Ik ben nu dus een beetje aan het kijken voor studio monitoren en een geluidskaart/interface, maar ik kom er niet echt goed uit. Wat voor geluidskaart heb ik nodig (aansluitingen etc) en hoe sluit ik hier Studio Monitoren op aan?
Ik hoop dat iemand me kan helpen en wat tips kan geven!
What do you think about Geluidskaart/Interface ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Je koopt een geluidskaart (Bijvoorbeeld Komplete audio 6 van NI), Je installeert een driver, die je mee krijgt op een cdtje of je moet hem downloaden via internet,(was het geval bij de M-audio Fastrack C400). Daarna sluit je hem aan met een usb kabel aan je computer. Je computer herkent hem als het goed is. Dan ga je naar je audio settings van je computer, en selecteert de ouput waar je je geluid naar gestuurd wilt hebben. In het geval van KA 6, heb je output 1 en 2 en output 3 en 4. Als je output 1 en 2 kiest op je computer, dan moet je vanuit je output 1 en 2 van je interface een kabeltje trekken naar je studio monitoren. Kijk goed wat de inputs van je monitoren zijn, zodat je niet een vekeerde kabel koopt. De KA6 heeft bijvoorbeeld 1/4' jack output. Maar sommige interfaces hebben ook rca outputs. Maar goed als je dat dus hebt verbonden en de settings op je computer staan ook goed, dan ben je ready to go. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, ?n dat ik niks vekeerd heb gezegd, maar dit is mijn ervaring en het werkt.
Ojah en er zijn interfaces met meerdere inputs en outputs, maar dat ligt puur aan wat je ermee wilt doen. En wat je er op aan wilt sluiten. Als je bijvoorbeeld een drumstel wilt opnemen, dan heb je meerdere microfoons nodig en dus meerdere inputs! En als je je opname op verschillende soorten monitoren of luidsprekers wilt testen kan je kijken naar meerdere outputs.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.