studiotje compleet maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 25-09-2012 19:23
Hallo techneuten!

Ik wil binnenkort mijn studiotje compleet anders laten uit pakken!
heb nu een vaste computer met fl studio er op!
maar ik wil mijn vaste pc er helemaal tussen uit gooien en dan fl studio via mijn laptop(losse geluids kaart aanbevolen??)?laten lopen en dan
eventueel een midi keyboard er op aansluiten op de plugin!
(of toch vaste pc laten staan?)

maar ik heb dan alleen een midi keyboad maar dat vind ik naar mijn weten niet genoeg, dus ik wil hierbij nog een stuk of 3 andere apparaten er bij aanschaffen om te proberen en eventueel in de toekomst deze er bij pakken,

heb dus 3 dingetjes gezien wat mij wel wat leek om er bij aan te knopen om zo eens wat leuks te?produceren, maar hierbij vraag ik informatie van mensen die hier evaring mee hebben kwa werking,

het gaat hierbij om:

- Akai APC 40
- Behringer BCF 2000
- Negative Instruments Machine.

ik heb een m-audio keyboad ik vind deze trouwens simpel en goedkoop, (leuk beginners ding)
maar eventueel als ik toch inversteren ga welk midi keyboard is nou echt zeer geschikt om progressive house mee te crieren?
denk hierbij aan SHM, Hardwell,

ik hoor het zeer graag van jullie!

'voor mensen die willen zeuren over dat er al genoeg topics staan of weer een gelijkmatige topic van mij etc... reageer maar via pb ipv in het openbaar afzeiken! want nee dat is niet stoer! (haha)'

fijne dag toegewenst allemaal!

What do you think about studiotje compleet maken ??

Vote :   

venzi    posted on 25-09-2012 19:28
je weet dat die hardware nieteens nodig zijn om een ''goede'' track te produceren??
weet niet hoe goed je de software al kent?
mirakel    posted on 25-09-2012 19:39
nouja! fl heb ik best wel onder de knie maar ik ben nog steeds in mijn opbouw periode!
maar ik wil de boel altijd direct goed hebben met hardware & software!
en vandaar uit proberen verder te gaan!
ik hou niet echt van de ene maand dit kopen de andere maand dat kopen, half jaar later dat weer kopen,
de basis voor mij is persoonlijk wat ik precies wil en dat wil ik dan direct in een klap aan schaffen!

en ik zeg nog niet dat ik het koop wat in de topic staat want ik wil er eerst informatie over hebben!
want het is en blijft een bult centjes wat je uit moet geven haha!

LilQuint    posted on 25-09-2012 19:50
Poster: mirakel

maar eventueel als ik toch inversteren ga welk midi keyboard is nou echt zeer geschikt om progressive house mee te crieren?
denk hierbij aan SHM, Hardwell,

Uhh, als je een midi keyboard hebt zitten er geen synth geluiden in, dan kan je bijvoorbeeld Sylenth in spelen zonder dat je je muis nodig hebt. Een midi keyboard vind ik persoonlijk noodzakelijk als je leads enzovoort wilt die echt 'menselijk' klinken en met gevoel...
mirakel    posted on 25-09-2012 20:40
M-Audio Oxygen 49 keyboard, is dit nog een beetje een aanrader?
en wat kun je er precies mee? en kun je bij dit apparaat ook meerdere soorten soundjes uit het apparaat halen?
niet alleen een standaart piano toon zeg maar?

Luxx    posted on 25-09-2012 20:59
Poster: mirakel
M-Audio Oxygen 49 keyboard, is dit nog een beetje een aanrader?
en wat kun je er precies mee? en kun je bij dit apparaat ook meerdere soorten soundjes uit het apparaat halen?
niet alleen een standaart piano toon zeg maar?

een midikeyboard geeft helemaal 0 geluiden. het triggered gewoon noten in Fl studio. speel jij een C op je keyboard, dan speelt FL studio een C in het instrument/sample dat je geselecteerd hebt.
www.mothermusic.nl
RamuroDiaz    posted on 25-09-2012 21:00
Meerdere soorten geluiden doe je dmv Plug-ins, zoals Massive, Nexus en ook Sylenth1 waar LilQuint het al over had.

This is an old Topic

No new postings for 4.609 days.
 Post CommentThat would be 153.6 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

136 Users online: 12 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 85.783
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.157