I love bass, nu nog in mijn kamer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 24-09-2012 22:30
Beste djr,

Al een tijdje heb ik KRK Rp 5's hier op mijn kamer staan. Leuke monitoren natuurlijk, maar ik mis 1 ding, een diepe bass. Ik luister veel naar deep - tech house met lage bass lijnen. Deze komen niet goed tot zijn recht in mijn kamer.?

Ik zit al een tijdje te kijken naar een KRK s10 voor wat meer bass in mijn kamer. Maar ik dacht, ik zal het eerst een op djr vragen of ze mij kunnen helpen. Want ik weet niet op ik hier wel goed aan doe. Ik zou graag een echt diepe bass in mijn kamer hebben, zo eentje die je in je voelt terwijl die helemaal niet hard staat (een ronde bas). Maar bereik ik dit wel met maar 1 subwoofer. Of moet ik misschien nog iets van akoestische aanpassingen in mijn kamer doen? En is de s10 wel de goede subwoofer hiervoor?

Mijn kamer heeft een schuin dak. Ik heb wel eens gehoord dat dit erg bepalend is voor je geluid. Ook is mijn kamer best groot (3.5 X 4). Misschien hebben jullie er wat aan.

Mijn huidige setup:
monitoren: KRK rp10
geluidskaart: Audiobox USB
laptop: Macbook pro

Alvast bedankt,

P.s. Ik ben geen producer, dus ik hoef niet pers? een eerlijke bas. Een beetje kleurend mag hij zijn!

User edit by maartenw on 24-09-2012 @ 23:22:28 (1%)

What do you think about I love bass, nu nog in mijn kamer ??

Vote :   

Estacy    posted on 27-09-2012 08:16
Op die plank werkt niet, en in die kast ook niet. Speakers hebben wel wat ademruimte nodig, ook als de basspoort voorop zit.

Poster:?maartenw
Wat beteken precies MFB's??

Motional Feedback. een technologie in oudere philips speakers waarin er een feedback loop met de versterker en speaker is, een sensor meet distortie en onregelmatigheden in de speaker en stuurt dat naar de versterker zodat het opgelost word. Ongeveer.?

Veel, en goede bass uit kleine speakers
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 27-09-2012 @ 08:20:42 (100%)
maartenw    posted on 27-09-2012 19:41
Poster: Estacy
Op die plank werkt niet, en in die kast ook niet. Speakers hebben wel wat ademruimte nodig, ook als de basspoort voorop zit.

Motional Feedback. een technologie in oudere philips speakers waarin er een feedback loop met de versterker en speaker is, een sensor meet distortie en onregelmatigheden in de speaker en stuurt dat naar de versterker zodat het opgelost word. Ongeveer.?

Veel, en goede bass uit kleine speakers

Bedankt voor je reactie! Maar weet iemand of een KRK 10s goed voor mijn kamer is? En zo ja, waar kan ik hem het beste neerzetten?

Alvast bedankt,

This is an old Topic

No new postings for 4.556 days.
 Post CommentThat would be 151.9 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 9 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 30.307
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.199.624