Asio4all stress (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrDurkk    posted on 20-09-2012 17:21
Hallo allemaal, ik heb eergisteren mn nieuwe laptop binnen gekregen, alles netjes geinstalleerd van fl en asio4all.
Als ik nu asio device aanklik dan krijg ik geen geluid meer uit fruity loops en de rest van mn programma's, heb internet al afgezocht naar mogelijke oplossingen maar niks gevonden wat me hielp, ik heb wel een ding gezien wat volgensmij niet goed is aan de instellingen van asio en dat is als ik het asio paneel open en dan op: realtek high defeniton audio klik (waarschijnlijk mijn geluidskaart) dan staat er een rood kruisje door: Realtek HD Audio output, ik kan dat kruisje niet wegklikken ofzo. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

thnx alvast

What do you think about Asio4all stress ??

Vote :   

DaCompra    posted on 20-09-2012 18:10
Asio4all is hoe dan ook een kutdriver. Fuckt je hele sound op. Je kan beter een goedkoop extern geluidskaartje kopen imo. Maar voor nu zou je kunnen proberen de driver opnieuw te installeren..
Sebasz    posted on 20-09-2012 18:57
eerst alle andere programmas afsluiten die geluid afspelen daarna pas flstudio openen met asaio4all (dus je browser, itunes, msn want die maakt bliepjes etc)
Luxx    posted on 20-09-2012 21:43
met ASIO4ALL kan je maar 1 kanaal audio weergeven. dus als jij itunes aan hebt staan en je opent FL studio krijg je er geen geluid uit want je hebt met iTunes je ene kanaal al versplild. wil je FL studio met ASIO4ALL dan moet je alles afsluiten eerst dus.

ook wat hierboven al gezegd is: ASIO4ALL fuckt met je geluid. het zorgt ervoor dat het typisch Fl studio klinkt. kijk voor een goedkoop Focusrite audio interface. heb je in alle soorten, maten en prijsklassen maar allemaal prima kaartjes. hoef je ook niet meer rot te doen met je ASIO
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 20-09-2012 22:17
Poster: Luxx
met ASIO4ALL kan je maar 1 kanaal audio weergeven. dus als jij itunes aan hebt staan en je opent FL studio krijg je er geen geluid uit want je hebt met iTunes je ene kanaal al versplild. wil je FL studio met ASIO4ALL dan moet je alles afsluiten eerst dus.

ook wat hierboven al gezegd is: ASIO4ALL fuckt met je geluid. het zorgt ervoor dat het typisch Fl studio klinkt. kijk voor een goedkoop Focusrite audio interface. heb je in alle soorten, maten en prijsklassen maar allemaal prima kaartjes. hoef je ook niet meer rot te doen met je ASIO

Bedankt! ik ga zeker kijken voor zo'n kaartje
MrDurkk    posted on 20-09-2012 22:23
ik heb dit probleem trouwens op mijn laptop dus zon kaart word een beetje moeilijk
FASA    posted on 20-09-2012 22:35
usb kaartje
www.soundcloud.com/nick-janssens1
D-Jesse    posted on 20-09-2012 22:37
Poster: FASA
usb kaartje

Precies dat
Luxx    posted on 20-09-2012 23:23
Poster: MrDurkk
ik heb dit probleem trouwens op mijn laptop dus zon kaart word een beetje moeilijk

een audio kaart voor muziekproducties is AL-TIJD extern. zit dus niet in je laptop maar die verbind je met USB/FireWire/ThunderBolt

waarom altijd extern??
intern pik je de ruis en storingen op die in je pc/laptop zitten en als je het geburikt voor muziekproductie/opname dan wil je zo clean en goed mogelijk geluid
www.mothermusic.nl
ZeroGrafiQ_N    posted on 21-09-2012 01:24
Zou het misschien kunnen dat je je output signaal (out van je master in het mixergedeelte van FL (rechtsonder denk ik)) niet hebt aangepast nadat je je asio4all hebt aangeklikt?

ZeroGrafiQ | X-Odus
MrDurkk    posted on 21-09-2012 08:22
oke dus als ik het goed heb komt het op dit neer? http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-vrm-box-usb-audio-interface/product-details.html
MrDurkk    posted on 21-09-2012 10:07
ik zit ook nog steeds met een logitech setje, ik heb al naar krk pr6jes gekeken maar dir zijn nu nog gewoon te duur,weet iemand een goeie set monitoren wat nog redelijk geprijst is?
Luxx    posted on 21-09-2012 10:15
precies. je hebt dan wel de meest basic interface mogelijk. normaal gesproken zitten er nog paar Mic inputs op en dergelijke maar als je dat niet nodig hebt, moet je het ook niet kopen natuurlijk.

wat speakers betreft, je gaat minimaal 300 euro neerleggen voor goede monitoren. goedkoper is duurkoop.
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 21-09-2012 10:38
oke, wat vind jij zelfs van de pr6jes dan?
Luxx    posted on 21-09-2012 12:13
pr6? ik denk dat ik iets meer info nodig heb dan dat. als ik pr6 google krijg ik een Le Mans Race-auto. mooi ding overigens.
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 21-09-2012 12:27
sorry, rp6
Luxx    posted on 21-09-2012 14:42
alle krk's, ik herhaal, ALLE krk's zijn niet relaxed werken. als je heel veel bass wilt is het perfect. net als Beats by Dr? koptelefoons. ik heb geen idee waarom mensen die dingen kopen want het klinkt voor geen ene fuck. te veel bass.?
hou je van veel bass? prima koop die shit. wil je realistsch geluid? blijf ver uit de buurt van KRK
www.mothermusic.nl
Wytse    posted on 21-09-2012 16:52
alle krk's, ik herhaal, ALLE krk's zijn niet relaxed werken. als je heel veel bass wilt is het perfect. net als Beats by Dr? koptelefoons. ik heb geen idee waarom mensen die dingen kopen want het klinkt voor geen ene fuck. te veel bass.?
hou je van veel bass? prima koop die shit. wil je realistsch geluid? blijf ver uit de buurt van KRK

Precies, tenzij je de duurste KRK Expos? set gaat kopen... maargoed, dan ben je enkele duizenden euros verder voor een stereo setje!
White Sea Studio
Sebasz    posted on 21-09-2012 16:58
even een soort van crosspost dan, maar asio4all is bedoeld natuurlijk om de latency weg te nemen die je met windows krijgt. als je een externe geluidskaart aansluit kun je dan ook 0 latency hebben zegmaar, maar dan dus met goed geluid ipv asio4crap?
Luxx    posted on 21-09-2012 17:14
ja precies. maar 0 latency is onmogelijk en onrealistisch. om even een referentie al te geven waarom 0 onrealistisch is: als iemand piano speelt en jij staat 3 meter naast de piano duurd het al 80ms voordat je geluid hoort.
www.mothermusic.nl
MrDurkk    posted on 21-09-2012 18:45
welke monitoren kunnen jullie mij aanraden? budget is tot 400 euro, en ja i love bass maar ik ga ze sowieso eerst testen,de monitoren wie jullir aanraden en de krk's
Luxx    posted on 21-09-2012 22:13
waarom de fuck nog steeds krk's
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 21-09-2012 22:13
weet je wat, koop ze lekker.
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 21-09-2012 23:19

FASA    posted on 22-09-2012 00:38
Dan bende nie loemp denkkkk
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MrDurkk    posted on 22-09-2012 01:29

hoef je niet zo? psygisch te gaan doen, ik lees gewoon op andere forums dat ze krk aanraden,dus ik vraag jou naar concurende monitors

197 Users online: 129 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 35.349
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.832.386