Afmix masterclass
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wytse    posted on 05-10-2012 00:09
Gasten!

Zoals in de late leeuw al kort besproken, wil ik graag de mogelijkheid aanbieden om een ieder iets bij te brengen op het gebied van mixing en mastering. Ik heb het idee vandaag in de studio besproken, en het is mogelijk om per keer 3 personen te 'Les' te geven. Meer word een beetje lastig i.v.m de afmetingen van de regieruimte. Ook denk ik dat je het met een kleine groep intressant en interactief kunt houden.

De cursus zal ongeveer 3 uur duren (echter praat ik nogal veel, dus t kan maar zo uitlopen) en ik zal het volgende behandelen:

Deel 1, wat gaan we gebruiken, en hoe werkt het?
Tijdens het eerste gedeelte leg ik alles uit over compressoren, EQ's, reverbs, delays en alles wat je nodig hebt bij het vet mixen van EDM. Ook leg ik uit hoe je moet kiezen tussen de verschillende smaken en instellingen (kies je een graphic of parametrisch? wil je een soft of hard knee?).?

Deel 2, waar gaan we naar luisteren?
Tijdens het tweede gedeelte leer ik hoe je op een creatieve en muzikale manier kunt luisteren naar de problemen in de track, en hoe je deze zou kunnen oplossen in de mix. Tijdens dit deel zullen we naar jullie eigen tracks luisteren, maar neem ook 1 bestaande track mee welke jij al echt tegek vind klinken, dan zoeken we uit WAAROM deze zo te-gek is! Ook leer ik hoe je kunt horen of bijvoorbeeld de kick wel getuned is op de bassline

Deel 3, toepassen!
In het derde deel gaan we alles wat we gehoord en geleerd hebben toepassen op een random track (ik heb er genoeg in de database zitten). Ik leer je een aantal trucs om het creatieve gedeelte van je brein te laten werken, door de techniek naar de achtergrond te brengen. Ook leer ik hoe je snel kunt werken door bepaalde technieken te gebruiken met het instellen. Te lang blijven hangen op dezelfde sound is namelijk nooit goed.

Deel 4, MASTERING!
Het laatste deel besteed ik aan de mastering, ik laat mijn mastering chain zien en hoe deze word toegepast (instellingen verschillen echt per track...).

Al met al hoop ik jullie iets te kunnen leren en ik zal een aantal geheimen weggeven, de indeling zoals hierboven is een eerste gok van wat ik denk dat interessant is, uiteraard is er mogelijkheid om specifieke dingen te behandellen...

Helaas moet de huur van de studio wel betaald worden, dit zou neerkomen op 75euro incl. BTW per persoon, er van uit gaande dat er 3 personen meedoen. De studio ligt in Arnhem, aan de Cruquiusweg...

De volgende data en plekken zijn beschikbaar:

Zondag 28 oktober van 13:00 tot 16:00
1. Housecontainer
2.
3.

Woensdag 31 oktober van 11:00 tot 14:00
1.
2.
3.

Zondag 4 November van 13:00 tot 16:00
1. Housecontainer
2.
3.

Zaterdag 17 November van 13:00 tot 16:00
1. Housecontainer
2.
3.

Doe een comment hieronder en een mailtje naar info@audiotechniek.com als je je wilt inschrijven voor een of meerder van deze data, als er 3 mensen zich hebben aangemeld, gaat het definitief door!
White Sea Studio
User edit by Wytse on 16-10-2012 @ 13:39:38 (74%)

What do you think about Afmix masterclass ??

Vote :   

Gery    posted on 05-10-2012 00:54
Zeker leuk initiatief!

ieder heeft zo wel zijn eigen manier van mixen en masteren, maar het lijkt mij zeer interessant eens te vergelijken en kijken en horen wat eventueel beter en anders kan Happy, laughing

indien dit door gaat heb ik zeker interesse!
DJ - Producer
Maracas    posted on 05-10-2012 01:08
Same here! Leuk initiatief man :D
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
main    posted on 05-10-2012 01:43
Wil ik best een middagje aan besteden!
Snaad    posted on 05-10-2012 08:27
Zeker! Count me in!
Wytse    posted on 05-10-2012 10:28
Is een keer op een zondag tussen 13:00 en 16:00 een idee? Of hebben we liever avonden?
White Sea Studio
Luxx    posted on 05-10-2012 12:19
het is maar dat ik dit op school al krijg, anders had ik er zeker interesse gehad. super leuk initiatief en je kan er prima aan denken om dit te doen tegen bijv. 22 euri per uur + huur studio (dat is wat ik doe met lessen Logic/FL)
www.mothermusic.nl
Sebasz    posted on 05-10-2012 12:53
voor mij denk ik het geld niet waard. maar da's niet erg want zo te lezen krijg je het wel vol?Cry
main    posted on 05-10-2012 13:11
Poster: Wytse
Is een keer op een zondag tussen 13:00 en 16:00 een idee? Of hebben we liever avonden?

