Remixen w' vocals
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 06-10-2012 15:38
Hey DJR's

Voordat ik begin met de vraag, wil ik jullie even laten weten dat ik heel weinig muziek theorie weet. Ben ermee bezig! Maar snap het nog niet helemaal.
Dus ipv afkraken, help me liever met doorverwijzen naar dingen waarvan ik nog veel van moet leren, en zo het beter kan begrijpen~!

Nou heb ik een vraag over het remixen van een track met vocals.
Ik heb vocals + een midi file van de track die ik wil remixen. Nu is het eerste akkoord volgens mij in de key F gespeeld( onderste noten van het akkoord) en werd me verteld. De rest van de akkoorden zijn ook in de key F gespeeld, maar hoe dom het ook klinkt, sommige akkoorden hebben geen toonsoort F erin. Ik kan dus niet echt een verband leggen. En snap er dus niks van.?

Maar nu wil ik weten, welke toonsoorten ik kan gebruiken voor mijn eigen akkoorden + melodie lijn om het te laten klinken met de vocals? Volgens my had dat met toonladders te maken? En het moet in de key F liggen, dat weet ik. Maar hoe weet ik welke toonsoorten er in de key F liggen?

Anyway, hebben jullie tips en kunnen jullie mij vertellen welke muziektheorie handig is om te gebruiken/leren?

Ik zou dit erg waarderen!

Greetz,

Jesse

What do you think about Remixen w' vocals ??

Vote :   

Sebasz    posted on 06-10-2012 16:36
wat ik altijd doe is gewoon 8 x 4 maten van de vocal pakken, vanaf de 1e maat zegmaar. en daar dan noten onder teken.

dan begin ik eerst met de bass melodie, daarna de 2e toonhoogte en daarna de 3e, dan heb je uiteindelijk je eigen chords wat past onder de vocal.

maar goed dan moet je niet toondoof zijn want anders klinkt het alsnog nergens naar?Foot in Mouth
Gery    posted on 06-10-2012 18:34
als je midi van de track hebt plus vocals kan je er wel op vertrouwen dat die accoorden reeds mooi in key zijn met de vocal.. anders zou het origineel namelijk vals klinken.

Wat jouw eigen remix betreft. ?je kan zelf kiezen welke kant je ermee uitgaat.
blijf je in dezelfde accoorden (met variaties) dan heb je geen probleem.

Je kan perfect ook andere tonen /melodi?n gebruiken, maar dan moet je er uiteraard op letten dat alles nog mooi in key klinkt.

ALs je echt moeilijk wil doen kan je de vocaal ook pitchen zodat de key veranderd, om hem bij jou melodie te laten passen.
(dit laatste wordt veel gebruik bij het maken van mashups waarbij een vocaal anders niet goed op een instrumental past.)
DJ - Producer
D-Jesse    posted on 07-10-2012 22:05
Thx peeps Happy, laughing

Any more people?
Luxx    posted on 07-10-2012 22:55
heb je ooit wel eens geprobeerd te leren door te doen? want een hoop zaken kom je vanzelf achter door te proberen.
besef je je bijv. wel dat als een vocal in de F mineur staat, dat je dan niet nonstop F mineur speelt??
een pianist die F?r Elise speelt in D mineur START het in dat akkoord en gaat van dat akkoord verder ipv bijv E Mineur (ik zeg maar wat qua akkoorden nu, ik weet niet waar F?r Elise in staat)

dat overigens je vocal in de key F staat is een raar gegeven. daar mist nog een toonladder bij. de F op zichzelf zegt absoluut niets
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-10-2012 @ 23:01:21 (33%)
Wytse    posted on 07-10-2012 23:33
Poster: Luxx
een pianist die F?r Elise speelt in D mineur START het in dat akkoord en gaat van dat akkoord verder ipv bijv E Mineur (ik zeg maar wat qua akkoorden nu, ik weet niet waar F?r Elise in staat)

Volgens mij eindig je juist met dat akkoord...
White Sea Studio
MrDurkk    posted on 08-10-2012 13:33
sorry dat ik nu off-topic ga maar waar heb je dir vocal met midi file gevonden?
cross-over    posted on 08-10-2012 15:45

Als je meer over akkoorden en toonladders wilt weten kijk even op?http://www.musicad.nl/theorie

halverwege de pagina het je het stukje 'Akkoorden vinden bij een melodie'

en luxx / wytse jullie hebben beide gelijk. Kan bij beide....
http://soundcloud.com/lau-daniels

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

206 Users online: 137 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 67.556
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.593