Poster: Stephanie
Wat dacht je van de Clipnight (DVJ-Roadshow) van Pioneer? Met plasma-schermen waarop de nieuwste clips gedraaid worden? Sms-box en een live-camera-crew in de zaal?
Met welke drive-inn show hebben jullie al gewerkt??
ene www.d-music.nl heeft ook een erg leuke show
Poster: greupOok zie ik hier nergens dat er een vergelijking wordt gemaakt met de lichtshows van in een discotheek en de lichtshows van een drive-in. Ik heb zelf ong 3 maanden met licht gewerkt in een verreniging, en die zulle mits de apparatuur dat toelaat altijd mooier uitkomen.
moet er dan eerst een vergelijking staan voordat je er op mag reageren dan?het is gewoon een algemene opmerking zodat mensen niet appels met peren gaan vergelijken als je discotheek en drive-in show vergelijkt.ja en 3 maanden met licht gewerkt in een vereniging dan kan je ook niet echt zeggen dat je meteen weet hoe je lampen moet programmeren en voorwerpen belichten...ik heb er een opleiding voor gedaan en heb 1 1/2 jaar stage gelopen er voor bij de tv in hilversum, koninklijke schouwburg in den haag en een hele grote drive-in show in brabant... ook werk ik alweer een jaar bij een grote discotheek waar ik het licht voor doe en dan weet ik nog niet alles over licht en de besturing... en dan heb ik ook niet met de minste apparatuur gewerkt.oke ik kan een leuke licht show neerzetten en programmeren en een hele avond het licht doen, maar denk dat je pas na een aantal jaren bij grote bedrijven gewerkt te hebben dat je dan pas kan zeggen dat je er verstand van hebt.want merk wel dat je er erg ligt over denkt
Poster: djmamomoet er dan eerst een vergelijking staan voordat je er op mag reageren dan?het is gewoon een algemene opmerking zodat mensen niet appels met peren gaan vergelijken als je discotheek en drive-in show vergelijkt.ja en 3 maanden met licht gewerkt in een vereniging dan kan je ook niet echt zeggen dat je meteen weet hoe je lampen moet programmeren en voorwerpen belichten...ik heb er een opleiding voor gedaan en heb 1 1/2 jaar stage gelopen er voor bij de tv in hilversum, koninklijke schouwburg in den haag en een hele grote drive-in show in brabant... ook werk ik alweer een jaar bij een grote discotheek waar ik het licht voor doe en dan weet ik nog niet alles over licht en de besturing... en dan heb ik ook niet met de minste apparatuur gewerkt.oke ik kan een leuke licht show neerzetten en programmeren en een hele avond het licht doen, maar denk dat je pas na een aantal jaren bij grote bedrijven gewerkt te hebben dat je dan pas kan zeggen dat je er verstand van hebt.want merk wel dat je er erg ligt over denkt
Zie je mij zeggen dat ik er verstand van heb. ik zeg dat bij een discotheek, mits de apparatuur dat toelaat altijd de show mooier kan laten uitkomen omdat je er meer tijd voor hebt. en omdat alles op vaste plaatsen hangt en dus niet elke keer veranderd.Het is leuk dat jij een lichtopleiding gedaan hebt, en weet hoe je voorwerpen moet uitlichten en ik geloof je gelijk als je zegt dat dat niet onderschat moet worden. maar een driveinshow dient gewoon mensen indienst te hebben met verstand van zaken. en als ik een jongetje van 12 met visual dmx zie werken die nog net met zijn vingertjes bij het toetsenboord kan komen dan vraag ik me sterk af of dat nou De geschikte persoon was om mee te nemen.Ik denk helemaal niet ligt over het neer zetten van een goede lichtshow. maar de voor de prijzen die er betaald worden voor z'n avond verwacht ik Meer dan een jongtje van 12 die ff het licht komt besturen.( en kom nou a.u.b niet met een verhaal over arbeidskosten en afschrijving van apparatuur en verzekeringen die een drivein allemaal moet betalen, want dat snap ik Echt wel )
Poster: djmamo
ja dus dan telt ook je eigen ervaring en die wordt hierboven belicht....
Poster: Jorrit
maar niet je eigen ervaring wat betrecht licht/geluid, maar betreft de ervaring die je hebt met die grotere drive in shows.
natuurlijk wel want zo onderbouw ik mijn ervaring en mijn mening mbt de grote drive-in shows... dus denk ff na voor dat je weer gaat quote jorrit...
'doe er zelf dan ook wat aan komt erg vijandig over, en je mist het hele posten. kan natuurlijk zijn dat je erop kickt om mensen om de minste dingen terug te fluiten, wat in mijn ogen niet hoefd.
Poster: djmamoik doe ook grote evenementen, met veel licht en geluid, en het is niet zo makkelijk om ff een goede show neer te zetten in 3 uur opbouwen.ja mag ook nooit een licht show van een drive-in met een licht show van een discotheek vergelijken omdat er bij een discotheek jaren van programmeren in zit voor dat iets een goed licht show is.een drive-in show heeft maar een hele korte tijd om alles op te bouwen en alle lampen in te regelen.en met 10 movingheads ben je toch al gauw 3/4 uur bezig om het goed te programmeren zodat je niet de hele avond met het zelfde programma werkten dan heb je nog de gewone parren die moeten ook nog gericht worden, enz enz.
Poster: djmamotopic titel is toch ervaring met grote drive-in shows?