijd neemt om je zaakjes goed voor te bereiden, de boel op elkaar afstemt, enzovoorts

En laten we die *** irritante opmerkingen achterwege laten, ze komen me té vaak voor!

Back on Topic

Mod edit by Nvie on 13-02-2006 16:30 (3%)
djmamo    posted on 13-02-2006 16:30
topic titel is toch ervaring met grote drive-in shows?

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 13-02-2006 16:41
topic titel is toch ervaring met grote drive-in shows?

Daar spreek ik toch ook niet over?

Maar voor degene die het blijkbaar niet snapten, herhaal ik deze drie woordjes even:

Back on Topic
robbert    posted on 13-02-2006 17:04
www.djmarvin.nl

Een kennis, met een ziekelijke drive-in show.

greup    posted on 13-02-2006 17:19
Ik denk dat wij een ander idee hebbe over wat een "ziekelijke"" drive-inshow is.

2 Mh'tjes en wat showtec truss versta ik niet onder "ziekelijk"

Maar goed, wel bedankt voor je tip.

Even voor de duidelijk, het is niet helemaal de bedoeling dat ik hier allemaal sites van drive-inshowtjes krijg toegerijkt. want het vinden van een drive-inshow lukt mij ook nog wel. Ik ben juist specifiek op zoek naar mensen met ervaring met de grotere drive-in events van nederland. Denk aan Yorin break-out ect.

[waarvoor al die entertjes?]
Mod edit by Nvie on 13-02-2006 17:24 (24%)
[MOD Edit] remove entertjes
robertvisser    posted on 13-02-2006 17:21
jesus zeg dit forum gaat er erg op vooruit....

mamo..... versus .... moderators!!!!  helemaal geweldig en ook al ben ik het niet altijd eens met mamo volgens mij heeft hij wel een beetje gelijk.. of ben ik de enige die dat vindt...

oww jah we gaan back on topic... somige mensen kunnen hun lichtshow ook wel erg overdrijven.. laatst zag ik een drive inn op een voetbal feest met 8 macie's 500!!!!!!   dat vin ik weer bullshit! vooral omdat ze met jbl serie stonden te blazen.

en dan heb ik het niet over de srx serie...

Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

145 Users online: 18 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 29.468
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.837.927

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use