Hey allemaal, Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een externe geluidskaart en studiomonitoren, maar ik zit met een aantal vragen: Wat is een beetje degelijke geluidskaart, met een budget van ongeveer 150-200 euro? (Ik werk met windows, dus geen Mac!) Hoe sluit ik dit aan? wat voor aansluitingen moet de geluidskaart hebben om een setje studiomonitoren er op aan te sluiten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
What do you think about Geluidskaart en studiomonitoren ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
1 member likes thiskijk voor geluidskaarten van het merk FocusRite. kaarten in alle prijsklasses en allemaal zijn ze meer dan uitstekend. de meeste geluidskaarten zijn USB, en dus compatible met Mac en Windows. wat je moet ontwijken zijn kaarten die werken op FireWire of ThunderBolt, maar die zijn volgens mij sowieso buiten je budget (FireWire & ThunderBolt zijn vooral Mac kaarten)
uitgangen boeit niet want je kan je monitoren met jack kabel, tulpen of wat dan ook aansluiten op iedere geluidskaart.
qua speakers ga je ook 300 euro neertellen dus wellicht kan je ook kijken voor een goedkopere kaart. FocusRite heeft bijvoorbeeld ook kaarten van rond de 100 euro die brijant zijn. kijk even naar Alesis Active one, Behringer Truth, Yamaha HS80m, Mackie MR5 wat je ook doet: laat je niet beinvloeden door de populariteit van KRK's. tenzij je zo'n figuur bent die denkt dat Beats by Dr.Dr? goed geluid heeft moet je geen KRK's doen. het is te veel aan bass en dus onrealistisch geluid en per definitie slecht voor studio monitoren
Bedankt voor voor de tips Luxx! Zelf was ik al aan het kijken voor Yamaha HS50 monitoren. Ga binnenkort nog een keer naar de winkels om te luisteren. ik ga ook is even rondkijken voor de geluidskaart!
1 member likes thisIk vond die hs50 echt ZWAAAAAR tegenvallen... Bass is praktisch 0 ofzo :S Heb toen ook de hs80 geluisterd, die zijn gewoon baas! Ook de Adam A3x vond ik nice klinken! Maar ja ik ga toch voor de hs80. Heb btw eerst een goede studiokoptelefoon gekocht om toch weer even vooruit te kunnen. Over de hs50 zeiden ze bij Feedb*ck dat die vooral bedoelt zijn in combinatie met die subwoofer (hs10 ofzo?)
Ik heb trouwens op via marktplaats een Focusrite Saphire pro 24 DSP op de kop weten te tikken voor 190e. Die zijn nieuw 300e, dus misschien ook wel een tip?
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 21-09-2012 @ 13:47:49 (51%)
1 member likes thisik prefereer overigens heel zwaar de HS80m boven de 50. vind de 50 net ff te klein en te zwak. zou het heel erg aanraden om door te sparen voor de 80
www.mothermusic.nl
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.