Top tijd
Yvaroz    posted on 05-10-2012 14:51
klink goed en goede tijd, als er nog plaats is dan zou ik ook wel mee willen doen
Nothing is Impossible
Wytse    posted on 05-10-2012 15:29
Main en yvaroz dus al Happy, laughing nog iemand? Dan kunnen we de eerste plannen!
White Sea Studio
User edit by Wytse on 05-10-2012 @ 15:30:15 (100%)
main    posted on 05-10-2012 15:46
Liefste 1-2 weken van te voren, ivm werk
Yvaroz    posted on 05-10-2012 18:18
Ik las net Arnhem, ik ga even navragen of iemand mij kan brengen haha
Nothing is Impossible
Wytse    posted on 05-10-2012 18:23
28 oktober misschien een idee?
White Sea Studio
Wytse    posted on 07-10-2012 19:05
Ik ben het een beetje aan het uitwerken, de eerste gaat op 28 oktober plaatsvinden. Doe even een mailtje naar info@audiotechniek.com als je meedoet! Zodra ik 3 inschrijvingen heb en er is nog intresse ga ik een 2e plannen!
White Sea Studio
Wytse    posted on 15-10-2012 19:20
OP ge-update!
White Sea Studio
RAS    posted on 15-10-2012 21:20
Ik heb op zich wel interesse, maar vind het ook wel veel geld.

Om het plaats te laten vinden in een studio heeft voor mij ook geen echte meerwaarde. Ik klooi zelf wat aan op mijn slaapkamer met mijn studiomonitoren en midikeyboard en als ik het daar niet hoor, dan heb ik er niks aan als ik het in een studio wel hoor. Ik vind het dus wel leuk, maar een locatie die goedkoper/gratis is zie ik dan meer zitten. Desnoods bij mij Happy, laughing

Geen idee wat een studio huren kost, maar misschien kun je 35 euro vragen, geen studio huren en zelf daardoor toch meer in je zak steken. Voor 35 euro zou ik me gelijk aanmelden.
User edit by RAS on 15-10-2012 @ 21:20:23 (1%)
Wytse    posted on 15-10-2012 21:26
Poster: RAS
Ik heb op zich wel interesse, maar vind het ook wel veel geld.

Om het plaats te laten vinden in een studio heeft voor mij ook geen echte meerwaarde. Ik klooi zelf wat aan op mijn slaapkamer met mijn studiomonitoren en midikeyboard en als ik het daar niet hoor, dan heb ik er niks aan als ik het in een studio wel hoor. Ik vind het dus wel leuk, maar een locatie die goedkoper/gratis is zie ik dan meer zitten. Desnoods bij mij Happy, laughing

Geen idee wat een studio huren kost, maar misschien kun je 35 euro vragen, geen studio huren en zelf daardoor toch meer in je zak steken. Voor 35 euro zou ik me gelijk aanmelden.

Beetje vreemd hoor, 75 euro per persoon is helemaal niet veel als je kijkt wat je voor deze prijs gaat krijgen! Onthou goed dat ik geen youtube tutorial ga nabootsen maar mensen echt iets nuttigs wil leren (iets wat ik van 80% van de YouTube tutorials niet kan zeggen). Dit is ook de reden dat ik de studio hiervoor huur... omdat ik het SERIEUS aanpak.

Maargoed, als je het teveel vind of niet kunt opbrengen... Niet mijn probleem, ik kan helaas geen troep leveren.
White Sea Studio
RAS    posted on 16-10-2012 01:11
Bedankt voor je reactie. Als het zonder studio troep wordt dan kun je daar natuurlijk niet zonder.

Ik dacht zelf dat de kennis van de persoon die de les geeft en het vermogen om dit over te brengen de grootste invloed zou hebben op of iets troep wordt of niet. Ik had er dan ook alle vertrouwen in dat dit ook zonder studio zou kunnen en ik had het jammer gevonden om daar onnodig geld aan uit te geven.

Succes gewenst met de cursus. Ik hou het voorlopig nog even bij die overige 20% op youtube Happy, laughing
User edit by RAS on 16-10-2012 @ 01:17:01 (25%)
Maracas    posted on 16-10-2012 01:18
Poster: Wytse
Maargoed, als je het teveel vind of niet kunt opbrengen... Niet mijn probleem, ik kan helaas geen troep leveren.

Voor mij heb je in elk geval ruimschoots laten zien en horen dat je absoluut kennis en vaardigheden onderhanden hebt, en voor 75,- vind ik een masterclass in een professionele studio eigenlijk nog erg goedkoop, behalve dan dat ik er echt veel aan heb denk ik?

Ik meld me zeker aan, ben even in mijn agendaatje kijken voor een mooie datum!?Embarassed
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
HouseContainer    posted on 16-10-2012 07:27
Hoi Wytse, je hebt een e-mail. Waar is het als ik vragen mag?
Wytse    posted on 16-10-2012 10:36
Het is in Arnhem, ik zie net dat ik dat vergeten ben toe te voegen.

SoundVision Studio
Cruquiusweg 2
Arnhem
White Sea Studio
Cuve    posted on 29-10-2012 01:15
Spijtig dat het zo ver is, zal toch eens zien of niemand bereid is tot daar te rijden Embarassed
HouseContainer    posted on 29-10-2012 12:06
Ik rij vanuit Eindhoven en wil best iemand ophalen onderweg. Alleen Meise is niet echt onderweg, sorry?Cuve.

This is an old Topic

No new postings for 4.687 days.
 Post CommentThat would be 156.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 123 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 62.966
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.003