Jaja daar ben ik weer met een hugeeee vraag.? Hij luid als volgt: Hoe moet je je synths aanpassen? En dan bedoel ik, hoe maak je ze voller. Groter, meer ruimte. Geen idee hoe ik het anders uit moet leggen. Ik vraag me gewoon af; wat moet ik als ik een preset heb geselecteerd? Ik heb dan een leuke synth gevonden in FL en dan heb ik ene melodie. en nu? In tutorials zie ik ze altijd aanpassen en weet ik veel wat, maar daar heb ik niks aan want ik weet niet waarvoor het is. Weet iemand bijvoorbeeld wat voor 'trucjes' zijn gebruikt in hardwell - encoded om 0:38 ??http://www.youtube.com/watch?v=kQDnaV3jhJA Ik wil mijn synths gewoon ja wat voller maken, en ik weet totaal niet hoe dat moet. ik heb bijv deze en dit is gwn een sylenth1 presetje met een filter erover heen. Maar ik weet niet wat ik er aan kan doen om hem net zoals bijv encoded te krijgen.. http://soundcloud.com/d-jesse/prev-nieuwe-melodie/s-xEOm8 Weet iemand goede bronnen of kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werking gaat? Thanks! |
Poster: main
ADSR, layeren, effectjes, eq, compressor.
Poster: MrQreeny
Meerdere melodie lijnen maken... Dat doet avicii in die 'In the studio with ...' goed voor, ik zou die even kijken op youtube. Hij speelt de melodie op meerdere octaven en verandert hier en daar een noot.
Poster: D-Jesse
Ik ben nu ong halfjaar bezig met producen. En ik ben nu filmpjes ah kijken over adsr. Heb ong 50 tutorials gezien, en met allemaal verschillende dingen. Dus van varierende melodie lijnen tot meerdere die ehtzelfde zijn. Dus ik vroeg gewoon verder naar wat je bedoelde.
Poster: Certas
Op een gegeven moment weet je wel hoe iets gaat klinken in een bepaalde key en kan je je melodien in je hoofd uitwerken in je project
Thanks! Ik heb gister de eerste 45 min gekeken van Avicii en daar heb je veel aan! Alleen had ie opeens een melodie met een sound van dat ik dacht' wowowowow hoe heb je die opeens' haha zo snel ging het
Oh, wist nieteens dat dat ding ADSR heette..?
Ik ben nu ong halfjaar bezig met producen. En ik ben nu filmpjes ah kijken over adsr. Heb ong 50 tutorials gezien, en met allemaal verschillende dingen. Dus van varierende melodie lijnen tot meerdere die ehtzelfde zijn. Dus ik vroeg gewoon verder naar wat je bedoelde.
Oh, wist nieteens dat dat ding ADSR heette.. Misschien moet je gewoon echt zelf meer proberen en blijven oefenen met je melodien.
Op een gegeven moment weet je wel hoe iets gaat klinken in een bepaalde key en kan je je melodien in je hoofd uitwerken in je project
Poster: AdenFarleigh
?
Ding? ADSR is geen ding?
Nou kom ik weer terug; Ik weet nu wat ADSR is, vooral release aan de synth geven scheelt een hoop. En wat Will-J zegt dat Reverb erg handig is. LAyeren ken ik nu ook, tenminste, een melodie layeren zegmaar een extra synth met een andere melodielijn erin gooien.
Maar nu Equalizen. Weet iemand daar goeie tutorials over? Want ik hoor veel dingen over dat je op sommige synths een shitload aan distortion moet gooien, maar heb geen idee wat dat is en hoe dat moet. YT word ik ook niet veel wijzer van over distortion...
Over EQ zijn ?wel 1000den filmpjes, dus weet iemand toevallig een goeie?
& leerzame? Anders ga ik gewoon de 25 pagina's yt filmpjes langs haha.
Hoop dat jullie me kunnen helpen! Zit namelijk met een best lekkere melodie, maar kan geen goeie synths daarbij vinden. Heb nu zo'n standaard init preset van Sylenth haha :p En dan kan ik misschien iets vinden waardoor ik 'm beter kan maken!
@Bas, zal ik kijken naar die shitload. Want ik heb een redelijk groot pack maar daar vind ik zelf niet heel veel inzitten.
Besides, snap ik niet waarvoor een sequencer is, en een pluck, enzo. Dus daar moet ik ook nog achterkomen haha