Poster: Wytse
Die MFB's gaan zeker diep, maar in deze kleine ruimte gaat groter dan 7' niet werken. Ook betwijfel ik de werking van de sub, als je nu al geen body in je geluid hebt (wat je toch zou moeten hebben met KRK's), heb je volgens mij serieus een akoustiek probleem. Waarschijnlijk heft het directe geluid en het geluid dat gereflecteerd word van de muren en plafond elkaar op... Uitgaande van een kamer van 3.5 meter lang is dit zeer waarschijnlijk op een toon van 49Hz (hangt even af van je speakerplaatsing, ik ga er nu van uit dat ze in de muur zitten gebouwd, wat mij onwaarschijnlijk lijkt...)
Wat beteken precies MFB's??
En qua akoestiek zou het inderdaag kunnen. rechts van waar ik zit heb ik een schijne muur.?
Maar even over de grootte van de kamer. Een vriend van mij heeft 4 speakers staan (2 voor, 2 achter) in een ruimte qua lengte en breedte niet groter dan 3X2.5. En hier komt wel een bass uit waar je rif van wegtrilt. Dus daar heeft de grootte van de kamer er niet zo veel mee te maken.
Ik zal proberen vandaag of morgen wat foto's van mijn kamer te posten. Dit maakt het verhaal wat duidelijker!